![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mulla teki sen, että toisen puolen etujarru meni ihan pimeäksi, takajarrut tais hävitä samalla. Ei ollut kiva yrittää pysähtyä Kehä III:lla valoihin 80km/h vauhdista kun auto pyrki koko ajan kampeamaan keskikaiteeseen. Ja siis kerrasta meni pimeäksi. Jos vaihdat Jeepin orkkisosia tilalle, niin kandee hommata '95 jälkeisestä XJ:stä tehostin ja pääsylinteri, se on kaksoiskalvolla ja tehokkaampi kuin vanhemmissa. Voihan tonne jotain muutakin toki soveltaa.. Mulla on sitten ylimääräinen lähes uusi tehostin ja jarrupääsylinteri, jäi siitä edellisestä minkä kippasin. Oli ehtinyt olla vuoden verran kiinni. Pintaruosteessa joten näyttää vanhalta, en hölmönä maalannut niitä heti uutena ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ja-haa... taas ongelmia
![]() Minne loisin katseen, kun kaasuläpän irrotuksen/puhdistuksen jälkeen alkoi käydä lämpöisenä reipasta 1500r/min tyhjäkäyntiä? Imuvuoto se ei ole ja alipaineletkutkin ok...eikä tuossa nyt muutenkaan näyttäisi olevan mitään erikoista silmin havaittavaa. Ainut mikä minulla tulee mieleen on, että onnistuin pyöräyttämään TPS:ää (oli kiinnitysruuvit meleko löysällä, jonka huomasin vasta nyt kun toistakertaa hypistelin hässäkkää pöydällä) mutta nyt en löydä mistään vastusarvoja tuolle potikalle mitä pitäisi näyttää läppä kiinni ja auki? Tai ainakin minun sysleri grand voygerille oli annettu hienosti arvot minne pitäisi säätää, mutta tähän jeeppiin en ole onnistunut niitä löytämään. Tietysti voisi herätä epäilys siihen mikälie lisäilma venttiiliinkin, mutta mites se PITÄISI toimia? Vai onko vielä joku, joka vaikuttaa tuohon kuuman koneen tyhjäkäyntinopeuteen? Eli kylmänä ja puolilämpöisenä kaikki OK |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tässä ohje, TPS paikoillaan autossa, lainasin omaa tekstiäni AMC-kerhon sivuilta:
Voi mitata, etsin sen litteän liittimen siitä TPS:ltä ja kolmesta johdosta yksi on maa, yksi on virran syöttö TPS:lle (about 5V) ja kolmas (jota sitten mittaat) on paluusignaali läpän asennosta PCM:lle ja siinä pitää läpät kiinni olla jännite 0.8V!! -90:sessä ei edelleenkään ole mitään itsediagnostiikkaa, eli ei ilmoita sitä mitenkään!! |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
KIITOS JAMANT tästä: oma rottelo tekee sitä että välillä jää käymään 1500-2500rpm ja tps anturin piuhan irroittamalla laskee sit alas.ei auta tyhjäkäynnin säätövenan putsaus/vaihto.nyt saa mitattua mitä tulee ulos ja tietää paljon pitäis olla.
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jep, tosiaan Kiitokset ohjeesta! Mutta vielä pikku kysymys koskien tuota lisäilmaventtiiliä (tyhjäkäyntiventtiili?). Pitäiskö se olla kuumana kiinni vai auki, vai säätääkö kokoajan kiinni-auki pienestäkin kaasun painalluksesta?
Viimeksi muokannut piippu : 19.11.2009 14:10 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Säätää koko ajan!! Ja kun painat kaasun lattiaan, se aukee, = lisää ilmaa koneelle!!!
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kävin säätelemässä TPS:än 0,8V (oli 0,48V) ja lisäilmaventtiili säätää hienosti, mutta edelleen kierrokset huutaa kuumana 1500r/min.
Onko tuossa vielä joku juttu, joka "herää eloon" vasta kun kone on saavuttanut tietyn käyntilämpötilan ja heittää väärää informaatiota ruiskulle? Kylmänä & puolilämpöisenä kaikki on ok, mutta het kun lämpömittari kiipaisee sinne jonnekkin yli 80C° alkaa "kiekumaan"? Itse itselleni vastaten-> Yksi voi olla, mikä tuli VASTA NYT mieleen, että se perhanan edellinen kuljettaja on mennyt ropaamaan kaasuvivuston säätöjä ja kaasuläppä ei olekkaan ihan 100% kiinni tyhjäkäynnillä ja hotii senverran ilmaa välistä että nostaa kierrokset, koska eikös tuon tyhjäkäynti-ilman pitäisi mennä kokonaisuudessa sen sähköisen venttiilin kautta!? (tuohan olisi pitänyt tietenkin tarkastaa heti ensimmäisenä, mutta minkäs sille mahtaa kun on niin "kätevä" ![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" | tare | Maasturiprojektit | 504 | 03.09.2015 06:35 |
Cherokee XJ "Pimp my Jeep" -Projekti | asvirkku | Maasturiprojektit | 64 | 13.06.2011 14:02 |
Myydään Jeep cherokee,2"korotus,31"renkaat, 1700e | patroloffroad | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 02.01.2009 19:37 |
Myyty Jeep TML vateet 15".lev10" -44et, jako 5x4,5" UUDET | Kimpsu | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 23.09.2008 11:18 |
Jeep Grand Cherokee "WJ" | Nex | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.01.2008 18:39 |