![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ei pala öljynpainevalo, kun semmosta ei ole olemassakaan. Pelkästään viisari. Tai sit mä muistelen ihan omiani...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
oman runnerin ostin noi vuosi sitten ja siinä oli korkissa kans vähän vaaleeta mömmöä. höyrytti vähän ja vika alko pikku hiljaa selviämään ku nestettä piti alkaalisäileen vähän väliä. öljyt pysy silti kumma kyllä kirkaaina loppuun asti kunnes ajot loppu kun kone alko käynnistäessä pyöräähtän raskaasti ja pakoputkesta tuli niin pirusti nestettä ja höyryä. kannentiiviste vika ja oolu näköjään jo aika pitkään ku lohkoon oli syöny pienen kolon! nyt olen puoli vuotta ajellu ja nestettä ei ole tarvinu lsätä kertaakaan.
korotin autoa noin 6cm ja korotuksen hinnaksi tuli 70e. suht helppo oli kyllä homma ja aikaa meni joku 6-7h kaikkiaan. ohjaus akselin jatkoin sopivalla nailon tangon palasella. sekä korista jouduin palasen leikkaan akselin alapuolelta ettei hankaa runkoon. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
No tarjous on tehty ja huomenna selviää tuleeko kaupat.
Vastauksista päätellen: -kannetiiviste voi vuotaa jos mönjää korkissa, vaikka öljyt tikussa kirkkaat ja nesteet puhtaat -kukaan ei kommentoinut minkälainen projekti on nostaa koko koppa pois rungolta, mutta ilmeisesti kohtuu helppo kun korotuskin onnistuu muutamassa tunnissa -öljynpainevalo ei toimi muissakaan kävin vertailun vuoksi vilkaisemassa paikallisessa autoliikkeessä mitä 3kertaisella hinnalla saa: 100tkm enemmän ajettu 2,4td lähes vastaavilla ruosteilla! En edes vaivautunut koeajamaan. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
kai tuo kannentiiviste vika on ihan yleinen noissa runnereissa.. meillä on pari vuotta jo ollut emännän kauppakassina -91 bensa runneri, täl hetkel 190tkm ajettu, ostettaessa reilu 170tkm oli ajettu ja jo silloin oli tehty molempiin kansiin toyotalla remppa.. bensa tuolle ainakin kelpaa, kaupungis ei alle 15 pääse millään ja matkassaki pyörii 11 paikkeilla.. mut eipä ole diesel veroa
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Saa nähä onko täys susi, mutta kaupat on sovittu. Pitää ihmetellä sitten ajan kanssa...
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Enivei koko korin pois nostamista ei voi mitenkään verrata korinkorotuksen tekoon. On meinaan niin paljon suurempi duuni. Ensinnäkin täytyy olla tosi hyvät nostovermeet ja toisekseen on n. 100 juttua enemmän mitä pitää irrottaa nätisti ja huomioida koria poistettaessa. Ja sitten tulee tietenkin korin takaisin laittokin. Purkaminen on äärettömän helppoa ja noin mutuna voisin sanoa että n. 20% hyvin aloitetuista tehokkaasti puretuista projektiautoista päätyy loppujen lopuksi nettivaraosiin... Purkaminen on suht helppoa ja nopeaa mutta kokoaminen vaatii paljon! Itse jos aloittaisin tekemään runneriini ns. totaalihuollon niin varaisin siihen talliaikaa vähintään puoli vuotta. Ehkä kannattaisi jo heti aluksi ostaa ruostevapaa auto vähän kalliimmalla niin pääsee myös helpommalla ja loppujen lopuksi halvemmalla. Edit: Ai nii joo mun runneri on suht ruostevapaa. Kromilistat lokarikaarissa ruostutti etuset pilalle. Vaihdoin ne lokarit ja heitin kaikki kromikaaret vege. Sekä takakaarista toinen puoli oli paikkaa vaille, korjasin sen. Nyt on enää takaluukussa pari kuprua. Mutta korjaan net ens keväänä. Tohon mun mustaan on tehty heti alussa aikoinaan kunnon ruostesuojaus sekä hyvin todennäköisesti suojausta on huollettu tässä välissäkin joskus. Viimeksi muokannut SuurSyömäri : 11.10.2009 23:17 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
suursyömäri innostu jo kauppaan omaansa
![]() ![]() kieltämättä tuo suursyömärin runneri on siistissä kunnossa ikäsekseen! tuo kulutus kyllä on tehoihin nähdeb ihan huippu luokkaa! kovemmaksi sitä ei varmaan saa enään tuon kokoseen moottoriin tai sitten alakaa raakana tuleen putkesta ulos! meikäläiselläki tulee vuodessa työajoa semmonen 40tkm niin just soppeli tuohon käyttöön! omassa kulutus kaupungissa n.17l maantieajossa olen joskus päässy alle 10l ja sitten ku kärry laitetaan perään ja pari kelkkaa kyytiin niin kannattaa kyllä käyä joka huoltsikalla varmuuden vuoksi tankilla ja ylä lapissa ei voi ajella ku huoltsikoita on niin harvaseen ![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
4Runner kysymyksiä | Daddy's Toy | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 06.11.2009 19:02 |
4runner | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 19.07.2009 23:32 | |
Myyty 4Runner 3.0 V6 -90 | Hammer__ | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 27.05.2009 14:35 |
Myydään 4RUNNER -90 | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 03.04.2009 22:52 |
Myyty 4Runner Vm -90 3.0 V6 | Offijäbä | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 04.03.2009 12:04 |