![]() |
Hilux vääntösauvat
Pitäis LN170:n hilun keulaa saada reilusti ylemmäs ja nyt mietityttää miten sen hoitaisi helpoimmin/ parhaiten... Vääntösauvoja kiristämällä varmaan jonkin verran, saako nousemaan enemmän jos siirtää sauvoja booreilla? Millainen homma tuo sauvojen irrotus? Vai hommaanko suosiolla korotussarjan sauvat? Ei niissä luulisi olevan muuta eroa kuin jäykkyys...?
|
Ei niitä oikein paljoa voi kirrata ilman että menee liian jäykäksi. Eikä siellä ole mitään pooreja joiden siirtäminen auttaisi. jos isompien renkaiden takia haluat keulaa ylemmäs, niin korin korotus varmaan helpoin/halvin ratkaisu.
|
Lainaus:
http://www.sdori.com/SDORI_Products.html |
eikä sitä voi oiken kovin paljoa nostaa niin on vetarit aika paskassa kulmassa sen jälkeen.. reilu5cm ylös ja sitte korinkoro vaikka 50-75mm sen jälkee jäykät akselit jos tarvii lisää
|
Ja pyöränkulmat menee varmaan säätöön, nostipa keulaa sitten tavalla tai toisella...? Meneekö myös camber-kulmat metsään pahastikin korotuksen yhteydessä? Onnistuuko sen säätö mtenkään?
|
onnistuu ainakin auraus säätö,camber ei varmaan..ei se auraus eikä muu mielestäni muuttunu pajerossa eikä runnerissa kun korotin niin että olis tarvinu säätää
|
Lainaus:
|
1,5" palikoilla menee kulmat niin pilalle että aina kääntäessä muuttuu. itsellä kokemusta niistä ln110:ssä. suosittelen max 1" palikoita tai suosiolla jäykkää etu akselia. jo 31" renkailla ja näillä palikoilla apusimpukka antaa periksi. itellä on 35" renkaat ja 1,5" palikat ja seuraava operaatio on jäykän etuakselin vaihto. kulmat ei pysy yhtään kohdillaa ja apusimpukka taipuu vaikka siihen on hitsattu vahvike.
|
ittellä taitaa olla noi matalemmat sdorit ja pitemmät trailmasterin iskarit,niin ulosjousto parani huomattavasti,ainut että saa nähä mitä katsuri sanoo kun nostaa keulan ilmaan niin rengas ottaa ihan aavistuksen tukivarteen kiinni,pitäs tehä jotku stopparit ettei pääse nii paljon ulos joustaa,viime leimalla oli vakio iskarit ja sdorit niin ei tainut edes huomata niitä sielä keulassa.
|
vähän parani kun laitto muutaman prikan pohjaanlyöntikumien ja rungon väliin,ongelmahan korjaantus täysin jos ois vanteet missä ois eri ET tai wheelspacerit,juuri missään tilanteessa ajossa kumi ei tosin pääse ottaa kiinni toho ylätukivarteen,paitsi sillon jos nostaa tunkilla keskeltä keulaa.Rengas kyllä pyörii käsillä hyvin jättää vaan pienen raidan kumin kylkeen mietin että mitä katsuri sanoo siitä,kun koittaa laakeri välyksiä.
Ei jaksais alkaa vaihtaa vakio renkaita leimalle...... http://img486.imageshack.us/img486/5832/17gb4.jpg kuva ei ole omasta autosta ongelma selittyy tossa kuvassa,eli ylätukivarren ja renkaan välii jää pieni rako,joka oli vakio iskareilla vähä suurempi. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Siis käykö nämä -02 4wd hiluxiin? Vai mistä saan sellaiset jotka käy?
http://www.toyteclifts.com/index.php...mart&Itemid=77 Kiitos! |
Vääntösauvojen vaihto
Tervehdys , onko toimenpiteenä hankala työ vaihtaa hiluxiin vääntösauvat ? Väsyneet ovat jo
KDN 170 vm -02 kiitoksia etukäteen |
työteliästä..
Retkukeulan korotus on hiukka hankala,sdori palikoilla menee koko etupään suuntaus uusiksi,huomaat kyllä jos et suuntaa palikoiden jälkeen. Muutenkin palikat on perseestä,se kun tuo yläpalloa lähemmäs runkoa jolloin camber kulma on vituillaan,voi alatukivartta säätää vastaavasti lähemmäs jos säätö riittää. Silloinkin jää pallo niin vinoon kulmaan et on lyhytikäinen. Parempi tapa on korotusholkin teko olka-akselin ja yläpallon väliin,eli yläpallon kartiovarteen jatkoa esim. 20mm. Tää ei sit oo ihan yksinkertainen homma mut tehtävissä. Tällöinkin pitäis alatukivarren kiinnikkeitä (rungon puolella) jatkaa vastaavasti 20mm alaspäin jos haluis alkuperäisen pyörägeometrian pitää,jolla nyt ei niin merkitystä. Sit seuraava ongelma on apusimpukka,se kun vääntyy vittuilemalla. Tai muuten kestää mut sen akseli vääntyy,varren vääntö vaatii sitten jo hartaampaa väkivaltaa eli vahvistettu apusimpukka on tarpeen. Vääntösauvoja tietty kiristää samalla,rajoittava tekijä on vetarin murroksen jyrkkä kulma,josta syystä myös lukkoa ei eteen kannata laittaa. Ihan virallistakin korotus sarjaa keulaan on saanu ja kai saa vieläkin mut korottaa 4 tuumaa joka aiheuttaa etukardaanin jurnutusta,se kun laskee etuperää sen saman 4 tuumaa. Ite oon KO. retkukeula hiluxilla operoinu vuodesta -01
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 21:34 (GMT +2). |