Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.10.2009, 19:44
Skorpioni Skorpioni ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 12.04.07
Sijainti: Suomi
Viestit: 1.151
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PikkuMyy Näytä viesti
Kumpi sitten on vaarallisempaa...kytätä koko ajan silmä nopeusmittarilla että ajaa kahdeksaakymppiä tai ajaa noin kahdeksaakymppiä ja katsoa maantielle...
Tässä tapauksessahan ei tarvinnut kytätä mittaria, koska nopeus oli säädetty 85 km/h. Käsittääkseni nopeus pysyy siinä, jos ei tee jotain vippaskonstia. Mitä siinä pitää tehdä, että saa ajaa kovempaa, kertokoon sellainen henkilö, jolla on vakionopeudensäädin käytössä.

KAASUA, KYTKINTÄ VAI JARRUA, komisaario Peppone!


Viimeksi muokannut Skorpioni : 13.10.2009 19:50 Perustelu: tietoa?
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.10.2009, 19:57
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Skorpioni Näytä viesti
Käsittääkseni nopeus pysyy siinä, jos ei tee jotain vippaskonstia. Mitä siinä pitää tehdä, että saa ajaa kovempaa, kertokoon sellainen henkilö, jolla on vakionopeudensäädin käytössä.
Helppo juttu:
- renkaat isommiksi
- jos säädettävä mittaristo, impulssimäärät pienemmäksi
- sähköinen nopeusmittarin anturi (ei ABS:ä), paskaa liittimeen, eikä tule kilometrejäkään mittariin!!
- ajopiirturissa kun tulee tarkastus / kalibrointi, niin IHAN loppuunkuluneet renkaat alle --> saa n. 3-4km "ylinopeutta" vaikka mittari näytää ja piirtää ihan muuta..

- hyvä tuttu jolla "tietotaito" mittarien ruuvaamiseen

Nää nyt oli ne helpot jutut....
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.10.2009, 20:13
nöfnöf nöfnöf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.11.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 155
Perusasetus

no höh


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Helppo juttu:
- renkaat isommiksi
- jos säädettävä mittaristo, impulssimäärät pienemmäksi
- sähköinen nopeusmittarin anturi (ei ABS:ä), paskaa liittimeen, eikä tule kilometrejäkään mittariin!!
- ajopiirturissa kun tulee tarkastus / kalibrointi, niin IHAN loppuunkuluneet renkaat alle --> saa n. 3-4km "ylinopeutta" vaikka mittari näytää ja piirtää ihan muuta..

- hyvä tuttu jolla "tietotaito" mittarien ruuvaamiseen

Nää nyt oli ne helpot jutut....
nyt sie poika puhut puuta heinää tai tahallas vääntelet asiaa, kyseessä oli vakionopeussäädin.
Kyllä ainakin ne vakionopeussäätimellä varustetut autot, joilla oon itte ajanu (en omista sellaista, turha varuste), ovat pyrkineet pitämään jopa alamäessä nopeuden asetetussa arvossa, pahimmillaan jarruttaa moottorilla. Hurja mäki täytyy olla että kympin verran kelaa yli asetuksen.
Oikealla reitin valinnalla säästää helposti matkasta 60kilometriä ja se on ajallisesti noin kolme varttia.
__________________
Avaimet hukassa?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.10.2009, 20:23
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nöfnöf Näytä viesti
nyt sie poika puhut puuta heinää tai tahallas vääntelet asiaa, kyseessä oli vakionopeussäädin.
Perkules, puhuinkin mittarihommista... zorgen! Poikuus menetetty jo viime vuosituhannella... Muistaakseni??

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nöfnöf Näytä viesti
Kyllä ainakin ne vakionopeussäätimellä varustetut autot, joilla oon itte ajanu (en omista sellaista, turha varuste), ovat pyrkineet pitämään jopa alamäessä nopeuden asetetussa arvossa, pahimmillaan jarruttaa moottorilla. Hurja mäki täytyy olla että kympin verran kelaa yli asetuksen.
Hyvä varuste, varsinkin v"vanhemmille" miehille, kunhan muistaa muutkin polkimet. Tällä iällä kun ajatus alkaa "harhailemaan" se ei enään välttämättä palaa... Olethan kuullut kolareista kun piti painaa jarrua, niin menikin "nappi lattiaan"???
Automaatilla tuo moottori ei ihan kauheasti jarruttele, tuppaa enemmänkin hyristä vain tytyväisenä, kun ei tarvitse ahdin punaisena huutaa koko aikaa!

Ja ei se kelannut kuin 6km/h ylimääräistä, loput oli "oman harkinnan varaista"...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.10.2009, 20:45
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Automaatilla tuo moottori ei ihan kauheasti jarruttele, tuppaa enemmänkin hyristä vain tytyväisenä, kun ei tarvitse ahdin punaisena huutaa koko aikaa!
Automaatillakin on jo muutama vuoskymmen tullut ajeltua ja kyllä se vakionopeuden säädin ainakin mun autoissa on pitänyt nopeuden alamäessäkin. On sitten eri asia josko kuski lepuuttaa tieten tai "muistamattomuuttaan" jalkaansa kaasupolkimella saattaahan tuo asetettu nopeus huomaamatta silloin ylittyäkin
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.10.2009, 20:58
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Automaatillakin on jo muutama vuoskymmen tullut ajeltua...
--> liian kiree turbiini??? vai kammotihee välitys???

Mulla kun tuo Ruåtsin-ihme-saksan-diesel-japaniaan-laatikko globaalisekoitin ei kauhian "kireä" ole missään suhteessa...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.10.2009, 21:18
nöfnöf nöfnöf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.11.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 155
Exclamation

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
--> liian kiree turbiini??? vai kammotihee välitys???

Mulla kun tuo Ruåtsin-ihme-saksan-diesel-japaniaan-laatikko globaalisekoitin ei kauhian "kireä" ole missään suhteessa...
AW55-50 päivitä loovan ohjelmisto "neutral control off" (moottorijarrutuksessa löysää loovan vapaalle 1500rpm, jos ei ole päivitetty), niin alkaa toimimaan oikein, gyllebiilissäkin
__________________
Avaimet hukassa?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Patrol "super roof" VM-88 "purettu" +muuta palikkaa Pörö O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 21 13.02.2010 21:22
Myyty 33"/12.5"/15" aurora rt02 compomotiven 8x15 et14 tojon jakosilla vanteilla... kares O/M/V Renkaat ja vanteet 0 06.08.2009 18:47
Ostettu 8"-10" x 15" (beadlock/ilman) vanteet - 6x5,5" jaolla Räjä O/M/V Renkaat ja vanteet 7 26.02.2009 18:29
Ostetaan Tojotan "lantikan" 2henk. penkki "OSTETTU" Cam1lla O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 24.11.2008 19:28
Myydään 14" nastat, 18"kitkat, 20" kesät ja 16" insat Zamppa O/M/V Renkaat ja vanteet 11 25.09.2008 13:43


Sivu luotu: 23:05 (GMT +2).