![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
KIITOS JAMANT tästä: oma rottelo tekee sitä että välillä jää käymään 1500-2500rpm ja tps anturin piuhan irroittamalla laskee sit alas.ei auta tyhjäkäynnin säätövenan putsaus/vaihto.nyt saa mitattua mitä tulee ulos ja tietää paljon pitäis olla.
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Jep, tosiaan Kiitokset ohjeesta! Mutta vielä pikku kysymys koskien tuota lisäilmaventtiiliä (tyhjäkäyntiventtiili?). Pitäiskö se olla kuumana kiinni vai auki, vai säätääkö kokoajan kiinni-auki pienestäkin kaasun painalluksesta?
Viimeksi muokannut piippu : 19.11.2009 14:10 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Säätää koko ajan!! Ja kun painat kaasun lattiaan, se aukee, = lisää ilmaa koneelle!!!
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kävin säätelemässä TPS:än 0,8V (oli 0,48V) ja lisäilmaventtiili säätää hienosti, mutta edelleen kierrokset huutaa kuumana 1500r/min.
Onko tuossa vielä joku juttu, joka "herää eloon" vasta kun kone on saavuttanut tietyn käyntilämpötilan ja heittää väärää informaatiota ruiskulle? Kylmänä & puolilämpöisenä kaikki on ok, mutta het kun lämpömittari kiipaisee sinne jonnekkin yli 80C° alkaa "kiekumaan"? Itse itselleni vastaten-> Yksi voi olla, mikä tuli VASTA NYT mieleen, että se perhanan edellinen kuljettaja on mennyt ropaamaan kaasuvivuston säätöjä ja kaasuläppä ei olekkaan ihan 100% kiinni tyhjäkäynnillä ja hotii senverran ilmaa välistä että nostaa kierrokset, koska eikös tuon tyhjäkäynti-ilman pitäisi mennä kokonaisuudessa sen sähköisen venttiilin kautta!? (tuohan olisi pitänyt tietenkin tarkastaa heti ensimmäisenä, mutta minkäs sille mahtaa kun on niin "kätevä" ![]() ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Joo, jos kaasuläpät on viritetty auki, varmasti käy kierroksilla siinä vaiheessa kun kone lämpiää ja PCM menee closed looppiin ja ottaa siis tietoa happitunnistimelta, joka kertoo koneen käyvän laihalla (= imuvuoto) ja PCM lisää polttoainetta = kierrokset nousee!! Läpän pitää olla ihan kiinni, mutta ei kuitenkaan niin, että läppä koskettaa/nojaa runkoon!!
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Päivityksiä....
Kaasuläppää säädetty ja alkaa olemaan kohillaan. Tosin nyt kuumana kierrokset 1000r/min, kun ekalla säädöllä jäi jonnekkin 500-600 tietämiin (joka oli minun korvalle liian vähän) ja tonni tuntuu taas liialta ![]() Ja toinen pähkäilyn aihe: Mistä löytyy pakkivalon kytkin? Onko se jossain vaihdekepin juuressa, vai laatikossa sisällä...kun ei vaan syty, vaikka muu näyttäis olevan ok? |
#7
|
||||
|
||||
![]()
No mulla käy tyhjäkäyntiä semmoiset 600 rpm!!
Olikos toi automaatti, neutral safety switch on laatikon oikealla puolella ja se hoitaa peruutusvalot myös!! Mutta veikkaan että kontaktivika on konehuoneen puolella, koskaan en ole risaa katkaisijaa AW-4:ssä nähnyt ja uusi katkaisija on kallis ( tuo: http://www.jamant.fi/katkaisija-xjmj...12-p-2662.html )!! |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tässä ohje: http://jeepin.com/features/nss/index.asp edit: tässä toinen kaupanpäälle ![]() Tyhjäkäynnistä, tehtaan ohje taitaa olla jossain 800 tietämillä, mutta oikeastaan mitä vain 500-900 välillä on ihan ok (900 tosin aika korkea mun mielestä). Välillä on mulla molemmissa käynyt vain jotain 200-400rpm luokkaa, hyvin pysyy käynnissä ja on rouheet soundit ![]() No ei ehkä varsinaisesti risoja, mutta kuluneita ja paskaisia kylläkin. Sanoisin itse että NSS:n likaisuus ja toimimattomuus on melkein tyyppivika AW4:ssä. Aiheuttaa enemmän kuin tarpeeksi pakkivalo- ja käynnistysongelmia. Viimeksi muokannut Timo_L : 25.11.2009 23:51 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" | tare | Maasturiprojektit | 504 | 03.09.2015 06:35 |
Cherokee XJ "Pimp my Jeep" -Projekti | asvirkku | Maasturiprojektit | 64 | 13.06.2011 14:02 |
Myydään Jeep cherokee,2"korotus,31"renkaat, 1700e | patroloffroad | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 02.01.2009 19:37 |
Myyty Jeep TML vateet 15".lev10" -44et, jako 5x4,5" UUDET | Kimpsu | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 23.09.2008 11:18 |
Jeep Grand Cherokee "WJ" | Nex | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.01.2008 18:39 |