Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.11.2009, 10:48
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Puikot


Kiitti

Olisin itse valinnut jonkun valurautapuikon.

OK 55.00 on emäspäällysteinen hitsauspuikko
lujemmille teräksille. Sen mangaaniseosteiselle
hitsiaineelle on ominaista suuri lujuus ja erinomainen
iskusitkeys matalissa lämpötiloissa. OK
55.00 soveltuu seostamattomien rakenneterästen
ja hienoraeterästen hitsaukseen, kun tarvitaan
suurempaa lujempaa ja parempaa
iskusitkeyttä hitsiaineessa kuin yleispuikon OK
48.00:n hitsiaine on. Päällysteen kostumistaipumus
on pieni.

Nyt sitten metsästämään tuollaisia puikkoja. Onkohan nuo kovin eksoottisia.

__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.11.2009, 10:51
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Ihan perus settiä liikkeessä, jossa myydään puikkoja. Yleisesti ottaen parempi hitsattavakin ku OK48.
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.12.2009, 22:42
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Akseli melkein valmis


Akselin maalaus aloitettu. Kun maalaus valmis, seuraavaksi perän shimmaus ja akseli kiinni autoon. Saa nähdä toimiiko ja sopiiko kaikki osat akselin sisälle. Oliskohan Kulmakorvessa uuden vuoden ajot. Pääsisi kokeilemaan.

Ilmapussin kiinnitys näkyy akselin keskellä


On tuossa ollu aika kova homma. Monta akselia on pilkottu tuota varten. Jos tämä onnistuu, niin samaan tyyliin taka-akselin rakennus.


Kääntyvät osat ja ylätukivarren kiinitykset Okan TJ akselista. Kääntyvien osien kiinteät C-osat Jerkun akselista. Jousien alatuet JK-jeepin akselista. Murikan kotelo Broncosta. Loput itse tehty.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	akseliMa2.jpg‎
Views:	3178
Size:	70,6 Kt
ID:	9591   Click image for larger version

Name:	akseliMa1.jpg‎
Views:	3099
Size:	50,5 Kt
ID:	9592  
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Viimeksi muokannut jappe : 04.12.2009 22:54
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.12.2009, 18:59
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Smile

Kulman Uuden vuoden ajelut vasta tammikuun lopulla


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
Akselin maalaus aloitettu. Kun maalaus valmis, seuraavaksi perän shimmaus ja akseli kiinni autoon. Saa nähdä toimiiko ja sopiiko kaikki osat akselin sisälle. Oliskohan Kulmakorvessa uuden vuoden ajot. Pääsisi kokeilemaan.
Eipä ole näillä näkymin uuden vuoden ajoja tai on mutta vasta tammikuun loppupuolella Kulman ajokauden päätös on viikon päästä 12.12 ja sen jälkeen pidetään ajelutaukoa reilu kuukausi.
MP
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.12.2009, 21:37
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Harmi


Teoriassa saisin Jeepin valmiiksi 12.12 mennessä, mutta silloin olen Pietarissa. Elämään pitää hakea jännitystä Pietarin pikajunasta

Tänään sain maalattua akselin akselin valmiiksi ja siirrettyä ilmapussin yläkiinnitystä. Kerkesin kokeilla perän asennusta. Heitin shimmit arvaamalla. Ei osunut kohdalleen. Sen verran jo väsynyt 12 tunnin duunailun jälkeen, ettei jaksanut ruveta säätämään. Mutta tuosta on hyvä jatkaa seuraavalla kerralla. Huomenna vuorossa valjakkoajoa.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.12.2009, 22:12
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Perä kasattu


Nyt on vihdoin shimmattu Teki mieli tuulettaa. Tunteja on kulunut tässä projektissa. Kaikki osat sopivat omille paikoilleen.

Viimeisessä JP jeeppilehdessä oli artikkeli noista vetareista. Sen mukaan kestävät saman kuin 35 spoorin dana60 vakio etuvetarit. Sitten myös oli juttua sellaisista 33 spoorin takavertareista, jotka mulla on alla. Niiden pitäisi kestää 350hp + 37" kumit. Jos nyt uslkaltaisi painaa kaasua.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	akselivalmis.jpg‎
Views:	2592
Size:	51,3 Kt
ID:	9746  
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Viimeksi muokannut jappe : 10.12.2009 22:41
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.12.2009, 23:12
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Koeajo tehty


Viimeinkin pääsi kokeilemaan. Etu ja takapyörät vetävät samaan suuntaan, eli auto liikkui Vielä pientä puuhailua jäljellä. Ohjausiskarin ja huohotinletkun kiinnitys. Mukava aloittaa Joulun vietto. Hyvää Joulua kaikille!

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	akseli011.jpg‎
Views:	2187
Size:	101,6 Kt
ID:	9968  
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.12.2009, 23:29
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
Nyt on vihdoin shimmattu Teki mieli tuulettaa. Tunteja on kulunut tässä projektissa. Kaikki osat sopivat omille paikoilleen.

Viimeisessä JP jeeppilehdessä oli artikkeli noista vetareista. Sen mukaan kestävät saman kuin 35 spoorin dana60 vakio etuvetarit. Sitten myös oli juttua sellaisista 33 spoorin takavertareista, jotka mulla on alla. Niiden pitäisi kestää 350hp + 37" kumit. Jos nyt uslkaltaisi painaa kaasua.

enään puuttuu noin 200 hp
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rodeo Drive jappe Tekniikka & Jutustelu 583 27.05.2013 21:51
Rodeo drive / Warn / Muut suunnistus ohjelmat SoSo Tekniikka & Jutustelu 28 04.03.2009 16:28
OFF ROAD DRIVE -LEHTIÄ myllis O/M/V Muut 0 23.10.2006 13:53
O: drive flange Rytari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 21.08.2006 14:16
Mulholland Drive KariSalmelainen Movies 5 03.02.2004 09:43


Sivu luotu: 07:07 (GMT +2).