Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.10.2009, 19:07
Joukka:n Avatar
Joukka Joukka ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 619
Perusasetus

Ei hajuakaan, milloin on tulpat vaihdettu, joten vaihdoin ne, eikä vika poistunut.
Perstuntumalla oire hieman pieneni, mutta ei olennaisesti.
Vaihdoin samalla laturin, eikä sekään vaikuttanut.

Muistuipa tässä mieleeni, että Kulmassa kallionousua yrittäessä tuli myös muukin "vaiva",
joka saattaa liittyä tähän nykimiseen. Mittariston jännitemittarin huippunäyttämä pieneni
n. voltin verran ja muistikuvan mukaan aiemmin viisari liikkui selvästi enemmän tyhjäkäynnin
ja enempi kierroksia välillä, nyt tuntuu että lukema ei muutu juuri ollenkaan.

Tästä päättelen vaihtoehdoksi maa vian, joten tutkimpa seuraavaksi mistä tuo mittariston
jännitemittari saa maan ja jännitteen. Jahka ensin keksin miten nopeusmittarin vaijeri irtoaa.

edit: autohan on JEEP XJ 4.0Aut. -89

/joukka


Viimeksi muokannut Joukka : 26.10.2009 19:10
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.10.2009, 19:43
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joukka Näytä viesti
Jahka ensin keksin miten nopeusmittarin vaijeri irtoaa.
Mittariston takaa siis?? Siellä on yksi lirpake, jota painat ja samalla vedät sen vaijerin pään irti mittaristosta!!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.10.2009, 21:29
Joukka:n Avatar
Joukka Joukka ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 619
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Mittariston takaa siis?? Siellä on yksi lirpake, jota painat ja samalla vedät sen vaijerin pään irti mittaristosta!!
Juu, sieltä, kiitos.
Tarttee yrittää painella jostakin tai sitten antaa löysiä konehuoneen puolelta ensin, jotta näkee mitä paineloo.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.10.2009, 07:30
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Unhappy

SÄHKÖVIKA


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joukka Näytä viesti
Ei hajuakaan, milloin on tulpat vaihdettu, joten vaihdoin ne, eikä vika poistunut.
Perstuntumalla oire hieman pieneni, mutta ei olennaisesti.
Vaihdoin samalla laturin, eikä sekään vaikuttanut.

Muistuipa tässä mieleeni, että Kulmassa kallionousua yrittäessä tuli myös muukin "vaiva",
joka saattaa liittyä tähän nykimiseen. Mittariston jännitemittarin huippunäyttämä pieneni
n. voltin verran ja muistikuvan mukaan aiemmin viisari liikkui selvästi enemmän tyhjäkäynnin
ja enempi kierroksia välillä, nyt tuntuu että lukema ei muutu juuri ollenkaan.

Tästä päättelen vaihtoehdoksi maa vian, joten tutkimpa seuraavaksi mistä tuo mittariston
jännitemittari saa maan ja jännitteen. Jahka ensin keksin miten nopeusmittarin vaijeri irtoaa.

edit: autohan on JEEP XJ 4.0Aut. -89

/joukka
Joo ei se tulpista johdu ainakaan, itse epäilisin tuota maa vikaa, mulla myös on tuo jännitemittari kovin alhaalla, kun löydät mahdollisen vian ilmoittelehan tänne, itsellä tuo saamarin vian hakuun alkaa olemaan takki tyhjä... No kyllä mie vielä ne maajohdot tarkistan ?
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.10.2009, 10:56
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Asiantuntemattoman arvauksia...

Laturi vaihdettu,mutta latausjännite?

Vieläkö purkaa akkuja,jos--- niin laturista diodi palanut? Syy huono kosketus jossain laturin ja akun välillä,=virta lukko? (laturi jo kerran vaihdettu)

Maavika?Kaikki Koneen pultit kiinni? Poistuuko nykiminen esim.vähän kytkintä painamalla?Muita temppuja?

Sori jos nuo on jo tarkastettu,mutta jotain piti kommentoida.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.09.2011, 06:39
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Minulla ilmeni eilen samaa ongelmaa kun ketjun aloittajalla... Muutaman tunnin offauksen jälkeen maantiellä kiihdyttäessä kierrokset nousi 3000, pätkäisi ja tippui 2500->nousi 3000, pätkäisi jne jne. Tuntui olevan aika arka kaasun asennosta, varovaisella painamisella sai kiertämään pidemmälle. Paikoillaan ollessa ei pätkinyt yhtään, ei tyhjäkäynnillä eikä kierrättäessä. Vedättää vaan ei kärsi ollenkaan. Aivan kuin kone kävisi laihalla tai jotain? Vaikea sanoa, tuleeko häiriö bensa- vai syttypuolelta...

Metsässä ollessa jo ilmeni pientä ongelmaa, eli kun kuuman koneen käynnisti niin tuntui kuin olisi kastellut jonkun tulpan, eli kävi vajailla pytyillä. Tämä kuitenkin korjaantui kun polkaisi vähän kaasua että kone "heräsi". Sitten kun ennen sammuttamista käytti kierroksia korkeammalla (noin kahdessa tonnissa) ja käänsi virrat pois, seuraava käynnistys oli ongelmaton. Tästä ajattelin että tulppa varmaan kastui aikaisemmin

Metsässä en pätkimistä kierroksilla huomannut, kun suurin osa ajasta meni ajaessa alle 1500rpm...

Niin, ja autona siis -94 Cherokee 4.0HO. Orkkis tankin tilalle vaihdettu GC muovitankki pumppuineen. Viikonloppuna nykimistä tai pätkimistä ei esiintynyt (perjantaina siis vaihdoin tankin)

Olisko vinkkejä?

p.s. niin ja sellainen, että edellisenä päivänähän tällä tuli ajettua ilman pakoputken loppuosaa (katalysaattoria tai sen jälkeisiä osia ei ollut paikoillaan) kun jäivät metsäreissulle, onko tämä voinut sekoittaa jotain? Mielestäni metsään ajaessa auto toimi kuitenkin hyvin...
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.09.2011, 08:41
Jii:n Avatar
Jii Jii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: Joroinen/Kuvansi
Viestit: 158
Perusasetus

Itellä oli kans joku aika sitten noita nykimisiä ja hyytymisiä, vaihtelin kans noita antureita, tulppia, jakajan kansia etc. Loppujen lopuksi vika hävisi kun vaihdoin sen virranjakajan sisällä olevan anturin.

Viime viikolla ilmaantu samanlaista oiretta, ei meinannu päästä kiven yli kun aina kone sammu kun vähän anto kaasua. Jotenkin aavistelin että vois olla samasta enturista homma kiinni, kone alko taas toimia normaalisti kun irrotin samaiselle anturille menevän piuhan ja laitoin takas. Ilmeisesti oli liitin huonosti kiinni tai jotain p**kaa välissä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.09.2011, 09:07
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jii Näytä viesti
Itellä oli kans joku aika sitten noita nykimisiä ja hyytymisiä, vaihtelin kans noita antureita, tulppia, jakajan kansia etc. Loppujen lopuksi vika hävisi kun vaihdoin sen virranjakajan sisällä olevan anturin.

Viime viikolla ilmaantu samanlaista oiretta, ei meinannu päästä kiven yli kun aina kone sammu kun vähän anto kaasua. Jotenkin aavistelin että vois olla samasta enturista homma kiinni, kone alko taas toimia normaalisti kun irrotin samaiselle anturille menevän piuhan ja laitoin takas. Ilmeisesti oli liitin huonosti kiinni tai jotain p**kaa välissä.
ok, pitää tarkistella tuo iltasella kunhan kotiutuu. Huomasin myös eilen illalla, että bensapumpun etuvastus on aivan törkeän kuuma... Mikä ei ole yllättävää, kun kyseessä on vastus, mutta noin korkea lämpötila voi lyhentää elinikää huomattavasti. Paljonkohan kyseinen vastus on arvoltaan?

Mistä muuten löytyi tuo vaihtoanturi virranjakajan sisään, ja minkälainen anturi on kyseessä? Optinen/mekaaninen/induktio?
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.09.2011, 20:15
Jii:n Avatar
Jii Jii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: Joroinen/Kuvansi
Viestit: 158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nostokurki Näytä viesti

Mistä muuten löytyi tuo vaihtoanturi virranjakajan sisään, ja minkälainen anturi on kyseessä? Optinen/mekaaninen/induktio?
Tämmönen: http://www.jamant.fi/asennontunnisti...77-p-1642.html

Paikkakunnan Jeep-jälleenmyyjältä tarvikkeena viime talvena 46€.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" tare Maasturiprojektit 504 03.09.2015 06:35
Cherokee XJ "Pimp my Jeep" -Projekti asvirkku Maasturiprojektit 64 13.06.2011 14:02
Myydään / Vaihdetaan 15" x 12" Beadlock MOGIN jaolla vaihdetaan Jeep 6-pulttisiin... PasiK O/M/V Renkaat ja vanteet 3 25.02.2009 22:36
Myydään Jeep cherokee,2"korotus,31"renkaat, 1700e patroloffroad O/M/V Ajoneuvot 0 02.01.2009 19:37
Myyty Jeep TML vateet 15".lev10" -44et, jako 5x4,5" UUDET Kimpsu O/M/V Renkaat ja vanteet 0 23.09.2008 11:18


Sivu luotu: 01:23 (GMT +2).