Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #276  
Vanha 13.11.2009, 16:23
Joske:n Avatar
Joske Joske ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Kittilä
Viestit: 1.551
Perusasetus

http://media.photobucket.com/image/w...-07misc102.jpg

http://image.automotive.com/f/produc...nch_bumper.jpg

http://www.pirate4x4.com/tech/billav...rontbumper.htm

http://www.applehill4x4.com/images/bumper016.jpg

http://media.photobucket.com/image/w...el1/MyJeep.jpg
__________________
__________________


"Atheism: Not to do the shit that religious do to each other."

http://www.eroakirkosta.fi

"Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella"

Viimeksi muokannut Joske : 13.11.2009 16:30
Vastaa lainaten
  #277  
Vanha 13.11.2009, 16:42
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Vastaa lainaten
  #278  
Vanha 13.11.2009, 16:46
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti

Tuo olisi jo sinne päin tarkoitus on kuitenkin ettei etuylitystä kasvateta, vaan vinssi on jo piilotettu moottorin ja auton alkuperäisen keulapellin väliin. Nyt pitäisi vaan väännellä tollainen putki tuohon ylös ja uhdet putket maskin alle. Vaikea vaan hahmottaa millaiset käyrät laittaisi että puskurista ei tulisi älyttämän hölmönnäköinen. Jostain muusta merkistä saattaisi löytyä peremmin malleja, mutta ei niitä nyt tietenkään netistä löydä kun yrittää etsiä.
Vastaa lainaten
  #279  
Vanha 14.11.2009, 14:06
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

kansa vaatii kuvia! tai ainakin mä
Vastaa lainaten
  #280  
Vanha 14.11.2009, 14:18
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Thumbs up

Teet sie nyt semmosen puskurin minkä mie siulle siel mutakuopassa neuvoin?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #281  
Vanha 14.11.2009, 16:56
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Tuo olisi jo sinne päin tarkoitus on kuitenkin ettei etuylitystä kasvateta, vaan vinssi on jo piilotettu moottorin ja auton alkuperäisen keulapellin väliin. Nyt pitäisi vaan väännellä tollainen putki tuohon ylös ja uhdet putket maskin alle. Vaikea vaan hahmottaa millaiset käyrät laittaisi että puskurista ei tulisi älyttämän hölmönnäköinen. Jostain muusta merkistä saattaisi löytyä peremmin malleja, mutta ei niitä nyt tietenkään netistä löydä kun yrittää etsiä.
Juup, mulla on puoliks upotettu siihen syylärin eteen, jotain tollasia putkia olisi tarkoitus kans taiteilla. Minoon miettinyt kyllä tuota vinssin upotusta keulapellin huitteille. Olisko sulla siitä toteutuksesta tarkempia kuvia, jos saa kopioida ideaa? Sais tosiaan ton etuylityksen aika likelle nollaa silloin. Mites muuten jossain mudassa ajaessa, eikö se vinssi ole silloin ehkä vähän turhan alhaalla?
Vastaa lainaten
  #282  
Vanha 14.11.2009, 17:17
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Teet sie nyt semmosen puskurin minkä mie siulle siel mutakuopassa neuvoin?

Mie en muista sieltä mutakuopasta mitään muuta ku Hokkasen mahallaan mudassa kysymässä siitä 15 senttiä näkyvissä olevasta kuskin ikkunasta "Herra kuljettaja, miltäs nyt tuntuu". Jos ehkä vähän ahistikin, niin kaikenlainen vitutus hävisi ku katto sitä miestä ja kohtuullisen pehmeessä kunnossa olevaa kaljalaatikkoa. Just sillä hetkellä en miettiny puskurista mitään muuta kuin että kumpi irtoaa puskuri vai etuakseli.

Kuvia tulee sitten kun puskuri on valmis. Superwinch EP9.0 ei sitten mahdu tonne koneen ja keulapellin väliin leveytensä puolesta, mut Tabor 9 Superwinch moottorilla mahtuu ja leveyssuunnassa jää pari senttiä varaakin. Vinssin joutuu asentamaan hieman keskilinjasta oikealle. Moniurahihnan pystyy vielä hyvin vaihtamaan vinssiä irrottamatta. Vapautuksen joutuu varmaan tekemään paineilmalla, vaikka se kyllä onnistuu vielä käsinkin auton alta ja konehuoneesta.

Nyt tarvis vaan vähän mallikuvia noiden putkien vääntelyyn. Olikohan Pähaman rautapossulla joskus jossain tojotassa sellainen komee puskin, jossa kulmien suojaksi oli väännetty ohuemmat putket?
Vastaa lainaten
  #283  
Vanha 14.11.2009, 17:52
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

DIY puskimia monta sivua: http://www.pirate4x4.com/forum/showt...t=winch+bumper
Vastaa lainaten
  #284  
Vanha 14.11.2009, 20:11
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Juup, mulla on puoliks upotettu siihen syylärin eteen, jotain tollasia putkia olisi tarkoitus kans taiteilla. Minoon miettinyt kyllä tuota vinssin upotusta keulapellin huitteille. Olisko sulla siitä toteutuksesta tarkempia kuvia, jos saa kopioida ideaa? Sais tosiaan ton etuylityksen aika likelle nollaa silloin. Mites muuten jossain mudassa ajaessa, eikö se vinssi ole silloin ehkä vähän turhan alhaalla?
Ideahan ei ole miun keksimä eli senkus teet samanlaisen. Tuolta näkee periaatteen aika hyvin:


http://s143.photobucket.com/albums/r...ront%20Bumper/
Vastaa lainaten
  #285  
Vanha 15.11.2009, 09:02
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper Näytä viesti

Hienoja puskimia on Jenkit tehny. Tuolta löytyi just sellainen malli mitä kaipasinkin. Kiitoksia avusta Jeeper taas kerran.
Vastaa lainaten
  #286  
Vanha 18.11.2009, 21:58
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Vanha puskuri lähti tänään tallista tilaa viemästä ja uusi puskuri alkaa pikkuhiljaa muokkautua mieleiseksi. Tulee tuohon kyl vielä pari juttua, ennen kuin on valmis. Jotenkin aika ei vaan tahdo riittää auton rakentamiseen.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	puskuri1.jpg‎
Views:	586
Size:	70,2 Kt
ID:	9261   Click image for larger version

Name:	puskuri2.jpg‎
Views:	580
Size:	68,9 Kt
ID:	9262  
Vastaa lainaten
  #287  
Vanha 19.11.2009, 14:29
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

hyvältä näyttää! tohon vielä kulma putket kuten "punasessa"?? sviddu pitääkö munki alottaa alusta tosin ei ole enää tota orkkis palkkia enää jäljellä ku simpukan edessä tukena.
Vastaa lainaten
  #288  
Vanha 19.11.2009, 16:58
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Jep, mä kävin tota eilen pikaisesti vilkaisemassa. Pätevältä näyttää! Mä just revin tänään oman puskuri-vinssitelineen poies, meinasin alotella ton vinssin upotuksen keulaan. Katotaan mitä saan kötösteltyä

..tarttee vaan käydä levykaupassa, alkaa olemaan 5mm tavara niin vähissä ettei siitä enää vinssipetiä ja muita tarvittavia tukia saa tehdyksi
Vastaa lainaten
  #289  
Vanha 19.11.2009, 17:43
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

mul on aika lailla vastaava ja "vähän " lähempänä! teollisuus vakoilu sallittu.
Vastaa lainaten
  #290  
Vanha 26.11.2009, 22:28
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Puskuri alkaa olla hepissä. Saumojen hitsaus kiinni ja sarvet vinssinarua varten, niin se on valmis. Ite ku tekee ni saa sellasen ku sattuu tulemaan.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	puskuri3.jpg‎
Views:	606
Size:	82,8 Kt
ID:	9429   Click image for larger version

Name:	puskuri4.jpg‎
Views:	603
Size:	94,4 Kt
ID:	9430   Click image for larger version

Name:	puskuri5.jpg‎
Views:	536
Size:	74,9 Kt
ID:	9431   Click image for larger version

Name:	puskuri6.jpg‎
Views:	522
Size:	78,6 Kt
ID:	9432  
Vastaa lainaten
  #291  
Vanha 26.11.2009, 22:31
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Jakis projekti aloitettu pesemällä Amerikan saven ja öljyn seos pois sekä purkamalla loota. Laakerit ja keskimmäisten rattaiden akselin joutuu uusimaan. Tulppasin alkuperäiset vaihteensiirtäjien reiät ja kevensin hieman siirtäjien runkoa. Nyt vois vielä putsailla ja maalailla noi kuoret ja sen jälkeen täytyy odotella että osat saapuu, jotta tää osio pääsee jatkumaan.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	jakis1.jpg‎
Views:	331
Size:	75,1 Kt
ID:	9433   Click image for larger version

Name:	jakis2.jpg‎
Views:	339
Size:	72,9 Kt
ID:	9434   Click image for larger version

Name:	jakis3.jpg‎
Views:	344
Size:	67,8 Kt
ID:	9435   Click image for larger version

Name:	jakis4.jpg‎
Views:	340
Size:	47,3 Kt
ID:	9436  
Vastaa lainaten
  #292  
Vanha 27.11.2009, 09:14
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Tuleeko vaijerishifteri? ja nopea etuvetomuutos?

http://www.4x4wire.com/tech/dana300/#FWDHi


Yokeksi käy sitten D300:een 231:n etuyoke (saa vakio tuplanivelkardaanin sopimaan)
Taakse vaikka Volvon porton laippa, niin saat suoraan tehtyä takakardaanin Volvosta/Rangesta.
http://forums.offipalsta.com/showthr...hlight=doubler

Viimeksi muokannut Jeeper : 27.11.2009 09:19
Vastaa lainaten
  #293  
Vanha 27.11.2009, 09:33
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper Näytä viesti
Tuleeko vaijerishifteri? ja nopea etuvetomuutos?

http://www.4x4wire.com/tech/dana300/#FWDHi


Yokeksi käy sitten D300:een 231:n etuyoke (saa vakio tuplanivelkardaanin sopimaan)
Taakse vaikka Volvon porton laippa, niin saat suoraan tehtyä takakardaanin Volvosta/Rangesta.
http://forums.offipalsta.com/showthr...hlight=doubler
Täytyy miettiä shifteriä sitten kun saa jakiksen autoon kiinni. Jossain näin kyllä sellaisen Traktoreihin tarkoitetun keppisysteemin, josta lähti vaijerit. Nyt ei vaan löydy kuvia enää mistään. En oikein keksi mihin tarvisin tota nopeeta etuvetoa? Onko se isotöinen muutos?

Flip kitin palikat koneistetaan näillä näkymin alumiinista Suomessa, saa nähdä onnistuuko. Loput sovelletaan sitten itse niistä osista mitä sattuu löytymään. Kardaaneita on jo tullut keräiltyä jonkin verran nurkkiin, joten täytyy katsoa millaiset toteuttaa. Autossa on kyllä vielä paljon muutakin korjattavaa ja parannettavaa ennen kisakauden alkua.
Vastaa lainaten
  #294  
Vanha 28.11.2009, 17:04
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Tänään saatu taas jotain aikaiseksi. Etupuskuri olis nyt hitsattu, seuraavaksi saumojen siistiminen ja sit hiekkapuhallus ja maalaus. Pakoputken takaosa on heppailtu kasaan ja seuraavana olis sen irroitus ja saumojen hitsaaminen. Tällä kertaa vaimennin laitetaan vähän paremmin suojaan ja putki tulee astetta paksumpi. Uusi katalysaattori tulee mahtumaan kokonaisuudessaan pohjapanssarin alle, josta syystä se luultavasti on edellistä pitkäikäisempi. Ulostulo taas oikean takapyörän sisäpuolelle kuten entisessäkin.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	pakoputki1.jpg‎
Views:	484
Size:	79,2 Kt
ID:	9447   Click image for larger version

Name:	pakoputki2.jpg‎
Views:	500
Size:	89,1 Kt
ID:	9448   Click image for larger version

Name:	pakoputki3.jpg‎
Views:	479
Size:	85,8 Kt
ID:	9449   Click image for larger version

Name:	pakoputki4.jpg‎
Views:	475
Size:	74,4 Kt
ID:	9450   Click image for larger version

Name:	pakoputki5.jpg‎
Views:	468
Size:	64,7 Kt
ID:	9451  

Vastaa lainaten
  #295  
Vanha 06.12.2009, 10:37
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Pakoputki olis nyt valmis. Pakoputken alkupää laitettiin kulkemaan eri paikasta kuin alkuperäinen, ettei putki ottaisi jatkuvasti kiviin ja muihin esteisiin kiinni. Vaihdelaatikkoa joutui aavistuksen pienentämään turbiinikotelon kohdalta, jotta etukardaanille jäi riittävästi tilaa. Kaveri tokaisi että "tekijät ja olosuhteet huomioiden siitä tuli ihan kelvollinen", kun sai viimoiset saumat hitsattua. Tarvii laittaa vielä thermoteciä alkuosan päälle, ettei kickdownin vaijeri sula. Lambda-anturikin saatiin paremmin piiloon risujen osumiselta kokonaan pakoputken yläpuolelle. Äänet on just sellaiset kuin suorassa kutoskoneessa kuuluukin, eli tyhjäkäynnillä maltilliset ja kierrosten noustessa laulaa kovaa ja matalalta. Tieliikennekäytössä kumina ja meteli saattaisi alkaa pidemmän päälle ärsyttämään, mutta tällä autolla ajetaan vain metsäajoja sekä siirtymiä niille.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	pakoputki6.jpg‎
Views:	389
Size:	79,8 Kt
ID:	9612   Click image for larger version

Name:	pakoputki7.jpg‎
Views:	368
Size:	59,6 Kt
ID:	9613   Click image for larger version

Name:	pakoputki8.jpg‎
Views:	379
Size:	62,9 Kt
ID:	9614   Click image for larger version

Name:	pakoputki9.jpg‎
Views:	382
Size:	83,0 Kt
ID:	9615   Click image for larger version

Name:	pakoputki10.jpg‎
Views:	430
Size:	66,6 Kt
ID:	9616  

Vastaa lainaten
  #296  
Vanha 06.12.2009, 10:38
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Ja vielä pari kuvatusta pakoputkesta.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	pakoputki11.jpg‎
Views:	362
Size:	73,1 Kt
ID:	9617   Click image for larger version

Name:	pakoputki12.jpg‎
Views:	365
Size:	61,8 Kt
ID:	9618  
Vastaa lainaten
  #297  
Vanha 06.12.2009, 10:42
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Jakis tuli hangattua puhtaaksi rälläkkään kiinnitettävällä teräsharjalla. En olut aiemmin sellaista käyttänyt, ja tuli positiivinen yllätys raapan tehosta. Muutama minuutti ja kaikki ruoste oli poissa. Maaliksi valitsin halvimman värisen miranolin, jostain syystä toi vaaleanruskea maksoi 3 euroa purkki ja muut värit 9,90 euroa purkki
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	jakis5.jpg‎
Views:	405
Size:	54,8 Kt
ID:	9619   Click image for larger version

Name:	jakis6.jpg‎
Views:	333
Size:	49,2 Kt
ID:	9620  
Vastaa lainaten
  #298  
Vanha 06.12.2009, 10:44
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

hyvin oot kyllä putken vetäny siistii jälkee
Vastaa lainaten
  #299  
Vanha 06.12.2009, 11:26
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.463
Perusasetus

Hieno putki kun mikä, mutta tuossa kuvassa oleva taaemman pöntön suojalevyn olisin jättänyt pois. On liian sopiva hylly mudalle ja kävyille, alkaa takuuvarmasti kytemään. Panssaripaloja vähentää jos saa jotain suojaa käärittyä putken ympärille, itse käytän sammutuspeitteestä leikattua nauhaa. Ei ole pitkä ikäinen, risut sen repii, mutta ei myös maksa maltaita.


Vastaa lainaten
  #300  
Vanha 09.02.2010, 21:07
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Auto leimattu, ja lähes kaikki parantelut talvieksyä varten suoritettu. Lähettiin tänään lasten kanssa vähän mettään testaamaan xenon työvaloja ja tultiin sitten John Deeren perässä pois. Moottori sanoi työsopimuksen irti. Öljypohjassa reikä jakopään kohdalla ja moottori pyörii startilla kevyesti. Voiskohan olla niin hyvä tuuri, että on vain ketju katkennut? Pyöriikö tollainen HO ko vapaasti kun jakopää hajoaa, vai pussaako männät venttiileitä?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Projekti Mall Crawler #2 - Cherokee moggiakseleilla Timo_L Maasturiprojektit 295 03.05.2013 10:53
O: halpa XJ cherokee projekti KooPee O/M/V Ajoneuvot 8 29.05.2008 19:43
Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) Timo_L Maasturiprojektit 89 19.04.2008 10:52
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 00:24 (GMT +2).