![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Juurikin tuon pakosarjan ahtauden takia, itse asensin alavesi letkuun lämppärin. Eberi oli tarkoitus laitta myös, mutta myin lämmittimen jo pois...
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Onko ihan tarvike lämppäri ja miten asenus onnistu? Ei sulla siitä kuvablogissa ollu kuvia?
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Sopiva putki, halkasialtaan alavesi letkuun käypänen. Sitten DEFAn lämmitin, joka on tarkoitettu lyödä lohkon kylkeen, proppuun. Sopiva holkki (esim. sorvari sorvaa), joka on jämpti tuohon DEFAan. Tuohon ensin mainittuun putkeen kylkeen reikä ja siihen tuo holkki hitsaten kiinni. DEFA löydään reikään ja alavesi letku katkaistaan sopivalta kohtaa, ja siinnähän se. Kuvia juu ei taida siitä virityksestä olla. Ja sen verta hitsatessa tuo holkki meni soikeaksi, että vaikka vastus oli lyönti tiukka, niin ihan vähän tihkui nestettä, jotan laitoin silikooni massaa ympärille. Hyvin toimii ja lämpiää. --- En jaksanut/pystynyt nyt lähteä valokuvaa ottamaan, enkä taida viitsiä ottaa, on niin rivon näköinen, kun sitä silikooni massaa on muurattu ympärille ![]() Joten tein ja lisäsin piirroskuvan. Hyvin epämääräinen piirrustus, mutta periaatteessa kun alavesiletku lähtee heti mutka ylöspäin, niin yritin saada lämppärin tuon mutkan alimman kohdan yläpuolelle lohkon puolelle, että lämmin vesi lähtisi lohkoon päin, ei syyläriin. http://kuvablogi.com/nayta/2269569/ --- Tuolla kuvablogin kuvissa, kun on keula purettu, silloin olis ollut helppo asentaa lohkon kylkeen ilman että pakosarjaa olisi tarvinnut ottaa pois edestä, mutta kun ei just silloin ollut lämppäri ensimmäisenä mielessä.
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 Viimeksi muokannut Jeep-Ukko : 22.09.2009 19:18 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Defalta näytti löytyvän ihan Jeepin 4.0 koneeseen sopiva "orkkis" lämmitin. Malli muistaakseni 412. Asennusohjeiden mukaan vesiletkua katkastaan ja lämppäri omalla holkilla tukitaan jotenki vesipumppuun. Sitten letku siihen holkin päälle ja valmista on. Tosin joutuu siinäkin osia edestä purkamaan. Taidan käydä lähipäivinä kyselemässä löytyykö vekotinta tarvikemyyjiltä.
Toinen mikä mieleeni tuli oli tollanen traktorimallinen letkulämmitin. Keksis vain mistä siihen putket vetää. Viimeviikolla tuli tehtyä sitten tilausta saksanmaalle. Nyt odotellaan pakettia joka sisältää mm. 3" alustasarjan ja jarrujen osia. Oikeastaan kaikki muut osat tilasin paitsi uudet palat, ne kun on jo paikalla. Satulatkin tuli niin sopuhintaan että en viittiny erillisiä korjaussarjoja tilailla. Tarpeeseen kyllä tulee. Nyt alkoi temppuilemaan noi etujarrut ilman ABSiakin. Aikaisemminhan jurnutti sitä vasenta etupyörää jossa kiero levy. Nyt ilman ABSia, siis sulaketta, oikea etupyörä lukkiutuu ajoittain ihan hitaassa vauhdissa. Sitä tekee varsinkin kun liikkeelle on lähteny ja polkaisee ensimmäisen kerran jarrua. Absin sulakkeen kun pisti paikalle niin ei enää lukkiutunut mutta vasenpyörä jurnuttaa...Ettei kumpikaan oikeen hyvä yhdistelmä. Niin korotus sarjaksi tuli Ranchon satsi. Täysillä takajousilla ja uusilla tukivarsilla. Iskareina edessä RS5000 ja takana RS9000X säädettävät. Sarjassa oli tarjouksessa rajoitettu erä noita säädettäviä ja etuiskarit oli jo loppu. Sähköpostissa lupailtiin että taakse kyllä tulee säädettävät. Verkkokauppa.com:ista tuli tilattu tuollanen halppisnavigaattori: http://www.verkkokauppa.com/popups/p...o.php?id=45027 - Siihen voi asennella aika kivasti softaa, mm. OziExplorer CE toimii.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mitäs sille ranchon sarjalle kerty kokonaisuudessaan hintaa ja mistä tilasit sen?
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
- Tuolta löytyy kun sivuja selaa. Nettitilauksiin tuli vielä automaattinen -4% ale. Toimitus kulut (Finland up to 30kg) oli jotain 47e, siis koko tilaukselle.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Auton osia ei vielä ole saapunut mutta navigaattori tuli. Jos ei hinnassa ollut ilmaan (45e) niin paketissa oli, siihen pakettiin olis mahtunu varmaan kymmenen laitetta.
Mukana toimitettu vakio navigointisofta tuntui vähän heikolta, ainakaan tienopeudet ei pitääneet paikkansa parinkymmenen km matkalla unohti yhden risteyksen sanoa, reitissä näkyi kyllä kääntyminen mutta ei siitä ilmoittanut, vasta seuraavasta. No kauan en varmaan tolla omalla navisoftalla ajaele. Asentelin jo OziCe:n ja MioPocket softa paketin sekä muuutin navin käynnistymään modattuun työpöytätilaan. Ozissa kokeena pari karttaa ja huomattavasti nopeammin toimi mitä Nokia E70 puhelimessa. Tuossa pieni ja epäselvä video laitteesta: http://www.youtube.com/watch?v=jMC6OrtQ3hY
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mä laittelin tuon Defa 412 lämppärin sekä sisätila lämppärin Jeeppiini pariviikkoa sitten. En purkanut tieltä mitään, mutta olihan se vähän tiukka tila. Kaverini joka on asennellut noita enemmän, tuumi että tuo traktorityyppinen letkulämppäri lämmittäisi paremmin. Hän ei kuitenkaan tiennyt mistä Jeepin moottorista ottaisi veden ja mihin sen palauttaisi, sanoi että V8 koneissa hän yleensä ottaa veden lohkon alareunasta ja palauttaa sen vastakkaisen puolen kanteen. Tuo 412 kyllä sai ainakin lohkon etupään lämpimäksi kosketuksen perusteella, kylmäkäynnistyvyys parani sekä lämmöt nousi nopeammin. Monesta paikasta ei tuota 412:ta ei löytynyt ja ostin sen Vistemasta (Ansatie 2, Vantaa). |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Hyvä tietää että 412 soveltuu. Asian eteen en ole vielä ehtinyt mitään tehdä. Luulisi että tilaamalla saa tota mallia. Traktori mallin lämittimellä mietin että jos veden ottaisi alavesiletkusta, haaroittamalla ja palauttaisi lämppärin letkuun, siihen lähtöön Y-haaralla. Mutta taidan unohtaa sen systeemin.
Chevyn 6.2 diisselissä on tavallinen elementti vasemmassa lohkossa. Ei sekään koko konetta lämmitä mutta kyllä siitäkin apua on. Edit: http://www.defa.com/doc/400/412.pdf - tuosta kun kattelin että samaa lämmitintä käytetään mm. Alfa 164:ssa niin Motonetin hakukin löysi sen: 45-9420 DEFA vaihtovastus Alfa-TS/2,0 Hinta79.90
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- Viimeksi muokannut mikaelt : 21.10.2009 09:37 Perustelu: tarkennusta |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Vaikein homma tuossa oli sen alkuperäisen jousiteräslankaisen letkuklemmarin poistaminen, kun sinne ei saanut mitään pihtejä sopivasti väliin. Sain sen vihdoin pois käyttämällä pientä ruuvipuristinta ja sitten vaihdoin sen tavalliseen letkuklemmariin.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2008 17:49 |
cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
cherokee ja 31/11.5-15 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2005 12:02 | |
cherokee 2.8 crd | wannabee | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 15.03.2005 09:51 |