Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.10.2009, 22:43
ideanikkari:n Avatar
ideanikkari ideanikkari ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 04.02.03
Sijainti: Orimattila
Viestit: 593
Exclamation

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja anttikoski Näytä viesti
käynti ei kummene vaikka säätäis sytkää mihin päin ja sama jatkuu edelleen.
Kuulostas vastaavalta kuin aikoinaan kaverin Rangessa. Sytkää käänteli laidasta laitaan, niin ei mainittavaa muutosta käynnissä ja paukutteli ihan miten sattui..

Ajan saatossa sitten purin tuon moottorin ja totesin käyntihäiriön syyksi täysin loppuunkuluneen nokan. Eli kannattaa tarkistaa ainakin keinujen liikematka venttilikoppien alta, on helppo ja nopea tapa. Otat vain puolan johdon irti ettei lähde käyntiin ja vaikka startilla pyörittäen katsoo että miten keinuvivut liikkuu. Nostoja oli muistaakseni luokkaa n. 10 mm, mitä venttiilin tulisi liikkua.

__________________
__________________________________________________ ________________

"Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.10.2009, 22:54
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ideanikkari Näytä viesti
totesin käyntihäiriön syyksi täysin loppuunkuluneen nokan. Eli kannattaa tarkistaa ainakin keinujen liikematka venttilikoppien alta, on helppo ja nopea tapa.
Tossa kuva mun 3.9 koneesta kun 6. pakovenan nostin "kilahti". Kone toimi SITÄ ENNEN todella hyvin ja HC arvot oli himpun yli 100 vaikka nokat oli AIVAN loppu (siis niin loppu, ettei käsin pyörittämällä keinut paljoa heilahtanut!)



Ja konehommaan jos alat, nin ohjeet löytyy kuvien kanssa TÄÄLTÄ
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.10.2009, 08:24
anttikoski anttikoski ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.09.09
Sijainti: rovaniemi
Viestit: 33
Perusasetus

näyttäis olevan osat tuossa ku tiasen ottassa ja irti ottamista vaille. täytyypä raahata kaara halliin ja operaatio kansi irriota ja kiinnitä voi alkaa.

Kiitokset nuista kuvista jokka oli hyvät ja selkeät niinku haynesin oppaissa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.10.2009, 20:53
anttikoski anttikoski ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.09.09
Sijainti: rovaniemi
Viestit: 33
Perusasetus

nyt "ehkä" mahollinen käyntihärö selvis....
hanttarin puolen sylinteriryhmässä kolmesta kohtaa oli kankkatiiviste päästäny läpitte. kahesta nokka-akselin puolelle ja yhestä kohtaa pyttyjen välissä. näin ollen taitaa mennä tiiviste sarja tilaukseen, kannet tarkistukseen, venttiilit hiontaan yms. pientä puuhastua. venttiili konesto oli suurinpiirtein täynnä semmosta öljy"töhnää" ja pähkäilin sitä että mistä se mahtaa olla peräisin. pittää vissiin varmuudrn vuoksi käyttää öljypohja pois ja sivella koko pataan moottori pesuainetta ja samallahan tuon kiertokangen ja petilaakereiden kunnon tarkistaa....... siitähän se idea sitte lähti
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
suzuki sj 410 käynti kivari Tekniikka & Jutustelu 13 07.12.2010 17:24
Webbimailissa häiriö 11.06.2009 Lars Uutiset 0 11.06.2009 21:35
xj käynti? niko69 Tekniikka & Jutustelu 13 16.07.2008 19:46
Hämeen autosähkö oy ja DV 9000i häiriö Mutamies Chit-Chat 8 18.01.2006 20:07
Vieraissa käynti Lars Romance and Relationships 0 13.08.2002 19:20


Sivu luotu: 18:48 (GMT +2).