![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Helpoimmalla pääset, kun mittaat "sinnepäin" olevan mitan ja marssit (kuukkeloit) pumppupenkin koeputket, joissa KAIKKI mitat ja liittimet kohdillaan. Sitten vain mutkille, kiinni ja tulille. Ennakkoa voi joutua "ettimään" ja kierroksia antaessa saattaa tullla savutusongelmia jos putket on liian pitkät. Jatkaminen sitten "omalla vastuulla", koska putkessa yli 800bar paineita. Ja mietikääpä, jotta putkeen menee esim. 5ml naftaa, ja siihen ruiskutetaan pisarasta 1/3osa, ja sillä pitää kone saada käymään... Ei tartte olla kovin suuri "onkalo" putkessa, kun tuo pisaran osa sinne katoaa! Toisaalta jos putkeen tekee "kuristuksen", ja siihen ajetaan 800+bar paine, paljonkohan virtausnopeus ja paine kasvaa??? (ja kovan paineen alla oleva neste toimii enemmän soonisena aaltona kuin normaalina paineaaltona)!!! SUOSITTELEN UHRAAMISTA RAHAT TÄSSÄ KOHDASSSA moottorin ja oman mielentervayden säästämiseksi! Ja suutinputkien kiinnitysmutterien momentti ![]() ![]() ![]() ![]() SEN TAKIA NIISSÄ ON KARTIOT!!!
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jaketaampa samaa juttua, kun meinaan laittaa Audin 5/syl aat moottoriin Mersun mekaanisen rivipumpun, niin kuinka järettömänä te tätä pitäisittä? Tarkoitus olis päästä kaikesta sähköisestä tingentangelista eroon, mutta päästä kuitenkin kunnon tehoihin ja pieneen kulutukseen. Päästöillä ei mitään väliä, kun auto ompi vanha. Kannattaako tuo pumppu ottaa sitten vapari vai turbokoneesta?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Siis niinku Hä! 800 bar painetta putkissa ?
Jos avautumispaine on 100-150bar niin mites tuo on mahdollista Mikäli nyt oikein ymmärsin niin puhutaan dieselkoneen syöttöpumpun putkista.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#5
|
||||
|
||||
![]()
farmari, vaparista, (kun mulla olis ylim sellainen pumppu
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Se totta että putkien tilavuus täytyy olla sama, eli saman pituisia. Onko toi mersun putkien erimittaisuus aivan faktaa? Onko joku ne mitannu? Oudolta kuulostaa... Niin oliko tää syömärin pumppu rivi- vai jakajapumppu..? Kaikki jakaja pumput ovat joko Bosch tai CAV merkkisiä, tai niiden eritasoisia kopioita. Esim Stanadyne on CAV kopio. Stanadyne on muuten aivan perseestä. ![]() ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#7
|
||||
|
||||
![]()
ööö... mun mielestä 1 putki tai 2 putki ei yllä 4 tai 5 syl... talliin mittaan mittasin... kumasti ne mutkat taitaa ihmis silimää hämätä. mahtaa olla saman mittasia likimain ainakin. Sry guys
Viimeksi muokannut Jari : 09.10.2009 22:45 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tähän liityen jotenkin muistaisin joskus lukeneeni että jus toi tilavuus pitää olla sama eli vois olla eri mittasia mutta sisä mitta vaihtelis putkessa.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kaikissa 12mm holkeissa (pikkukoneet), 14mm 30-35mm (isot koneet)
Tuntuu yleisesti olevan "Iso Arska Veitsinnäkkäri" vetämässä holkit kiinni, kun kartiot lytätty kasaan tai kadonneet kokonaan. Ja paras on ollut kun kartio menny lyttyyn niin oli JUOTETTU hokki suuttimeen kiinni... ![]() Pieni momentti johtuu siitä, jotta suutinrunko kasataan 45Nm momentilla ja kartiohan "nappaa" vähän kiinni, joten saadaan holkit auki, eikä runkoa... ![]() ![]() Lainaus:
- jakajapumpuilla painetta 200-250bar - rivipumpuilla painetta 300-350bar - ISOT (yli 11mm elementit) +350bar Tämä sen takia, jotta suurempi paine, sumun pisarakoko pienenee ja käynnistyy paremmin. Ja käydessä --> kun ruiskutusmäärää kasvatetaan (esimerkiksi MB:n 240:n elementti 7mm ja putken reikä 1,5mm) alkaa "röörissä" olla aika ahdasta kun maksimäriä sinne survaistaan. Suutin nousee n. 1,5mm ja suutinkärjen (tappisuutin, esikammiomoottori) reikä vain 0,4mm paineenlaskua ei todellakaan tapahdu, vaan nousee huimasti. Tämän takia jo ruiskutuspumppu pitää uskomattoman kovaa meteliä ilman moottoriakin!!! (ja voitte uskoa jotta pumpun laakerit on HIVENEN PAREMPAA terästä kuin yleisesti käytetään, sekä nokka- / nostin rullat). Ja ISOILLA pumpuilla mennään yli 1000bar paineisiin... Lainaus:
![]() Ja tohon Audin hommaan, voi olla "aika mielenkiintoinen rojekti" rakentaa VE-pumpun tilalle M- tai A-sarjan pumppu... EHDOTTAISIN, jotta kato vanhempi (esim Transit) suoraruiskun pumppu ja etsit sille ISON nestepään jostakin (Volvon venemoottorit, isot pakut) dieselipajalta ja KYSYT NIILTÄ käykö osat... On sitte ainakin kiinnitys "sinnepäin" ja runkokin kestää kovemmat paineet. Lainaus:
Bosch (Zexel ja Diesel-Kiki --> Japanilaisia) Nippodenso (hävyttömän kallis, toyo-miehet varmaanki huomannu... ![]() Lainaus:
![]() ![]() Vähän juttua lisää tarkemmin TÄSSÄ (sisuA45 varmaankin HUOMAA ajoneuvon "kansikuvassa" nopsasti??)
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hirvipaistin valmistus? | -Jyki- | Chit-Chat | 28 | 18.11.2015 00:00 |
kaikkien ameriikan autojen valmistus loppuu?? | toyota4x4 | Chit-Chat | 36 | 18.12.2008 11:37 |
UAZin VALMISTUS LOPPUU ???? | myllis | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 10.12.2007 12:37 |
Muoviosien valmistus | Aapo-A | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 22.11.2007 11:45 |