![]() |
range 3.5 käynti häiriö
missäs vika ku tyhjäkäyntiä käy erittäin hyvin mutta ku antaa kaasua nii alkaa paukuttamaan toisessa kaasarissa ja nostaa hitaasti kierroksia. kaasun ku löysää nii vielä käy hyvin tyhjäkäyntiä... vaihdoin virranjakajan kannen, puhdistin kaasarit ja säädin sytkän kohilleen mutta samatoistuu edelleen :confused:
|
Voisko olla siitä toisesta kaasuttajasta se membrant kalvo rikki tai venynyt?
|
kyllä miä ne katoin läpi ku puhdistelin hiekasta ne ja ei net ollu rikki
|
onks kaasarissa öljyä ?
|
kuulostaa siltä että käy vaan toisella kaasarilla.
tarkistitko myös sen väliputken mistä menee toiselle kaasarille bensa. Itellä joskus samoja oireita ja oli väliputki tukossa. Myö muut putket kannattaa puhaltaa puhtaaks,myö paskanen suodatin tekee ihme rötinää ku ei saa tarpeeks ainetta kierroksilla. |
Tarkasta kaikki alipaineletkut ja tulpat.
|
Lainaus:
Syylliseksi osoittautui puola, joka ei antanut kunnon kipinää. Tuota kaasarin puoli oiretta ei varsinaisesti ollut, kun mulla on vain yks iso... (ehjät römppäset on paremmat) |
Lainaus:
Uus puola Karaasista (Bosch) ja taas pääsee!!!!:rolleyes::rolleyes: |
kaasarit puhdistin ja laittelin ne hyvin mutta mulla kävi mielessä että se voi olla siinä puolassa se vika ku ihan kipinä vialta se vaikuttaa ja se tuli moottorin pesun yhteydessä muistaakseni eli otti vähän kosteutta puola ja mänt hör mitättömäksi. häätyy se puola alkaa tuohuamaan ja vaihtamaan nii saa senki poistettua mahd vikalistalta. mitä kaasareita ootta laittanu korvaus kaasareiksi ja millaset muutokset tuli imusarjaan?
|
Ei kannata römppäsiä vaihtaa mihinkään kaasariin, jos ajelet maastossa.
Ainoa toimiva muutos on ruisku. Omassa on Carter AFB + Edelbroc imusarja, ei voi suositella epätasaiselle. |
DIY ruisku Rangeen
1 Liiteet
Edelbrock imusarja on hyvä pohja ruiskukonversiolle. Omaani tein 2003 ruiskun GM:n TBI osista. Tarinat löytyy alla olevasta linkistä.
http://www.kolumbus.fi/juha.niinikoski/Rover/Rover.htm Mulla on muutama ylimääräinen Edelbrock / TBI ruisku adapteri jos joku innostuu tekemään tällaista muutosta omaansa. Tässä kuva adapterista. http://www.kolumbus.fi/juha.niinikos...er/intake1.jpg t. Juha |
ei saakeli lähteny käyntihärö minnekkään vaikka on uus puola ja kaikki. käynti ei kummene vaikka säätäis sytkää mihin päin ja sama jatkuu edelleen. seuraavaksi ajattelin ottaa kannet pois ku epäilen että venttiili kantaa tai/ja kannentiiviste palanut..... En tiiä kannattaako mutta näin ens silmäyksellä ei pitäs olla kovin vaivalloinen operaatio. VAI???
|
Lainaus:
Ajan saatossa sitten purin tuon moottorin ja totesin käyntihäiriön syyksi täysin loppuunkuluneen nokan. Eli kannattaa tarkistaa ainakin keinujen liikematka venttilikoppien alta, on helppo ja nopea tapa. Otat vain puolan johdon irti ettei lähde käyntiin ja vaikka startilla pyörittäen katsoo että miten keinuvivut liikkuu. Nostoja oli muistaakseni luokkaa n. 10 mm, mitä venttiilin tulisi liikkua. |
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=27926 Ja konehommaan jos alat, nin ohjeet löytyy kuvien kanssa TÄÄLTÄ |
näyttäis olevan osat tuossa ku tiasen ottassa ja irti ottamista vaille. täytyypä raahata kaara halliin ja operaatio kansi irriota ja kiinnitä voi alkaa.
Kiitokset nuista kuvista jokka oli hyvät ja selkeät niinku haynesin oppaissa :D |
nyt "ehkä" mahollinen käyntihärö selvis....
hanttarin puolen sylinteriryhmässä kolmesta kohtaa oli kankkatiiviste päästäny läpitte. kahesta nokka-akselin puolelle ja yhestä kohtaa pyttyjen välissä. näin ollen taitaa mennä tiiviste sarja tilaukseen, kannet tarkistukseen, venttiilit hiontaan yms. pientä puuhastua. venttiili konesto oli suurinpiirtein täynnä semmosta öljy"töhnää" ja pähkäilin sitä että mistä se mahtaa olla peräisin. pittää vissiin varmuudrn vuoksi käyttää öljypohja pois ja sivella koko pataan moottori pesuainetta ja samallahan tuon kiertokangen ja petilaakereiden kunnon tarkistaa....... siitähän se idea sitte lähti |
Sivu luotu: 06:49 (GMT +2). |