![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ei hajuakaan, milloin on tulpat vaihdettu, joten vaihdoin ne, eikä vika poistunut. Perstuntumalla oire hieman pieneni, mutta ei olennaisesti. Vaihdoin samalla laturin, eikä sekään vaikuttanut. Muistuipa tässä mieleeni, että Kulmassa kallionousua yrittäessä tuli myös muukin "vaiva", joka saattaa liittyä tähän nykimiseen. Mittariston jännitemittarin huippunäyttämä pieneni n. voltin verran ja muistikuvan mukaan aiemmin viisari liikkui selvästi enemmän tyhjäkäynnin ja enempi kierroksia välillä, nyt tuntuu että lukema ei muutu juuri ollenkaan. Tästä päättelen vaihtoehdoksi maa vian, joten tutkimpa seuraavaksi mistä tuo mittariston jännitemittari saa maan ja jännitteen. Jahka ensin keksin miten nopeusmittarin vaijeri irtoaa. edit: autohan on JEEP XJ 4.0Aut. -89 /joukka
Viimeksi muokannut Joukka : 26.10.2009 19:10 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mittariston takaa siis?? Siellä on yksi lirpake, jota painat ja samalla vedät sen vaijerin pään irti mittaristosta!!
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tarttee yrittää painella jostakin tai sitten antaa löysiä konehuoneen puolelta ensin, jotta näkee mitä paineloo. |
#4
|
||||
|
||||
![]() SÄHKÖVIKALainaus:
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Asiantuntemattoman arvauksia...
Laturi vaihdettu,mutta latausjännite? Vieläkö purkaa akkuja,jos--- niin laturista diodi palanut? Syy huono kosketus jossain laturin ja akun välillä,=virta lukko? (laturi jo kerran vaihdettu) Maavika?Kaikki Koneen pultit kiinni? Poistuuko nykiminen esim.vähän kytkintä painamalla?Muita temppuja? Sori jos nuo on jo tarkastettu,mutta jotain piti kommentoida. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Minulla ilmeni eilen samaa ongelmaa kun ketjun aloittajalla... Muutaman tunnin offauksen jälkeen maantiellä kiihdyttäessä kierrokset nousi 3000, pätkäisi ja tippui 2500->nousi 3000, pätkäisi jne jne. Tuntui olevan aika arka kaasun asennosta, varovaisella painamisella sai kiertämään pidemmälle. Paikoillaan ollessa ei pätkinyt yhtään, ei tyhjäkäynnillä eikä kierrättäessä. Vedättää vaan ei kärsi ollenkaan. Aivan kuin kone kävisi laihalla tai jotain? Vaikea sanoa, tuleeko häiriö bensa- vai syttypuolelta...
Metsässä ollessa jo ilmeni pientä ongelmaa, eli kun kuuman koneen käynnisti niin tuntui kuin olisi kastellut jonkun tulpan, eli kävi vajailla pytyillä. Tämä kuitenkin korjaantui kun polkaisi vähän kaasua että kone "heräsi". Sitten kun ennen sammuttamista käytti kierroksia korkeammalla (noin kahdessa tonnissa) ja käänsi virrat pois, seuraava käynnistys oli ongelmaton. Tästä ajattelin että tulppa varmaan kastui aikaisemmin ![]() Metsässä en pätkimistä kierroksilla huomannut, kun suurin osa ajasta meni ajaessa alle 1500rpm... Niin, ja autona siis -94 Cherokee 4.0HO. Orkkis tankin tilalle vaihdettu GC muovitankki pumppuineen. Viikonloppuna nykimistä tai pätkimistä ei esiintynyt (perjantaina siis vaihdoin tankin) Olisko vinkkejä? p.s. niin ja sellainen, että edellisenä päivänähän tällä tuli ajettua ilman pakoputken loppuosaa (katalysaattoria tai sen jälkeisiä osia ei ollut paikoillaan) kun jäivät metsäreissulle, onko tämä voinut sekoittaa jotain? Mielestäni metsään ajaessa auto toimi kuitenkin hyvin...
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Itellä oli kans joku aika sitten noita nykimisiä ja hyytymisiä, vaihtelin kans noita antureita, tulppia, jakajan kansia etc. Loppujen lopuksi vika hävisi kun vaihdoin sen virranjakajan sisällä olevan anturin.
Viime viikolla ilmaantu samanlaista oiretta, ei meinannu päästä kiven yli kun aina kone sammu kun vähän anto kaasua. Jotenkin aavistelin että vois olla samasta enturista homma kiinni, kone alko taas toimia normaalisti kun irrotin samaiselle anturille menevän piuhan ja laitoin takas. Ilmeisesti oli liitin huonosti kiinni tai jotain p**kaa välissä. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mistä muuten löytyi tuo vaihtoanturi virranjakajan sisään, ja minkälainen anturi on kyseessä? Optinen/mekaaninen/induktio?
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Paikkakunnan Jeep-jälleenmyyjältä tarvikkeena viime talvena 46€. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" | tare | Maasturiprojektit | 504 | 03.09.2015 06:35 |
Cherokee XJ "Pimp my Jeep" -Projekti | asvirkku | Maasturiprojektit | 64 | 13.06.2011 14:02 |
Myydään / Vaihdetaan 15" x 12" Beadlock MOGIN jaolla vaihdetaan Jeep 6-pulttisiin... | PasiK | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 25.02.2009 22:36 |
Myydään Jeep cherokee,2"korotus,31"renkaat, 1700e | patroloffroad | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 02.01.2009 19:37 |
Myyty Jeep TML vateet 15".lev10" -44et, jako 5x4,5" UUDET | Kimpsu | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 23.09.2008 11:18 |