![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kannattaa muistaa vaaleissa ketä äänestät, tuolla näkyy kuka painoi Jaa -nappia. http://www.tacomaterritory.com/forum...74#post1801974 Vähän kökkö tämän foorumin softa noihin linkkeihin niin laitoin tuonne ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Näkyy hallitus/oppositio linjaukset aika selkeästi tuossa Arimanin linkissä.
En kyllä hetkeäkään epäile etteivätkö vasemmiston edustajat mielummin kieltäisi kaikkea yksityisautoilua. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Taidan ensi vuonna laittaa ajoneuvokäyttömaksuohimolaukausverosta kuitin tulonhankintavähennyksiin...
__________________
PERKELE! Pääsponsori---> Joki-Pub
Lahjattomat lukottaa |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Olen tässä mietiskellyt että millä hitolla noita lakeja ja asettajia vastaan tavan tallaaja voisi taistella. Täytyisi vaan olla niin että kun tämmösiä järjettömiä lakeja tehdään niin kukaan ei niitä noudattaisi eli ei maksaisi. Silloin vaan pitäisi olla niin paljon kapinallisia että saisi jotain näkyvyyttä aikaan eikä vaan itselleen harmia. Ihan näköjään sama ketä noista päättäjistäkin äänestää kun poissaolo prosentit noin suuria.
On se saatana jos bertastakin tuplataan nuo maksut niin kylläpä vituttaa. Joku halpa harrasteajoneuvo luokka kehiin ja äkkiä. Näillä päästövohotuksilla vaan kerätään köyhiltä viimeisetkin pennoset pois. ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ja kaikista surkuhupaisinta mielestäni on , että suomeen kerättävästä verotulosta jää vain murto-osa ,jos sitäkään .
Se , että tuloja kohdennettaisiin vakkapa tieverkoston kunnostukseen on puhdasta p***a-puhetta . imo. ! |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Minusta tää homma kolahtaa eniten pientulosiin lapsiperheisiin.Esm.itellä 3muksua,pari koiraa,ei stana sovita pieneen autoon eikä oo rahaa ostaa uutta vähäpäästöstäkään.Kesä autona mulla on kupla,vissiin siihen survouduttava ja eikun lomamatkalle.
Aivan järetön vero,väittäsinpä että tuosta volvosta tulee vähempi päästöjä vuoteen kuin uudesta autosta,eihän siihen tule kilometrejä vuoteen juur mitään.Eli en tajuu koko lakia,maksat vaikka et ajas metriikään ei viittis käytöstäpoistookaan tehä. Pitäskö pitää ajopäiväkirjaa noista harraste peleistä millon ajoo ja millon ei.Laittas akeen kirjat,jotta eivät laskuttas niistä päivistä jolloin ei oo ollut ajoa.Eikös tää oo joku käyttömaksu,ei mulla ainakaan oo joka päivä käytössä auto. http://www.youtube.com/watch?v=_PbWsF-8aJU |
#7
|
||||
|
||||
![]()
__________________
-Muistitko tänään- |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itselläkin tuo vero nousee johonkin 300e luokkaan. Onneksi kesällä leimasin transportterin matkailuautoksi. Säästää dieselverossa edes jonkin verran. Sitten jos nuo karavaanarit vielä saa nostettua kunnon metelin tuosta ajoneuvoverosta ja siihen saadaan joku kompensaatio karavaanareille niin tuohan koskee myös meikäläistä kun ajelee veronkierto matkailuautoa ![]() Onneksi on päässyt toisesta autosta eroon niin ei tarvi siitä maksella veroja. Mutta hyvin tuo vero kyllä rankaisee jos on joku harrasteauto. Tulee vaan entistä kalliimmaksi harrastaa, joten harrastus pitää vaan lopettaa. Onneksi eivät vielä ole keksineet mönkijöihin mitään lisäveroja. Vakuutusmaksut kyllä nousee koko ajan niissäkin ylöspäin. Joten porukalla vaan maasturit vaihtaan mönkijöihin. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Niin se vaan menee, koko käyttöverohan oli väliaikainen keino 90-luvun laman aikaan "parantaa suomen tieverkkoja", hyvinpä on täällä haja-asutusalueilla ainakin parannettu- veroa kerätään enemmän kuin koskaan ja tiet ovat huonommat kuin koskaan. Täysin järjetön tuo verotusperuste pakettiauto HJ 60 / HJ 61 kohdalla myös, jos taloudellisempaa ja pienempipäästöistä suorasuihkutusturbodieseliä kerran aiotaan verottaa enemmän kuin vaparia. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
no näkyy muitakin ärsyttävän tuo veron nousu.http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/K.../1135250778376
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja lannanluontikinkereihin arkadianmäelle ja/tai pressanlinnalle raahaudun vaik kulmakarvoilla.
__________________
-HJ-61 -89 -HDJ-80 -90 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
jos tuohon 45:seen lisätään jotain saastemaksuja 360€/vuodessa ja siihen kaikki muut verot ja käyttövoima maksut ja kalliit katsastukset niin kilvet lähtee!!!
ajetaan tarrakilvillä ja taksilla!
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() http://www.näkeeketkäpärjää.net/
__________________
KYM |
#14
|
||||
|
||||
![]()
täytyy ruuvata pitkästä j pätkä patesta syöttöt tappiinsa että savuttaa reilusti kun siitä savutuksestä täytyy maksaa niin nautitaan sitten koko rahalla mustasta ilosta.
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Varmaan ei, mutta näyttäis että kesk/kok/virh tekee sen saman tyhjentämällä sun takataskun?
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Kertokaapa nyt sitten miten tarvittavat verotulot pitäisi kerätä jos tämä on täysin väärä linja? Äkkiseltään näkisin kolme vaihtoehtoa autoilun verottamiseen, 1) ostaminen, 2) omistaminen ja 3) käyttäminen.
|
#18
|
||||
|
||||
![]()
4) ei anneta verorahoja poliitikoille ja mamuille.
__________________
Harbor Cruisers |
#19
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toinen vaihtoehto ostaa riittävän vanha takapotku ja päivittää sen tekniikka nykypäivään ei muita kuluja kuin katsastus+käyttövoimavero ja onneton liikennevakuutus, miten jos tuollaisen vielä dieselöi sopivasti nykytekniikalla eihän sitä myytyä saa mutta kiusa se on pienikin. Pakkohan sitä on jotain kehittää kun euroja on rajallisesti/kk ja ottaja lisää omaa ottamistaan suhteessa tulopuoleen.(taitaa käydä niin että harkinnassa lopettaa se verotettava työnteko ja antaa ko, läjän hankinta muiden riesaksi tähän niin kutsuttuun yhteiseen hyvään : ) Nykytermein "Ulkoistaa" verojenmaksu. |
#20
|
||||
|
||||
![]()
mun mielestä oikeen onnistunu ympäristöverotus kun bensa kuoma auton maksut 0euroa vuodessa,
co2 on niissä varmaan niin paljon ettei niitä ees vtt.een mittarit osais laskee. |
#21
|
||||
|
||||
![]() Melkoiset pykälätLainaus:
1) ostaminen Auton ostamisen verottaminen on ok silläkin perusteella, että mm. EU on ohjaamassa verotusta ympäristöystävällisempään suuntaan, uuden auton tuottaminen kuluttaa luonnonvaroja ja sitä pitää verottaa jos niitä joku kuluttaa, tähän liittyvät myös saastemaksut jotka tulevat kasvamaan ja aiheuttavat tuottajille kuluja yhä enemmän.Eli siis kuluttaja maksaa minkä autotehdas joutuu velottamaan maksettuaan omat ympäristöveronsa, jonnekin ne kulut on siirrettävä ja tässä tapauksessa ne kuuluvat tuotteen ostajan maksettaviksi. 2) omistaminen Pelkän vanhan maasturin omistamisesta ei saisi verottaa, ei pelkkä omistaminen kuluta mitään 3) käyttäminen Tämähän se olisi se järkevin verotuksen muoto, mutta maksaa tulisi vain niiltä päiviltä kun ajoneuvoa todella käytetään. Muutenkin näitä autoja käytetään monissa yhteisesti hyödyllisissä asioissa jonka jo pelkästään sen vuoksi hyötyajoneuvo/ym.pakettiautojen veroja ei saisi nostaa niin ylös, ettei niitä ole enää varaa pitää koska sitten niistä ei ole enää hyötyä kenellekään. En kannata tätä uutta veromaksua itse ensinkään, vihonviimeinen homma joka pistää miettimään, että mitenkäs tästä sitten selvitään? |
#22
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Uusien autojen valmistamisen ohjaamisessa pitäisi mielestäni kiinnittää enemmän huomiota käyttöikään.Nykyinen "3v. ja paaliin" ajattelumalli ei mielestäni edusta ympäristöystävällistä ajattelua.Kyllähän kierrätyssysteemeistä puhutaan, mutta mikähän mahtaa olla toteutunut päästösäästö? Jos saastuttaminen maksaa euroopassa paljon , siirretään saastuttavat tuotannon osiot maihin joissa ei ole ympäristösopimuksia (esim. Kiina,Korea ) tai niistä viis veisataan (esim. Venäjä) .Tulevaisuuden "saatevaltioina" toiminevat Intia,Afrikka,Eteläisen Amerikan maat ja muut ns.kehittyvät teollisuusmaat(tää on sit vaan mun ennuste, ei perustu faktoihin). Liian halpa öljy (joo,joo pensa maksaa Suomessa liikaa) pitää huolen, että näitä hyödykkeitä kannattaa kuskata ymäri palloa toistaiseksi.Erilaisilla tulleilla ja rangaistusmaksuilla on sitä koitettu hillitä, mutta ihminen ahneudessaan on pääsääntöisesti keksinyt tavan kiertää näitä maksuja. Ja sitten säästövinkkinä vuosien takaa: Eräs tuttu ajoi siihenaikaan suositulla Datsunilla muutamia kavereita kyydissään, kuinka ollakaan takana tullut poliisiauto antoi pysähtymiskehotuksen .Kaveri rullasi auton tiensivuun , poliisi puhallutti,katsoi paperit ja toivotti hyvää matkaa.Poliisien poistuttua kaveri käynnisti auton ja jatkoi matkaa , takapenkkiläiset hieman ihmettelivät miksi hän oli ootellut poliisien lähtöä, kaikkihan oli kunnossa.Kaveri vaan tuumasi, että ne olisi saattanut ihmetellä dieselkoneen nakutusta, kun olivat just kattoneet bensa-Datsunin paperit ![]()
__________________
- missing operating system - Viimeksi muokannut Cruiseristi : 16.11.2009 13:30 Perustelu: quote päättyy |
#23
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mietin tuossa, että mitenkä tämä asia esiteltiin kansanedustajille? Avustaja pistettiin lukemaan joku jumalaton nivaska, jonne oli kaiken diipadaapan sekaan piilotettu tämä ydin? Tuskin montaakaan kansanedustajaa kiinnostaa oma työ niin paljon että kaiken lukisivat/ymmärtäisivät. Kaippa se on katteltava jostain sellanen kuorma-autoksi rekisteröity iso paku lisäpenkein. Eikös tämä ajoneuvoluokka vielä välty isommilta verokeikauksilta?
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. Viimeksi muokannut A-P : 17.11.2009 06:40 |
#24
|
||||
|
||||
![]()
On tämä nyt taas jotenkin järjenköyhää.
Paketti auto joka on kuitenkin yleishyödyllinen kapistus jota kaikki myös ekoihminen tarvitsee joutuu tuollaisen riistoveron kohteeksi. Jollain ne kaikki tavarat on kumminkn kuskattava. No kaikki ostaa sitten peräkärryt kun kenenkään ei kannata pitää kallista pakua. Onkohan se nyt sitten turvalisempaa ja ympäristöä vähemmän kuormittavaa kun noilla vähäpäästöisillä ja alitehoisilla ekoautoilla vedetään isoja peräkärryjä mökille,kaupoille,harrastuksiin,yms. Silloin tuskin on päästöt ja kulutus lähelläkään ilmoitetua määrää. Täytyy vissiin suunnitella jonkun kuormaautoksi rkisteröidyn paripyöräisen yenkkilahna pick upin ostoa. Ennemin ostan sillä 500€:llä hyvin verotettua naftaa/bensaa kun maksan missään näkymätöntä veroa. Ja samalla paranee oma turvallisuuden ja arvostuksen tunne noiden ekoautojen seassa. Kyllä taas rupes närästämään ja ahdistamaan... |
#25
|
|||
|
|||
![]()
Veltto Virtanen haastattelussa:
Eduskunta vilisee psykopaatteja http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009...11651_uu.shtml "Tarttis varmaan tehrä jottain" Itellä alkaa kans olemaan vitutusviisari punasen puolella... ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
"Asvaltti-intiaanit" tyhjentää maasturien renkaat | knucklebone | Chit-Chat | 1 | 13.02.2008 12:31 |
Öljyn hinta tippuu reilusti? | Nerd-O | Chit-Chat | 21 | 23.10.2007 07:37 |
Traktorilla maasturien sekaan? | KIM | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 15.06.2004 15:58 |
Offivarusteen hinnat? | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 08.03.2004 21:48 | |
63-67 hinnat? | Vuosimallit 1963-1967 | 6 | 12.09.2003 20:01 |