![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Pitäisi kyllä käyttää Dexron II:ta tai III:a, mutta on jenkkilän foorumeilla jonkun verran myös puhuneet Mobil 1 täyssynteettisen puolesta että hyvin toimii, pehmeästi vaihtaa ja monilla oli myös ollut laatikko hieman viileämpi. Tosin, enemmän ajetuissa lootissa oli joillain tullut ongelmaksi jarrupantojen kesto, eli oli loota poikinut hieman myöhemmin sen verran etä korjaus oli tarpeen. Itse en laittaisi ym. syystä esim. omaani, mutta vähän ajettuun tai juuri huollettuun voisin hyvinkin kokeilla.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mäkin oon lukenut kaikenlaisia mielipiteitä, mutta noiden alleviivattujen asioiden vuoksi uskoisin sen käyvän Jeeppiinkin. Tekis mieli kokeilla, mutta olis kiva tietää muiden käyttökokemuksia siitä.
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mut eikös too AisinWarner oo joku tojotajohdannainen loota millä ei oo mitään tekoa Syslerin laatikoihin.
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Joo, ei ole Chryslerin laatikko!! On Aisin-Warner 4 (AW-4), jolla ei ole mitään tekemistä Chryslerin kanssa!!
AW-4:n menee ihan normi DEXRON III -öljy, ei tarvitse täyttää Moparin ATF+3 tai ATF+4 -vaatimuksia!! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eikös tuon luulisi toimivan kun lupaavat Dextron III / Mercon luokitukseen sopivuutta.
Onko Jamantilla tietoa onko kellään ilmennyt vikoja tuon ATF:n takia? Vaikeahan noita on joskus paikantaa missä se vika on, mutta kun käytän melkein kaikkialla muualla synteettisiä öljyjä niin tekisi mieli niitä laittaa tuonnekkin. En vaan tahdo lootaa tieten tahdoin rikkoa jos se ei siitä tykkää. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
No kertoo se kai jotain sekin, että enpäs ole koskaan risaa AW-4:sta nähnyt!!! Joten kai se on ihan sama sitten, mitä luokituksen täyttävää öljyä sinne laittaa!!!??
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Omien todellisten , eikä netistä luettujen tai kaverin kaverilta kuultujen, käyttökokemusten perusteella tossa laatikossa parhaiten offikäyttöä ajatellen tuntuisi toimivan Mopar 4+ ja Castrol Transmax Z. Ihan sama miulle mitä asiantuntijat sinne suosittelee laittamaan, mutta kaikilla muilla kokeilemillani öljyillä laatikko on luistanut.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Varaosia löytyy hyvin "kojootti" liikkeestä, muilla tuppaa olemaan vain se "yksi" varaosa... Ittellä "Volvo" S80:n VW:n koneella ja AW-42 laatikolla... Ruotsissa "valmistettu"??? ![]() ![]() AW:n askista "nippelitietoa": - toimii Dexron II öljyllä (tai paremmalla) - vaihtoväli max. 80.000km - ongelmia ilmenee vanhetessaan (jos öljyä EI vaihdeta) seuraavasti - pakin jarrupanta alkaa vuotamaan --> kylmällä laatikolla - ei pakkia! - venttiililohkon (integroitu askiin) S1ja S2 mankkavenat alkaa "ryytymään", koska kerää "sienimäistä" moskaa karan täyteen ja jumittuu - vetopyörästö "kulahtaa" 800.000km kohdilla ![]() ![]() ![]() Takseissa oli näitä Volvolla vaikka kui perhanasti ja rikki ei ajamaalla saaneet, pihistelemällä huolloissa menikin sitten lootia suhteellisen tiheään tahtiin... NIIN meinas unohtua... AW-44 on myös Bemarilla oleva aski ja siellähän on tuo 1. panta olut akilleen kantapää (johon kyllä huoltosarja löytyy)... ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M:MOBIL AGRI MOTOR OIL 10/30 20 L | Ipe64 | O/M/V Muut | 0 | 29.07.2006 13:22 |