Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.11.2009, 19:56
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Tässä kurkkaus rojektina olevan jakiksen sisään. Onks noi rattaat nyt hyvin vai huonosti päin? Ite kun en sen enempää oo asiaan tutustunut niin funtsin että kun noi hammaskulmat on vastakkain niin eiks se sillon ole hyvä?


Sit täs on yks osissa oleva jakis joka oli 1984 hj-60 h55f perässä.


Pari vuotta sitten ostin ehjän splitcasen joltain ja tää on käsittääkseni 4-vaihteisesta hj-60 otettu. Nyt nostin ekaa kertaa jakiksen siitä laatikosta ulos missä se tuli matkahuollossa No tässähän oliskin sit ollu toi alkuperänen pto peitelevykin


Näissä kaikissa kolmessa toi akselin paksuus oli 34mm.

Nii ja Maajussi just tsekkas et HJ-61 jakiksessa noin on samaan suuntaan ja ilmeisesti sitä mallina käyttäen on ne 3.22 rattaat tehty.


Viimeksi muokannut mikjus : 11.11.2009 20:10
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.11.2009, 23:47
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Riskiretkellä jo räikkä hieman temppuili ja välillä veti hieman tehottomasti. No nyt sitten auto seisonut ja menin starttailemaan ja kuuluu vaan rak rak raki jostain releestä. No koputtelemaan starttia ja ei auttanut. Aattelin sitten vetää autoa vinssillä pari metrii et sais mäkistartin mut räikän releetkin sanoo vaan rak rak rak. No arvasin et perskule se on päävirtakatkasin taas huonona. Pitäs hommata parempi mikä kestää vinssien virrat kun ei ilmankaan uskalla. No hioin taas pinnat ja shimmasin ton tiukemmaks niin taas toimii aikansa. Oikeesti toi se varmaan taas ollu kaikkien jännitedroppien syypää.

Pientä hitsaamista havaittavissa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.11.2009, 09:10
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Tuohon päävirtakytkimen kärkien hitsaantumiseen olen itse tehnyt sellaisen "avun",
että laitankin sen kytkimen niiden akun + navalta lähtevien, ohuempien kaapeleiden väliin.
Näin toimien suurin yksittäinen virta mikä menee kärkien läpi,
on hehkutuksen & startin solenoidin vaatima muutaman sekunnin mittainen piikki.
Sitten kun kone on käynnissä, niin tietysti lataus, valot, muut kulutuskojeet,
mutta niidenkin yhteenlaskettu virta on huomattavasti pienempi kuin jos tuo kytkin
jätetään sinne akun - navan ja auton rungon väliin.
Tällöinhän sen läpi menee myös sen starttimoottorin pyörittämiseen tarvittu monen sadan A:n virta.
Lisäksi tietysti vinssin moottorin pyörittämiseen tarvittu monen sadan A:n virta.
Toki nämä ovat 24V autossa pienemmät kuin 12V autossa, mutta näin se
ongelma pääpiirteittäin menee...

Tämän uuden päävirtakytkimen jälkeen olen laittanut parikin 5-6 sulakkeen koteloa aina 6mm2 johdon päähän,
niin saan helposti virtaa uusille releille, jolloin ne ohuet alkuperäiset johdot voi jättää
sinne releiden ohjaussähkön puolelle. Näin säästyy viiksien kytkimiä, ym. alkuperäisiä heikkoja lenkkejä
pidempään kunnossa, kun niiden kärkien läpi menee vain releiden ohjaussähköä.

Vinssille voi vallan mainiosti laittaa oman päävirtakytkimen sinne maskin seutuville
ja tuo varsinainen päävirtakytkin voi olla siellä akun + navan liepeillä.

Jos tuotakin funtsisi kestävämmäksi, niin jättäisi tuon laturin paksun johdon pois
siitä päävirtakytkimen nipusta. itse sen olen aina näin laittanut, koska haluan
saada auton käymään vielä muutaman viikonkin seisonnan jälkeen.
Laturin viallinen diodi kun purkaa akkuja hiljalleen, vaikka sitä ei vielä latauksen
merkkivalon hohtamisena muuten huomaisikaan.

Lisäksi autovarkaalla on enemmän hommaa saada auto liikkeelle, varsinkin kun otan aina myös
noi päävirtakytkimien avaimet sisälle lukkojen taakse...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.11.2009, 14:16
jnu jnu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.04
Sijainti: Heinola
Viestit: 1.885
Perusasetus

Siitähän menee koko idea jos vinssin sähköt ei kulje sen läpi, tai nimenomaan kaikki auton sähköt. Voihan kytkimiä toki halutessaan ripotella ympäri autoa ja vetää vaijereita kuljettajan ulottuville että kaikki saa tarvittaessa katkaistua mutta ehdottomasti paras olisi riittävän järeä kytkin joka katkaisee akun miinuksen JA sammuttaa auton.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.11.2009, 15:08
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jnu Näytä viesti
Siitähän menee koko idea jos vinssin sähköt ei kulje sen läpi, tai nimenomaan kaikki auton sähköt. Voihan kytkimiä toki halutessaan ripotella ympäri autoa ja vetää vaijereita kuljettajan ulottuville että kaikki saa tarvittaessa katkaistua mutta ehdottomasti paras olisi riittävän järeä kytkin joka katkaisee akun miinuksen JA sammuttaa auton.
Istuhan Hetkeksi alas ja mieti puheitas...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.11.2009, 15:10
jnu jnu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.04
Sijainti: Heinola
Viestit: 1.885
Perusasetus

hä?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.11.2009, 15:14
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jnu Näytä viesti
hä?
Opettele Lukemaan Ajatuksen kanssa...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty BJ-40 Projekti mss O/M/V Ajoneuvot 2 05.06.2016 20:17
Myydään Bj-40 projekti kares O/M/V Ajoneuvot 16 19.03.2014 23:04
Bj 40 projekti _JT_ Maasturiprojektit 277 28.02.2013 22:09
M: TOYOTA BJ-40 projekti tepa78 O/M/V Ajoneuvot 12 15.03.2008 15:47
Bj 40 -76 projekti elhapero Tekniikka & Jutustelu 1 04.03.2008 23:00


Sivu luotu: 11:54 (GMT +2).