![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
Neuvo.Myy tojota ja osta oikee maasturi, niin pääset jopa ohi niistä susukeista!
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
, eli alkaa olla niin kotiväen mieleinen etten raaski myydä.
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Ite kanssa mietiskelin tuota hodarin murikkaa, eli sekö ei tartte pitkäpoorista? |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Juu,välitykset ja vetarit käy, tai näin olen ymmärtänyt,,,,
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Jep, tehty on. Välitykset ja vetarit käy todellakin suoraan, molemmat ovat 8" hi-pinion -tyyppiä. Ja siis nimenomaan hodarin etuperään, hodarin takaperä on isompi ja muutenkin erilainen. Lukitus tapahtuu kytkemällä toinen sivuratas tasauspyörästön koteloon sellaisella ulko- ja sisäpuolelta pooritetulla holkilla, joten vetarit eivät osallistu itse lukitsemiseen mitenkään. Mitään pitkiä vetarin pooreja ei siis tarvita.
Se apparin puolen sivuratas on juuri tuo lukittava, joten se on ihan erilainen kuin orkkisperässä. Pahoin pelkään, ettei ole ihan halpa kikkare jos vaihtamaan joutuu. Banjoa joutuu tosiaan hiukan modifioimaan, netistä löytyy kuvia ja juttua, esim: http://www.sonoransteel.com/phong/re...r.html#housing Perää asentaessa tai irrottaessa lukko pitää tietysti ajaa kiinni-asentoon, jotta möykky mahtuu banjon aukosta. Homma menee juuri kuten H&K aiemmin selosti. Itse kasvatin hitsaamalla tiivistepintaa vähän leveämmäksi siitä kohtaa missä se kapenee pahiten. Hioin/viilasin "levikkeen" samaan tasoon tai vähän alle muuhun tiivistepintaan nähden ja käytin aavistuksen enemmän tiivistemöttöä kuin yleensä. Sähköihin löytyy tietoa netistä, mutta kannattaa huomata että suurin osa jenkkien kirjoittamista sähkölukkojutuista käsittelee 4Runnerin takaperää, joka toimii ihan samalla periaatteella mutta jostain syystä piuhat ovat liittimissä eri järjestyksessä. Ei se rakettitiedettä ole, mutta ei siis kannata ihan sokkona uskoa kaikkia netistä kaivamiaan kytkentäkaavioita. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Tässä olikin tullu ajatusvirhe, kuskin puolen sivuratas se olikin. Tarkotus olis tehdä paineilmalla tuo käyttö.
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Muutama kuva lukon paineilma toteutuksesta!
Oli joskus tarkoitus laittaa hiluxiin mutta jousilatit otti kiinni sylinteriin joten myin perän nimimerkki jampelille joka laittoi sen muistaakseni omaan läjäänsä! ![]() ![]()
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Kiitokset azizp kuvatuksista, jampelia jo olenkin pommittanut
, mitenkäs tuo sylinteri tulee kiinni tuonne haarukkaan? nythän siinä on paikallaan se oma hammas/akseli hässäkkä, jätetäänkö tuosta jotain? Nää kysymykset voi olla tyhmiä, mutta niin on kysyjäkin
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostetaan GMC Lukko | sakkoa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 25.09.2008 01:44 |
| M: hdj 8" lukko | BÄLÄ | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 15 | 26.09.2007 17:43 |
| O: Bj 42 lukko vetarit + yksi lukko | Big-Willys | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 08.12.2006 07:16 |
| lukko???? | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 04.02.2004 22:34 | |