Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.10.2009, 18:50
JanneBlomgren JanneBlomgren ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Sipoo
Viestit: 995
Perusasetus

Jos se oikeasti on C-malli niin se on takavetoinen, K-malli on neliveto.

Voi se olla otteessa merkitty väärinkin.

__________________
http://jangren.fi/

Tänään tehdään pönttö!

Kyllä jenkki on jees!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.10.2009, 19:04
HD74 HD74 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.09.09
Sijainti: eura
Viestit: 19
Perusasetus

no siis se on 4veto eli K1500...
suurin kok.massa 2850kg
taka-akselissa lukko
etu-akselin veto kytkettävissä irti.


mietein vaan kun otteessa lukee N1.!!!!!!!

eiks sitä geetä muka merkata otteeseen?

tarttis vaan tietää ko meininki korottaa 3", eihän N1 autoa saa korottaa koria rungosta lainka vissiin...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.10.2009, 21:38
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Elii otetaas nyt hidastettuna...

Lainaus:
2. N1G-, M2G-, M3G- ja N2G-luokan maastoautoksi katsotaan kokonaismassaltaan yli kahden tonnin N1-luokan ajoneuvo sekä kokonaismassaltaan enintään 12 tonnin M2-, M3- ja N2-luokan ajoneuvo, jos se on telavetoinen tai jokapyörävetoinen, jolloin yksi akselistoista voi olla irtikytkettävissä, tai se täyttää seuraavat kolme ehtoa:
a) vähintään yksi etu ja yksi taka-akseli on vetävä tai kytkettävissä vetäväksi akseliksi;
b) vähintään yksi ajoneuvon akselistojen tasauspyörästöistä on lukittavissa tai varustettu vastaavalla järjestelyllä; ja
c) ajoneuvon laskennallinen mäennousukyky ilman perävaunua on vähintään 25 prosenttia.
Lainaus:
no siis se on 4veto eli K1500...
suurin kok.massa 2850kg
taka-akselissa lukko
etu-akselin veto kytkettävissä irti.
Selventikö??? Tuo Tai sana tarkoittaa niitä useampi akselisia ajoneuvoja.

Jos ei niin tulosta tämä näkymä ja painele konttorille ja sano että haluan muutos katsastaa tämän ajoneuvon N1G luokan ajoneuvoksi edellä mainituilla perusteilla.
Jos ei onnistu niin sitten ei sielläkään haluta/osata lukea,oman Bj:n kanssa törmäsin samaan asiaan.
Konttorin vaihto ja dokumentit kouraan niin rupesi onnistumaan ja kyse ei ole mistään jossainonnistuujajossainei jutusta vaan siitä että että ekassa paikassa ei jaksettu lukea papereita loppuun asti.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.10.2009, 21:50
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

bgnonobjjnop


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HD74 Näytä viesti
no siis se on 4veto eli K1500...
suurin kok.massa 2850kg
taka-akselissa lukko
etu-akselin veto kytkettävissä irti.


mietein vaan kun otteessa lukee N1.!!!!!!!

eiks sitä geetä muka merkata otteeseen?

tarttis vaan tietää ko meininki korottaa 3", eihän N1 autoa saa korottaa koria rungosta lainka vissiin...
kysäses konttuurilt,nois oli jotai poikkeuksii.Esim kaikki hiluksit on n1 paketti autoi mut niit koskee samat säännöt ku n1g.Tai oikeestaa kysy AKE sta ni löytyy oikeeta tietoo.Jaa ni viel et olikohan vero käytäntö sama n1 ja n1g?

Viimeksi muokannut RIPAX : 06.10.2009 21:53 Perustelu: vero?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.10.2009, 22:28
Luigi81 Luigi81 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.06
Sijainti: Tammela, .
Viestit: 542
Perusasetus

Joo eikä kannata maksaa muutoskatsastuksesta vaan pyytää niitä laittaan se g sinne perään ku ovat sen kerta unohtaneet sieltä...
__________________
Luigi-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.10.2009, 22:33
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.617
Perusasetus

Mä katsastin M1 Blazerin N1G:ksi muutama vuosi sitten, eikä siinä ollut mitään ihmettelyä katsurin puolelta, merkkas sen G:n otteeseen kun pyysin.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.10.2009, 22:52
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.688
Perusasetus

Jep. Menee ihan vuosikatsastuksen yhteydessä.

Semmonen vinkki, että muutoskatsasta ENSIN 35" renkaat ja sitten vasta korotat koppaa rungolta.

Omassa K10 pikapissa menin tekemään sen virheen, että ensin katsastin korin korotuksen ja jouset ja sitten kävikin ilmi että 37" on liian isot..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.10.2009, 01:19
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Ei sillä oo väliä, mitä otteessa lukee, jos ehdot täyttyy. Itekkin aikanaan kävin jeeppiin kyselemässä tuota G:tä, niin konttorilta soiteltiin akeen, ja sieltä vastattiin sen olevan maastoauto ja sitä kohdeltavan maastohenkilöautona vaikka otteessa lukeekin vain M1. Se, miksei siellä ole G:tä, johtuu siitä, ettei käyttöönottoajankohtana ole moisia ajoneuvoluokkia ollut olemassa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O/V : Chevy van 4x4 SukiSuki O/M/V Ajoneuvot 0 09.04.2008 21:40
Pakettiauto N 3+3 -> N1G 3+3 maastopakettiautoksi? JES Tekniikka & Jutustelu 7 09.03.2007 13:26
Pönttö-UAZ maastopakettiautoksi jkholma Tekniikka & Jutustelu 8 02.12.2006 15:43
m: chevy pik up -79 taksi24h O/M/V Muut 0 19.06.2005 12:26
M chevy TBI 350 vm 87 JanneBlomgren O/M/V Muut 0 14.03.2004 20:37


Sivu luotu: 10:38 (GMT +2).