![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Auton sisäpuolelta ku ottaa ne kumipussit keppien juuresta irti, ni näkee sellasen metallirenkulan siinä päälaatikon kepin juuressa. Sitä painamalla ja pyöräyttämällä lähtee keppi irti. Jakiksen ja VOA:n kepit saa alapuolelta irti.
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#2
|
|||
|
|||
![]()
ja sen renkulan saapi helpoiten painettua ja käännettyä isoilla lukkorengas / seger rengas pihdeillä...
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Osaa muuten painaa aika paljon.
Ite sain parhaiten alas kun laitoin auton sisälle 2x4 lankun pullotunkkien päälle ja köytin laatikon siihen kiinni. Samalla tyylillä tietysti laatikko ylös ja loppuvaiheessa vielä parit hallitunkit laatikon alle. Ei oo heleppoo jos ei oo kunnon autonosturia ja vaihdelaatikkonosturia. ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kannattaako jakolaatikko irrottaa erikseen? aattelin vaan painon ja yms vuoksi..?
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
jakolaatikko irtoaa päävaihteistosta purkamalla koko jakolaatikko palasiksi... ei mikään helpoin homma kasata auton alla...etenkään piha olosuhteissa...
trukkilavoja, joiden päällä vaneri ja hallitunkki tms... pyörillä varustettu esim "skeitti" ja joku kaveriksi.... |
#6
|
||||
|
||||
![]()
kyls se loota aina alas tippuu, mutta takasin nostamiseen tarttee useemman hallitunkin ja paljon kikkailuaikaa. Ja kaiken helpoin se jakis on kasata irtaallaan, niin saa mukavasti kaikki neulalaakerit ja muoviset "öljyohjurit" oikeille kohdilleen.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
hanki jostain lainaksi semmonen motonetissä myytävä moottori nosturi tai vaikka osta semmoinen hinta on 200€.
sillä nostelee ohjaamon puolelta laatikkoa alas ja ylös helposti. kohtuullisilla työkaluilla hallissa sen homman tekee yksinkin 3 1/2 tuntiin.
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ:n vaihdelaatikon vaihto! | Möyhiäinen | Maasturiprojektit | 5 | 22.10.2009 22:34 |
Vaihdelaatikon laakereiden vaihto | EZU | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 06.08.2009 18:02 |
Toytota hj61 vaihdelaatikon purku ja laakereiden vaihto | mti | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 31.05.2008 23:56 |
Uaz, vaihdelaatikon vaihto, maksaako vaivan? | masi_71 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.05.2006 17:40 |
BJ-45:sen vaihdelaatikon pää | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 15.03.2006 17:52 |