![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() kaapeli saa olla kyllä oika miehekäs....mulla paikka suunniteltuna takajalkatilaan.loota ja saa muitakin roippeita sinne jemmaan.50 neliöinen olis jo sinnepäin.akun orggispaikalle saa survottuu n.75ah akun ja toinen sitten muualle niin pitäis virran riittää.eikäs alkup. laturi XJ:ssä ole 105ah.täyttää 150ah:n akkukapasiteettiä vielä hyvin.
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Niitä on muistaakseni paria eri laturia.. mutta yleisin taitaa olla se 105Ah. Mutta ei se yhtään haittais jos olisi edes tuo 136Ah laturi.. jenkeistä toki löytyisi suoraan tilalle pultattavaa 180Ah laturiakin
![]() Juu, aattelinkin että joku 50-60 neliön jööti siellä pitää olla. No, täytyy lähteä metsästämään jostain. Itte attelin tosiaan heivata sen akun keulalta kokonaan pois ja pari laittais takapenkin tietämille. Jotenkin täytyy vaan koteloida että leimaukko tykkää, vaikka geeliakkuja meinaankin käyttää. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
mitenhän toimisi tilanne, että ottaisi 24v järjestelmästä tollasen releen kautta virran syötön jännitteen alentimelle 24v/12v ja laittaisi yhden akun sinne päähän, että saisi fiksusti virrat läppärille ym ym 12v syöviin laitteisiin kabiinissa? onko järkeä?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Noita 24V/12V releitä on ihan valmiinakin tehdastekoisia. Useimmille vaan hinta tulee esteeksi.
Jos haluaa manuaalisilla kytkimillä toimia, niin noi venekäyttöön tarkoitetut "akunvalitsin" -kytkimet on käteviä suht. pienillä virroilla (max.300A) käytettäessä. Mikäänhän ei estä tekemästä siihen Hardcore -offilaitteeseen sellaista mekaanista kytkentää, että laitetaan 2 samanlaista akkua suoraan rinnan, mutta laitetaan sinne akkujen maajohdon väliin Kunnolliset, kuorma-autoissa käytettävät päävirtakytkimet (n. 2500A). Akkuja voi sit käyttää vaikka vain yhtä kerrallaan tai molempia yhtäaikaa. Sit kun auto jätetään pihan perälle, niin molemmat kytkimet nollille ja avaimet mukaan sisälle. Ei tule sähköviasta aiheutuvaa tulipalon vaaraa & varkaat joutuvat vähän enemmän askartelemaan, jotta pääsevät sillä autolla liikkeelle... ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
onks toi mun jeeppi isompi ku teidän??!!
![]() alle 50 neliöistä tuskin kannattaa edes harkita? sähkö on on sinistä ja sattuu! on niitä mustia ja erisävyisiä harmaita johtoja ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä tästäkin on vaikeeta saatu aikaiseksi...
Eli kytke laturi akkuun kiinni, jossa vinssikin on, ei lopu se virta ihan just siihen paikkaan vinssaillessa ja saa laturikin tehdä sitten sitä työtä, johon on suunniteltu! Ja moottorille laitetaan IHAN OMA AKKU, jota ladataan esim. 40A virranrajoittimella (releellä), jotta jännitetaso säilyy oikeana moottorin ohjainlaitteilla. Ja pitkään vinssatessahan se laturin kanssa oleva akku "hyytyy", jolloin moottorin akku jauhaa omillaan (ilman laturin tukea) siihen saakka, kun taas virtaa riittää muuallekin tuhlattavaksi. Diodit ei ole hyvä ratkaisu, koska niiden virransietokyky on mahdottoman huono ja aiheuttaa päänvaivaa "kovassa käytössä" (lisäksi akun tyhjentyessä, otappas siitä virtaa toiselle akulle "vastavirtaan" + siellä on AINA +0.7V jännitevuoto!) Mersullahan (E ja S zarjalaiset) on näin tehty jo pidemän aikaa, siellähän on moottoritilassa "ohjainlaite akku" joka on huimaavat 40Ah ja takaluukussa löytyy 105Ah woimalaitos. Sen veran hyviä noi "pikkuakut" on, jotta pääakku kun menee täysin tyhjäksi, lähtee auto käyntiin, mutta "huvituslaitteet" ei toimi, koska pikkuakusta ei ole ylläpitäjäksi. Tämän takia asiakas tulee korjaamolle, kun radio ei kuulu, ja penkinlämmittimessäkin on "jotain" vikaa... Ym ym...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M:Pari akkua amerikan autoon | pekkav | O/M/V Muut | 2 | 09.01.2009 12:58 |
Kaks akkua | La tuskaa | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 06.01.2009 11:18 |
yksi ISO vai pari pientä akkua 12-v järjestelmään? | lepoantti | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 10.04.2007 18:05 |
Kaksi akkua maasturiin! | rm67 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 17.01.2007 10:15 |
Montako akkua??? | Zamppa | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 12.08.2005 11:33 |