Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.10.2009, 16:51
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Puola?

Tuossa mun rangessa oli samanlaiset oireet.

Testaa ottamalla puolalta virranjakajaan menevä johto virranjakajalta, ja laita moottoriin maata (lohko, kansi tms.) vasten kymmenen millin päähän. kokeile startata ja kato tuleeko kipinä. Jos ei tule = puola rikki.
Jos tulee kipinä 5mm päästä, on se silloinkin rikki.
(Jaskalta opittu)

__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)

Viimeksi muokannut ZeiZei : 09.10.2009 17:01
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.10.2009, 06:46
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Unhappy

Oikea ONGELMA


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti
Puola?

Tuossa mun rangessa oli samanlaiset oireet.

Testaa ottamalla puolalta virranjakajaan menevä johto virranjakajalta, ja laita moottoriin maata (lohko, kansi tms.) vasten kymmenen millin päähän. kokeile startata ja kato tuleeko kipinä. Jos ei tule = puola rikki.
Jos tulee kipinä 5mm päästä, on se silloinkin rikki.
(Jaskalta opittu)
Ei ole vika siellä....
Jeeppiin vaihdettu seuraavia osia; Sytytystulpat, johdot, virranjakajan kansi, pyörijä, tarkistettu väljyys virranjakajasta OK, puola ja sen alla oleva joku osa mihin puola tulee kiinni, virtalukko, avainpesä, kaikki anturit moottoritilassa, laturi, akku, neljä relettä moottoritilaan, aina on vähän parantunut käynti ja kulku, mutta se alkuperäinen vika tulee esille aina välillä, nyt sitten se on joka päivä...
Siis vika on seuraavanlainen, Jeeppi käynnistyy normaalisti ja saattaa toimia vaikka kuukauden, mutta sitten tapahtuu seuraavaa, Jeepin kulku loppuu melkein kokonaan, kulkee ainoastaan pintakaasulla ja kierrokset nousee maksimissaan 2000rpm
tätä "nykimistä" kestää hetken ja taas alkaa toimimaan normaalisti.
Tänä aamuna vikaa ei ollut...

No joo liikkuva poliisi vei kilvet ja rekisteriotteen tänä aamuna töihin sai ajaa ja töistä saa ajaa katsastuskonttorille, ystävälliset poliisit kirjoitti 8 päiväsakkoa, ei kuulemma saa ajaa katsastamattomalla autolla.
Perkele kun on tyhmä, Jeepissä ainoa vika on tuo nykiminen ja aattelin sen laittaa kuntoon ensin katsastusta!!!!
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita

Viimeksi muokannut sjeeppi : 12.10.2009 06:51 Perustelu: poliisi vei kilvet
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.10.2009, 16:30
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

se vastus joka on konehuoneessa vasemmassa lokarissa aiheuttaa kyseistä vaivaa ainakin renixsissä! vaikuttaa ainakin bensapumppuun?! tultiin kulmakorvesta yhtäkymppiä kotiin kun kyseinen vastus hajos. ei käyny yli 2tonnin ja ryyty kokonaan,vähän aikaa jäähty ni toimi taas alakierroksilla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.10.2009, 06:30
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Unhappy

vastus


Niinphä, se voisi olla tuokin, sopisi vikaan. Näyttäisi samanlaiselta kuin puolan etuvastus, perinteisessä puolassa tuommoinen on siinä kyljessä, liekkö sama tarkoitus. En tiedä.

Seuraavaksi ajattelin alkaa etsimään vikaa, toisen Jeepin avulla, vaihtamalla osia keskenään. Ellei jollain ole maatakaatavaa ehdotusta vian suhteen, kokeilen ainakin tuota etuvastuksen vaihtoa, jos vaikka auttaisi.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.10.2009, 08:15
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Periaatteessa sen vastuksen tehtävä on vastaava kuin etuvastuspuolan vastuksen, se alentaa polttoainepumpun jännitettä, kun kone on käynnissä, ja startatessa saadaan etuvastus ohittamalla parempi jännite pumpulle, kuin muuten!! Eli kyllä pitäisi auton sammua kokonaan, jos vastus katkeaa!!! Näin ainakin sähkökaavion mukaan!!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.10.2009, 17:56
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

no kyllä toi joukan xj "kävi" . ja tosi huonosti ilman vastusta,ei kiertäny tosin ei org. p.pumppu. mut jos ei oo kokonaan poikki eristeen sisältä? oireet täsmää ja osa makso 4 euroo (ostin itelle varalle ku oma halki kiinitys kohasta)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.10.2009, 06:45
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

Joo jos irroitan piuhan tuosta etuvastuksesta, sammuu auto heti
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.10.2009, 17:18
Joukka:n Avatar
Joukka Joukka ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 619
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi Näytä viesti
Siis vika on seuraavanlainen, Jeepin kulku loppuu melkein kokonaan, kulkee ainoastaan pintakaasulla ja kierrokset nousee
maksimissaan 2000rpm.
omassa XJ:ssä on juuri samainen vaiva ja ilmaantui kulmassa ajellessa, enkä ole vielä kerennyt vikaa paikallistamaan.
Tällä hetkellä arvelen, että se on joku liitin/johto vika, koska tuli yritettyä kallion nousua ja siinä auto tärähteli kohtuullisesti,
kun ei ylös asti päässyt vaan aina valu takasin. Vika ilmeni vasta kotimatkalla maanteillä.

Samalla reissulla meni tuo Nikon ja Jamantin mainitsema polttoainesysteemin etuvastus poikki. Pitkään olinkin jo
ihmetellyt, että mihin kaikkeen tuo vastus vaikuttaa. Sen verta olin kotona testannut että vastuksen irroittaminen sammuttaa
koneen muutamassa sekunnissa. Metsässä sitten alkoi yhtäkkiä sammumaan, mutta käynnistyi hetii uudestaan sammuen
muutamassa sekunnissa. Eli tuo Jamantin mainitsema starttaus ohitus on siis olemassa, mutta metsäässä ei tuo tullut mieleen,
vaan sekoitti ajatukset viasta. Sitten kun porukalla tajuttiin metsässä, että se on bensapumpun etuvastus, niin saatiin vastus
ohittamalla xj taas käymään normaalisti. Tosin ilman etuvastusta bensapumpun (ei alkuperäinen) ininä on korviinkäyvää, joten
tällä hetkellä on etuvastus taas kiinni. Tarvikebensapumppu ottaa etuvastuksen kautta n.4A(6V) ja ohitettuna n.6A(12V).
Ostamani tarvikevastus "crown" ei tuota tahdo kestää, joten ostin 1.5ohm tehovastuksen elektroniikkaliikkeestä.


/Joukka
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.10.2009, 18:18
maze:n Avatar
maze maze ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.06.08
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 90
Perusasetus

Monestikko olet tulpat vaihtanut? ettei vain tulpista(tulpasta) ole haljennut se posliini.
on käynyt parikertaa, ja vielä aivan uusissa tulpissa. mazdassa halkes reilusti jeepissä taas niin vähän että en olisi huomannut jos olisi ollut puhtaat kädet, pienestä se on kiinni.
2000 kierroksen jälkeen paukutti aivan saatanasti, eikä kulkenut mihinkään
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.10.2009, 19:07
Joukka:n Avatar
Joukka Joukka ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 619
Perusasetus

Ei hajuakaan, milloin on tulpat vaihdettu, joten vaihdoin ne, eikä vika poistunut.
Perstuntumalla oire hieman pieneni, mutta ei olennaisesti.
Vaihdoin samalla laturin, eikä sekään vaikuttanut.

Muistuipa tässä mieleeni, että Kulmassa kallionousua yrittäessä tuli myös muukin "vaiva",
joka saattaa liittyä tähän nykimiseen. Mittariston jännitemittarin huippunäyttämä pieneni
n. voltin verran ja muistikuvan mukaan aiemmin viisari liikkui selvästi enemmän tyhjäkäynnin
ja enempi kierroksia välillä, nyt tuntuu että lukema ei muutu juuri ollenkaan.

Tästä päättelen vaihtoehdoksi maa vian, joten tutkimpa seuraavaksi mistä tuo mittariston
jännitemittari saa maan ja jännitteen. Jahka ensin keksin miten nopeusmittarin vaijeri irtoaa.

edit: autohan on JEEP XJ 4.0Aut. -89

/joukka

Viimeksi muokannut Joukka : 26.10.2009 19:10
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.10.2009, 19:43
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joukka Näytä viesti
Jahka ensin keksin miten nopeusmittarin vaijeri irtoaa.
Mittariston takaa siis?? Siellä on yksi lirpake, jota painat ja samalla vedät sen vaijerin pään irti mittaristosta!!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 26.10.2009, 21:29
Joukka:n Avatar
Joukka Joukka ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 619
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Mittariston takaa siis?? Siellä on yksi lirpake, jota painat ja samalla vedät sen vaijerin pään irti mittaristosta!!
Juu, sieltä, kiitos.
Tarttee yrittää painella jostakin tai sitten antaa löysiä konehuoneen puolelta ensin, jotta näkee mitä paineloo.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 27.10.2009, 07:30
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Unhappy

SÄHKÖVIKA


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joukka Näytä viesti
Ei hajuakaan, milloin on tulpat vaihdettu, joten vaihdoin ne, eikä vika poistunut.
Perstuntumalla oire hieman pieneni, mutta ei olennaisesti.
Vaihdoin samalla laturin, eikä sekään vaikuttanut.

Muistuipa tässä mieleeni, että Kulmassa kallionousua yrittäessä tuli myös muukin "vaiva",
joka saattaa liittyä tähän nykimiseen. Mittariston jännitemittarin huippunäyttämä pieneni
n. voltin verran ja muistikuvan mukaan aiemmin viisari liikkui selvästi enemmän tyhjäkäynnin
ja enempi kierroksia välillä, nyt tuntuu että lukema ei muutu juuri ollenkaan.

Tästä päättelen vaihtoehdoksi maa vian, joten tutkimpa seuraavaksi mistä tuo mittariston
jännitemittari saa maan ja jännitteen. Jahka ensin keksin miten nopeusmittarin vaijeri irtoaa.

edit: autohan on JEEP XJ 4.0Aut. -89

/joukka
Joo ei se tulpista johdu ainakaan, itse epäilisin tuota maa vikaa, mulla myös on tuo jännitemittari kovin alhaalla, kun löydät mahdollisen vian ilmoittelehan tänne, itsellä tuo saamarin vian hakuun alkaa olemaan takki tyhjä... No kyllä mie vielä ne maajohdot tarkistan ?
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 27.10.2009, 10:56
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Asiantuntemattoman arvauksia...

Laturi vaihdettu,mutta latausjännite?

Vieläkö purkaa akkuja,jos--- niin laturista diodi palanut? Syy huono kosketus jossain laturin ja akun välillä,=virta lukko? (laturi jo kerran vaihdettu)

Maavika?Kaikki Koneen pultit kiinni? Poistuuko nykiminen esim.vähän kytkintä painamalla?Muita temppuja?

Sori jos nuo on jo tarkastettu,mutta jotain piti kommentoida.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" tare Maasturiprojektit 504 03.09.2015 06:35
Cherokee XJ "Pimp my Jeep" -Projekti asvirkku Maasturiprojektit 64 13.06.2011 14:02
Myydään / Vaihdetaan 15" x 12" Beadlock MOGIN jaolla vaihdetaan Jeep 6-pulttisiin... PasiK O/M/V Renkaat ja vanteet 3 25.02.2009 22:36
Myydään Jeep cherokee,2"korotus,31"renkaat, 1700e patroloffroad O/M/V Ajoneuvot 0 02.01.2009 19:37
Myyty Jeep TML vateet 15".lev10" -44et, jako 5x4,5" UUDET Kimpsu O/M/V Renkaat ja vanteet 0 23.09.2008 11:18


Sivu luotu: 14:22 (GMT +2).