![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ja pyöränkulmat menee varmaan säätöön, nostipa keulaa sitten tavalla tai toisella...? Meneekö myös camber-kulmat metsään pahastikin korotuksen yhteydessä? Onnistuuko sen säätö mtenkään?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
onnistuu ainakin auraus säätö,camber ei varmaan..ei se auraus eikä muu mielestäni muuttunu pajerossa eikä runnerissa kun korotin niin että olis tarvinu säätää
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! ! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Hiluxissa/4Runnerissa voi säätää kaikki kulmat edessä: camber, caster ja auraus. Ja sdoreilla menee auraus n. 3 cm aurauksen puolelle! Hullu ajaa ja kumit sulaa kesällä alle. Mutta helppo säätää (jos säädöt liikkuu).
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Siis käykö nämä -02 4wd hiluxiin? Vai mistä saan sellaiset jotka käy?
http://www.toyteclifts.com/index.php...mart&Itemid=77 Kiitos! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
LN110 on varsin herkkä muutoksille, kannattaa säädättää aina kun jotain muutetaan.N170 -02 alkaen ei ole kovin herkkä sauvojen kääntelystä, omassa ei muuttunut mihinkään tuollaisella 2" nostolla. SDORIn palikat muuttaa etupään kulmat AINA, eli säätöön. Saattaa olla tuskaisa projekti, omassakin oli yksi alatukivarren pultin kumipusla ruostunut kiinni ja eihän ne liikkeessä sille mitään tee kun menin kulmia säädättämään. Moskaa ja irrotusölppää ja uusi epäkesko pultti + mutteri tilaten.Ehdottomasti paras tapa silti nostaa keulaa, säilyy ne vähät joustot. 1" palikoilla riittää vakioiskarit, 1½ palikoihin pitää ettiä pidemmät tai jotain jatkopalikkaa iskariin.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
1,5" palikoilla menee kulmat niin pilalle että aina kääntäessä muuttuu. itsellä kokemusta niistä ln110:ssä. suosittelen max 1" palikoita tai suosiolla jäykkää etu akselia. jo 31" renkailla ja näillä palikoilla apusimpukka antaa periksi. itellä on 35" renkaat ja 1,5" palikat ja seuraava operaatio on jäykän etuakselin vaihto. kulmat ei pysy yhtään kohdillaa ja apusimpukka taipuu vaikka siihen on hitsattu vahvike.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
ittellä taitaa olla noi matalemmat sdorit ja pitemmät trailmasterin iskarit,niin ulosjousto parani huomattavasti,ainut että saa nähä mitä katsuri sanoo kun nostaa keulan ilmaan niin rengas ottaa ihan aavistuksen tukivarteen kiinni,pitäs tehä jotku stopparit ettei pääse nii paljon ulos joustaa,viime leimalla oli vakio iskarit ja sdorit niin ei tainut edes huomata niitä sielä keulassa.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
vähän parani kun laitto muutaman prikan pohjaanlyöntikumien ja rungon väliin,ongelmahan korjaantus täysin jos ois vanteet missä ois eri ET tai wheelspacerit,juuri missään tilanteessa ajossa kumi ei tosin pääse ottaa kiinni toho ylätukivarteen,paitsi sillon jos nostaa tunkilla keskeltä keulaa.Rengas kyllä pyörii käsillä hyvin jättää vaan pienen raidan kumin kylkeen mietin että mitä katsuri sanoo siitä,kun koittaa laakeri välyksiä.
Ei jaksais alkaa vaihtaa vakio renkaita leimalle...... http://img486.imageshack.us/img486/5832/17gb4.jpg kuva ei ole omasta autosta ongelma selittyy tossa kuvassa,eli ylätukivarren ja renkaan välii jää pieni rako,joka oli vakio iskareilla vähä suurempi. Viimeksi muokannut diakka : 08.11.2009 09:46 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hiluxin vääntösauvat | Tekniikka & Jutustelu | 37 | 21.04.2009 20:21 | |
Hilux D4D ei käy | Rekkules | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 28.01.2007 21:12 |
hilux | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 15.04.2006 01:50 | |
M. Hilux 4X4 vm.90 | iroc | O/M/V Muut | 2 | 10.04.2005 10:03 |
M:Hilux 4X4 2.4d -88 | O/M/V Muut | 0 | 08.04.2005 18:24 |