![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Juu toi 30:nen päivän juttu on ihan kiva muttaku meikä tarttee sitä autoo joka päivä!
__________________
Köyhän on pakko yrittää. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
En jaksanut lukea koko topikkia läpi mutta mitähän tapahtuisi jos valittaisi asiasta eu:n tuomioistuimeen?
Kyllä nyt täytyy sanoa että eduskunta on täynnä oikein kunnon "haista paska -porukkaa". Eivät tiedä mistään vittujakaan mutta silti pääsevät tekemään tuollaisia päätöksiä. Kusipäitä saatana! Vituttaa...
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Jepulis
Tuo 100 päivää vuodessa kuulostais varsin kohtuudelta, voishan ne muut päivät vinguttaa micralla.
Pitäs ettiä missä ne kansanedustajat asuu ja ajaa niiden taloa ympäri syötöt tapissa ja putki poikki etupätkästä. Tuossa olis vähän mielenosoitusta. Toisaalta laitetaan vinssit kiinni eduskuntatalon pylväisiin ja kaadetaan koko pytinki. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Ei ole pakko harrastaa, eihänLainaus:
Mitä taas tuohon eduskunnan "porukkaan" tulee niin itsepähän olemme ne sinne äänestäneet ja uskoakseni moni vielä valintaansa ennen äänestystä pohtien ![]() Harrastukset maksaa, toiset enemmän ja toiset vieläkin enemmän joten ei auta valittaa. Jos tuntuu liian kalliilta niin ei ole kuitenkaan kenenkään pakko harrastaa, vai onko. Elämä on täynnä vastoinkäymisiä ![]() Inhorealisti |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Luonnollinen poistuma tulee kyllä poistamaan lailliset maastokelpoiset ajoneuvot. Käsittääkseni maastokelpoisuus päättyi yleisellä tasolla vuoteen 1996. Sen jälkeen ei moottoreita saa vaihtaa muista ajoneuvoista tai muitakaan alustarakenteiden muutoksia ei voi tehdä. Ainakaan helposti. Ja sen jälkeenhän ei oikeasti maastokelvollisia ajoneuvo merkkejäkään ole tullut montaa. Tieliikenne kelpoiset offroad autot tulevat olemaan v. 2025 edelleen ajalta ennen 1996. Tämä verokikkailu vain nopeuttaa huomattavasti poistuma prosessia. Vituttaa kun itse en haluaisi päivittäisautoa ajaessani ajaa näennäis 4wd hybridi linttakikkareita vaan ihku oikeaa maastokelpoista autoa joka ei näitä suomen siperian kaltaisia oloja pelkää. Operoiko UCB sinne eduskuntatalolle mielenosoituksen kun tuntuu sitä kokemusta olevan poliittisen mielipiteensä ilmaisemisesta...? Olen yhä edelleen tulossa jos sinne saadaan suuri joukko porukkaa aikaiseksi ja mielenosoitus lailliseksi. Muuten tyydyn jauhamaan pelokkaasti paskaa täällä palstalla. t.SS |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Hmm... Ostaiskohan traktorin. Kyllähän silläkin tuon 16 kilometrin työmatkan jyristelis. Verot ois pienet joten maailma ilmeisesti pelastuis myös...
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Näitä veroja vastaan paras ja ainoa ase ois kulutus totaalisen seis muutamaksi kuukaudeksi. Kaikki ylimääräiset autot liikennekäytöstä pois ja kaikki turhat ajot pois, työmatkat pyörällä, julkisilla ja kimppakyydeillä. Tähän kun sais muutaman satatuhatta ihmistä niin verotulot romahtais ja se on se mikä ratkaisee nimittäin RAHA!! Ehkä kaikkein tyhmimmät vihreät luulee että suomen autoilu vaikuttaa tähän palloon jotenkin, mutta muilla päättäjillä motiivi on RAHA!
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Harraste ajoneuvoille toi 30pv oli OK, enemmänkin mutta ssitä tuskin hyväksytään. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Eipä taida viranomaisilla olla keinoa seurata noita käyttöpäiviä.Museoautolla saa ajaa 30 päivää/vuosi,ei sitä kukaan vahdi minä päivänä ajelet(toki naapuri voi vahtia).
|
#11
|
|||
|
|||
![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() Asiasta muualla
Asiasta muualla:
http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/a...akettiautoille http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/a...jen-kayttovero Kivahan se on omistaa esim. henkilöauto, pakettiauto ja matkailuauto, joilla ei oikein yhtä aikaa pysty ajamaan, mutta ei oikein pysty sanomaan, että milloin pystyisi pitkiä aikoja seisottamaankaan (autoa...). Aika kaukana on tuo päästöön kohdistuva verotus vielä. Mutta kyllä kai täällä pitäis olla jo selvillä mitä nuo virkamiehet haluaa verottaa, joten ei pitäisi yllätyksenä tulla kellekään tuollainen omistusvero. Maaseudun Tulevaisuudessa oli 23.11 ennalta arvattavasti taas tasokasta uutisointia aiheesta otsikolla "Pakujen verotus kiristyy tuntuvasti". Parit lainat: - "Verottaja ei edes pyri tasapuolisuuteen, sillä uusimpien autojen päästöjen mukainen verotus perustuu laboratorio-olosuhteissa haettuun mahdollisimman matalaan kulutuslukemaan. Kulutusmittauksessa auto on kuormaton ja siitä on sähkölaitteet suljettu valoja myöten. Vanhat autot verottaja lastaa täyteen tiiliä ennen punnitusta, eli vanhat autot verotetaan niiden kokonaismassan mukaan. Siltä osin kansalaiset ovat hyvin epätasa-arvoisessa asemassa verottajan edessä. Suoraan sanottuna kyse on silkasta mielivallasta." - "Suuri osa noista vanhoista autoista on kuitenkin kakkosautoja, joita tarvitaan, mutta joilla ajetaan suhteellisen vähän. Ainakaan ne eivät ole rikkaiden ihmisten kulkupelejä. Rankaisuvero on siten sosiaalisesti vaikeasti perusteltavissa." Ja kun vielä kerrataan tuohon päälle nuo "vanhojen autojen" vuosimallirajat, mitä vanhemmat verotetaan k o k o n a i s m a s s a n mukaan, niin aletaan päästä hiukan kiinni tämän asian ihan helvetin sairaaseen painotukseen: - henkilöautot alle 2500kg vm 2001 - henkilöautot yli 2500kg vm 2002 - pakettiautot vm 2008... - kaksikäyttöautot vm 2006... Eli mistään muusta kuin vittuilusta ei ole kysymys noiden kahden jälkimmäisen kanssa. Mitä siinä edes tekee tuolla vuosimallirajalla jos oikeasti tuota veroa olisi yritetty säätää päästöperusteiseksi? Vuosiluku auki ja löytyy päästöperusteet jos löytyy... |