Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   HJ: vaihdelaatikon vaihto.. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=64703)

Möyhiäinen 21.10.2009 15:25

HJ: vaihdelaatikon vaihto..
 
olisko isokin rojekti? vinkkejä yms tarvitaan pikaisesti!!

landruiseri 21.10.2009 16:30

helppo homma, vaihdekeppi irti, jakolaatikon keppi irti, kardaanit irti, startti irti, kytkinkopan pultit irti, nop mittarin vaijjeri irti, yks sähköliitin auki. ja sen jälkeen lasket sen laatikon sen laatikon palkin kanssa jonka myös otat rungosta irti niin alas. tai ilman sitä palkkia mitenkä tykkää. jos nelivedon kytkentä tapahtuu alipaineella niin letkut irti. tunnissa sen irrottaa kun on monttu tai nosturi ja asialliset vermeet, parissa tunnissa kasaa. hiekkakentällä en rupeis irrottelee mielellään.

Möyhiäinen 21.10.2009 18:11

kiitoksia vaan! pihalla tän homman joutuu tekeen,autoo nostettu kyl reilusti ylös..

Tojo4wd 21.10.2009 18:25

Ja ylimmät kytkinkopan pultit saa helpommin kun kallistaa konetta taaksepäin eli laskee vaihdelaatikkoo pikkusen jo alaspäin senverran että kone ottaa rintapeltiin mutta varo ettei sit tipu koko paketti.
Ja pitkillä jatkoilla vaihdelaatikon ylittse auton alta avaa ne pultit.

Rekisteröimätön 22.10.2009 07:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja landruiseri (Viesti 605242)
helppo homma, vaihdekeppi irti, jakolaatikon keppi irti, .

Miten noi kepit lähtee, siihen taisi olla joku kätevä konsti

C.rok

Joske 22.10.2009 11:04

Auton sisäpuolelta ku ottaa ne kumipussit keppien juuresta irti, ni näkee sellasen metallirenkulan siinä päälaatikon kepin juuressa. Sitä painamalla ja pyöräyttämällä lähtee keppi irti. Jakiksen ja VOA:n kepit saa alapuolelta irti.

landruiseri 22.10.2009 13:23

ja sen renkulan saapi helpoiten painettua ja käännettyä isoilla lukkorengas / seger rengas pihdeillä...

AteV8 22.10.2009 16:47

Osaa muuten painaa aika paljon.
Ite sain parhaiten alas kun laitoin auton sisälle 2x4 lankun pullotunkkien päälle ja köytin laatikon siihen kiinni.
Samalla tyylillä tietysti laatikko ylös ja loppuvaiheessa vielä parit hallitunkit laatikon alle.
Ei oo heleppoo jos ei oo kunnon autonosturia ja vaihdelaatikkonosturia. :)

Möyhiäinen 22.10.2009 17:02

Kannattaako jakolaatikko irrottaa erikseen? aattelin vaan painon ja yms vuoksi..?

HANE 22.10.2009 17:09

jakolaatikko irtoaa päävaihteistosta purkamalla koko jakolaatikko palasiksi... ei mikään helpoin homma kasata auton alla...etenkään piha olosuhteissa...

trukkilavoja, joiden päällä vaneri ja hallitunkki tms... pyörillä varustettu esim "skeitti" ja joku kaveriksi....

Viipo 22.10.2009 21:35

kyls se loota aina alas tippuu, mutta takasin nostamiseen tarttee useemman hallitunkin ja paljon kikkailuaikaa. Ja kaiken helpoin se jakis on kasata irtaallaan, niin saa mukavasti kaikki neulalaakerit ja muoviset "öljyohjurit" oikeille kohdilleen.

burton 22.10.2009 21:42

hanki jostain lainaksi semmonen motonetissä myytävä moottori nosturi tai vaikka osta semmoinen hinta on 200€.
sillä nostelee ohjaamon puolelta laatikkoa alas ja ylös helposti. kohtuullisilla työkaluilla hallissa sen homman tekee yksinkin 3 1/2 tuntiin.


Sivu luotu: 16:36 (GMT +2).