![]() |
Hdj:n lukko Lj:hin "SHIMMAUS APUJA??"(Lock-Right) TAKAPERÄÄN!!
Kun tuolla läjällä ei noitten sukisukijen perässä meinaa kestää:rolleyes: niin Nyt olis raahattu Hdj:n etuperä talliin.Tarkotus olis tuonne läjän etuperään se sulloa.Nyt olis hyvien ohjeiden aika, jottei tarviis mennä perse edellä puuhun:D. Yksi juttu tuosta löytyikin haulla, mutta lisää vinkkejä tarvittas,,,pinjonin puolen laakereissa tuossa on reilu välys, laakerit? holkki? Samaten apparin puolen Booritus hiukka pyöristynyt? aiheuttaako toimia? Kaikista neuvoista kiitollinen, kuvistakaan ei haittaa olis:)
|
Lainaus:
Joudut tekemään banjoon kohtuullisen ison loven jotta lukkomurikka mahtuu sisään. Lovi kannattaa tehdä ihan kokeilemalla sillä jos tekee liian väljän niin tiivistepinta kapenee huomattavasti. Lisäksi joudut siirtämään parin pinnapultin paikkaa. Sekin kannattaa tehdä siten että ensin sovittaa sen murikan sinne perään niin pitkälle että ne pari pinnapulttia ottaa vastaan, sen jälkeen ottaa ne irti, painaa murikan kiinni banjoon, merkkaa uudet pinnapultin paikat, poistaa murikan ja poraa+kirteyttää uusien pinnapulttien paikat. Mikään murikan laakeri ei ole sama kuin LJ:ssä. Viime vuonna kun yritin etsiskellä tarvikkeena niin monessa paikoissa löytyi listoilta mutta kukaan ei saanut hommattua. Joudun menemään Toyotatiskille joka ei ollut halpa vaihtoehto. |
Lainaus:
|
Neuvo.
Myy tojota ja osta oikee maasturi, niin pääset jopa ohi niistä susukeista! :D
|
Mitenkäs tuo poskirattaan Booritus? Tämäkään ei varmaan käy entisestä perästä:confused:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Ite kanssa mietiskelin tuota hodarin murikkaa, eli sekö ei tartte pitkäpoorista? |
Juu,välitykset ja vetarit käy, tai näin olen ymmärtänyt,,,,
|
Jep, tehty on. Välitykset ja vetarit käy todellakin suoraan, molemmat ovat 8" hi-pinion -tyyppiä. Ja siis nimenomaan hodarin etuperään, hodarin takaperä on isompi ja muutenkin erilainen. Lukitus tapahtuu kytkemällä toinen sivuratas tasauspyörästön koteloon sellaisella ulko- ja sisäpuolelta pooritetulla holkilla, joten vetarit eivät osallistu itse lukitsemiseen mitenkään. Mitään pitkiä vetarin pooreja ei siis tarvita.
Se apparin puolen sivuratas on juuri tuo lukittava, joten se on ihan erilainen kuin orkkisperässä. Pahoin pelkään, ettei ole ihan halpa kikkare jos vaihtamaan joutuu. Banjoa joutuu tosiaan hiukan modifioimaan, netistä löytyy kuvia ja juttua, esim: http://www.sonoransteel.com/phong/re...r.html#housing Perää asentaessa tai irrottaessa lukko pitää tietysti ajaa kiinni-asentoon, jotta möykky mahtuu banjon aukosta. Homma menee juuri kuten H&K aiemmin selosti. Itse kasvatin hitsaamalla tiivistepintaa vähän leveämmäksi siitä kohtaa missä se kapenee pahiten. Hioin/viilasin "levikkeen" samaan tasoon tai vähän alle muuhun tiivistepintaan nähden ja käytin aavistuksen enemmän tiivistemöttöä kuin yleensä. Sähköihin löytyy tietoa netistä, mutta kannattaa huomata että suurin osa jenkkien kirjoittamista sähkölukkojutuista käsittelee 4Runnerin takaperää, joka toimii ihan samalla periaatteella mutta jostain syystä piuhat ovat liittimissä eri järjestyksessä. Ei se rakettitiedettä ole, mutta ei siis kannata ihan sokkona uskoa kaikkia netistä kaivamiaan kytkentäkaavioita. |
Lainaus:
|
Muutama kuva lukon paineilma toteutuksesta!
Oli joskus tarkoitus laittaa hiluxiin mutta jousilatit otti kiinni sylinteriin joten myin perän nimimerkki jampelille joka laittoi sen muistaakseni omaan läjäänsä! http://static.petrisimolin.com/galle...auto%20126.jpg http://static.petrisimolin.com/galle...auto%20124.jpg http://static.petrisimolin.com/galle...auto%20123.jpg |
Kiitokset azizp kuvatuksista, jampelia jo olenkin pommittanut;), mitenkäs tuo sylinteri tulee kiinni tuonne haarukkaan? nythän siinä on paikallaan se oma hammas/akseli hässäkkä, jätetäänkö tuosta jotain? Nää kysymykset voi olla tyhmiä, mutta niin on kysyjäkin:D
|
Se hammastushan on siinä haarukassa ja haarukassa on putkisokalla tappi kiinni (muistaakseni). Tapista sorvasin päästä karkasun pois ja vetäsin siihen 8mm kierteen joka oli myös sylinterin varressa ja ne kierretangon pätkällä ja liimalla yhteen! On koti koneella tästäkin kompleksista kuvia, tarttee illalla yrittää ettiä!
|
Tässä se tappisylkkä kompleksi!
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42073 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42072 |
Lainaus:
|
Lainaus:
Mutta kiitokset jälleen azizp!! Jälleen yksi asia selvinnyt,täähän on jo käytännössä valmis:D |
2 Liiteet
Nyt on päästy tuon Hdj:n etuperän asennuksessa siihen vaiheeseen että banjo olis valmis ja välitykset kasattu. Pikasesti tein spray merkkauksen ja pyöräytin muutaman kerran ja keturalleenhan se on,,nyt kun tietäs minne suuntaan noiden shimmien kanssa lähtis. Välyksen pyörittelin kyllä ihan koemielessä käsihuntturilla, mutta ei sekään kyllä noin paljon vikaan vie...
|
kokeilehan laittaa joku 0.40 lisää pinijonin väliin ja kokeiles uudestaan.
ja sit jollain vähän asiallisemmalla värillä. hammasvälys kuuluu olla muistaakseen 0.15-0.19 |
2 Liiteet
Juu tarkotus olis ihan oikeella värillä tuo tehdä, mutta ei ollu just käden ulottuvilla, tuohon 0.15 laitettiin takaperä. Tuommosella reippaalla välyksellä tuo hammaskosketus näytti kyllä siirtyvän keskemmälle, mutta kun ei kummempia merkkausvärejä kaverin tallilla ollut niin sprätkyllä otettiin nuo ensi tyypit.kiitokset make-lj kokeillaan huomenna tuota 0.40 lisäystä...EI päässy shimmailemaan kun oli kaveri telonu maalin pintaan ja oli vielä märkä,,,ompahan camomaalattu etuperä:D
|
2 Liiteet
Nyt on saatu hammaskosketus kohdilleen, vaati vielä 0.60mm shimmiä, eli make-lj osu lähelle:). Paine sylkkykin on jo paikallaan ja seuraavaksi tukivarren korvakkoa modaamaan, jotta saa rakennelman mahtumaan.
|
[QUOTE=-Stedt-;609888EI päässy shimmailemaan kun oli kaveri telonu maalin pintaan ja oli vielä märkä,,,ompahan camomaalattu etuperä:D[/QUOTE]
Pirulaut' van on komia maalaus. Kannattaa käydä Hirvoselta joku laadukas lakka pintaan, niin pysyy kiilto pidempään...:D:eek::p |
Muutaman päivän homma veny muutamaks kuukaudeksi ,mutta nyt olis lukko valmis:eek:. Melkeinhän tää menis jo projekti osioon. Saa nähdä minkälaista ääntä pitää, ihan itte tein:D. No leimahan kerkes mennä jo umpeen ja takaperän lock-right yhä jumissa, eli jumppa jatkuu.....Edittiä sen verran että Hdj:n perän laippa ei passannutkaan lj:n jordaaniin. eli se piti vielä auton alla vaihtaa,,,
Kompuraksi tuli sencon pikku naulainmalli jonka pulttasin laatikon kanteen,,, http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47646 Painekatkaisia/Mittari tuli kojetaulun alaosaan http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47645 Letkut ja merkkivalon piuhat niputtelin jarruletkuun http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47647 |
hyvältä vaikuttaa.koitappas nut jumpata äkkiä se pirssi leimakuntoon niin päästään ponnistamaan se viikonpäästä.
|
Hep...
Milläs jännitteellä tuo kompressori pyörii???/ Mitä tuommoinen maksoi??? Paljonko kehittää painetta??? |
vastaan osittain -stedt;n- puolesta.kompura pyörii 230v invertterin kautta ja hinta tais olla 160€ kieppeillä.tuotosta ei tietoo.paljonko tehoa toi kyseinen kompura vetäisee?
silmä on pipi ja ei oo muuta tekemistä kuin surffailla ja heittää älytötöntä kommenttii........ |
Sivu luotu: 11:31 (GMT +2). |