Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.09.2009, 18:19
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.050
Perusasetus

tähän ei ainakaan mahdu 35" millään ja on 4,5" korotusta
33 boggereillakin joutu rajoittaa sisään joustoa edessä 10cm

ennen seuraavia ajoja panhardin kiinnikekin täytyy tehdä uusiksi tai ainakin vahvistaa


ja laatikon kannatin pitäis tehdä myös jytkympi

sekä tää tehdä loppuun



ps. löytyykö palstalaisista sinkitsijöitä?


Viimeksi muokannut tare : 25.09.2009 19:19
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.09.2009, 19:38
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

onko toi tehty jostain asuntovaunun rungosta? meneekö ihan muutoskatsastuksella?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.09.2009, 19:47
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.688
Perusasetus

Samaa kattelin, oma rojekti on jäissä, kun kantavuutta ei vaununrungolla ole kuin 1400kg.

Renkaiden muutos isommiksi (nykyiset 13") ei kuulemma auta..

Vai onko toi sellanen valmiina saatava runko?

Tollanen:


e. Tare kerkes vastaan, enneku löysin kuvan

Viimeksi muokannut SamiN : 25.09.2009 20:55
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.09.2009, 20:22
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.050
Perusasetus

tää on tehty metritavarasta ja 3500kg konaispainolla

akseleista ja vetopäästä yhteensopivuus todistus ja aisoista kanssa todistus niin eipä se muuta tarvi kuin materiaalia ja aikaa

renkaiden Li luokka vähintään 102 eli 850kg ja kun 4*850 = 3400kg niin
nopeusluokan takia annetaan 4% armoa

3400 + 4% = 3536kg niin riittää kantavuus normaalissa 185r 14c renkaassa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.09.2009, 21:09
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.050
Perusasetus

tää on irto aisoilla kun tolla mallilla ei saanut tarpeeksi pituutta,
että mahtuu dodgekin kyytiin
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.09.2009, 21:22
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
tähän ei ainakaan mahdu 35" millään ja on 4,5" korotusta
33 boggereillakin joutu rajoittaa sisään joustoa edessä 10cm

Valehteleeko minun silmät, vai onko toi panhardin korinpuolen kiinnike ihan julmetun pitkä? Eikös tuo kannata pitää mahd. lyhyenä ettei murru? Akselissahan on helppo siirtää kiinike sinne yläpuolelle tarvittaessa.

Käytännössä sisäänjoustoa joutuu rajoittamaan lähes yhtä paljon kuin korottaa autoa ainakin XJ:ssä, jotta alusta toimii oikein. Tietysti olisi mukava pitää mahd. paljon sisäänjoutoa käytössä ja pidänkin, mutta sitä rajoittaa myös iskarit - nytkin iskarit jo lähes pohjaa kun on keula ihan kasassa. Se mitä olen tutkinut riittävän pitkällä iskulla olevia eri iskareita, niin ei oikein löydy miltään valmistajalta sopivia että voisi sisäänjouston rajoitusta vähentää. Coil- overit saattaisi toimia mutta vaatisi jo isompia muutoksia silloin.

Mulla on 35" kumeilla ne vakiopaikat mihin ottaa kiinni, eli edessä etunurkat sekä jousitolpat tietyissä etuakselin asennoissa. Renkaat tappiin käännettynä on muutamia kohtia jossa tilaa saisi olla enemmänkin, mutta ei varsinaisesti ole kuitenkaan haitannut mitään.

En näe ainakaan omassa autossani mitään tarvetta muokata etulattiaa, koska rengas ei yksinkertaisesti pysty ottamaan sinne kiinni on akseli ja renkaat miten tahansa vinossa. Missä tilanteissa on ottanut sinne kiinni teillä?

edit: niin juu, olen kyllä pidentänyt akseliväliä vajaa pari senttiä. Vähän voisi vielä pidentää, kunhan saan muokattua ne etukulmat.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.09.2009, 22:08
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
edit: niin juu, olen kyllä pidentänyt akseliväliä vajaa pari senttiä. Vähän voisi vielä pidentää, kunhan saan muokattua ne etukulmat.
Taikasana! Mut kuinka paljo sä oot oikeesti joutunu rajottanu joustoja, jos ei 35" kumilla tee tiukkaa?
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.09.2009, 06:46
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Käytännössä sisäänjoustoa joutuu rajoittamaan lähes yhtä paljon kuin korottaa autoa ainakin XJ:ssä, jotta alusta toimii oikein.
Selvennäs vähän eli jos korottaa autoa 4" niin sisäänjoustoa pitäisi rajoittaa myös 4" ??
tarkoitatko alustageometriaa vai sen takia että renkaat ottaa kiinni johonkin?
eli vaikka sisäänjoustolle olisi tilaa niin silti pitää rajoittaa samanverran kuin korottaa?

panhardin korva on muutettu että sai sen vakio nivelen pois
nyt siinä on unimogin pusla kavennettuna


eturengas otti kiinni kokomatkalta niin edessä kuin takanakin
edessä lattiankulmat hakattiin lekalla sisään ja etukulmat on niin sileät
että ei haittaa vaikka rengas ottaa kiinni

boggeri on niin paljon leveempi kuvioltaan että tsl:lät ei ota kiinni kuin sinne etureunaan
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.09.2009, 07:59
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika.U Näytä viesti
Taikasana! Mut kuinka paljo sä oot oikeesti joutunu rajottanu joustoja, jos ei 35" kumilla tee tiukkaa?
75mm on rajoitettu sisäänjoustoa edessä. Takana sen verran, että jousipakat ei käänny väärinpäin. Tosin tuolla Fordin 8.8:lla mikä mulla on niin takapään sisäänjoustoissa raapii renkaan kulma lokarin sisäreunaan, koska on hieman D3/D44/ 8.25:ttä kapeampi.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
Selvennäs vähän eli jos korottaa autoa 4" niin sisäänjoustoa pitäisi rajoittaa myös 4" ??
tarkoitatko alustageometriaa vai sen takia että renkaat ottaa kiinni johonkin?
eli vaikka sisäänjoustolle olisi tilaa niin silti pitää rajoittaa samanverran kuin korottaa?
No siis, lähinnä sen mukaan ettei ensinnäkään iskarit pohjaa, ja siksi että jouset ei pohjaa. Lisäksi se että akseli ei toisaalta pääse kiertymään liikaa (ts. joustot edessä ja takana sopivassa suhteessa) ja esim. ohjauksen tai panhardin nivelistä ei lopu liikkumisvara kesken. Ja myös ettei ota renkaat kiinni vääriin paikkoihin.

Se on ihan korotuksista, osista, renkaista yms. kiinni paljonko sitä tarkkaan ottaen täytyy rajoittaa, mutta aika lähellä on se lähtökohta XJ:ssä että edessä joutuu rajoittamaan ainakin noilla matalemmilla korotuksilla (3"-5") lähes yhtä paljon kuin korottaa. Itse se kannattaa tutkia minkä verran on sopivasti, ja tietysti mahd. vähän rajoittaa että on sisäänjoustojakin käytössä.

Lainaus:
panhardin korva on muutettu että sai sen vakio nivelen pois
nyt siinä on unimogin pusla kavennettuna
Jeps, mutta eikö tosta olisi saanut lyhyempää?


Lainaus:
eturengas otti kiinni kokomatkalta niin edessä kuin takanakin
edessä lattiankulmat hakattiin lekalla sisään ja etukulmat on niin sileät
että ei haittaa vaikka rengas ottaa kiinni

boggeri on niin paljon leveempi kuvioltaan että tsl:lät ei ota kiinni kuin sinne etureunaan
Pökkyrä saattaa sitten ottaakkin, mutta ei mulla ole 35" kumilla "lähelläkään" siellä matkustamon päädyssä kaarta. Mutta se huuli mikä siellä etulokarien sisällä on kahden pellin saumassa, täytyy joko rälläköidä tai hakata sisään. Tosin tuo parin sentin akselivälin pidennys auttaa siihenä, mutta ilmankin pärjää vaikka aika nafti se on.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.10.2009, 20:03
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.050
Perusasetus

piti pitää pikku tauko trailerin teossa ja huoltaa hiukan jeeppiä



panhardinkiinnike ja uudet pohjauskumit piti laittaa

ja siellä ne nyt on


nyt on tässäkin volvoa


panhardia


laatikollekin piti tehdä jäykempi kiinnike, kun joutu penkeille tekemään
tilaa niin ottaa jakolaatikko kiinni röykytyksessä koriin



originaali kannatin


uusi mallia tojotan pusla


ja tietysti testiajo..


ja olikohan nää korjaukset hyviä kun jäi heti kiinni
"kuivahtaneeseen" lammen pohjaan


lopuksi se oli jo riittävän syvällä
ei auttanut ku vetää dodgella ylös


ja taas joutuu pesee
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.10.2009, 20:53
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Ei sitä kannata pestä. Viet tota kivaa savea sinne Ahvenistolle....aloitat vaikka tukki esteestä, niin sit muillakin on kiva siinä suditella
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.10.2009, 18:13
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

sorry ot. kai sitä estettä kastellaan aika ajoin?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
M/Cherokee XJ-93 timmy O/M/V Ajoneuvot 0 25.01.2007 11:33
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M Cherokee JakeHammer O/M/V Muut 23 23.11.2005 10:02


Sivu luotu: 12:41 (GMT +2).