Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.09.2009, 22:47
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.052
Perusasetus

Tarkoitus oli suorittaa pientä huoltoa mm. tuulilasin kehyksen vaihdon merkeissä, kattokin oli tarkoitus poistaa.

35" boggerit raapi kivasti sisäänjoustoissa kiinni joten uuden pyöränkaaren suunnittelua "siinä sivussa"

Takanakin oli pyöränkaaret jo päässeet vähän huonoiksi, ilmankos olikin kontti täynnä kuraa Ravijoella.


Noh, ei muutakuin etulokari irti ja hommiin.

Helmapalkkikin lähti siinä samalla, siirto ylöspäin tiedossa.

Helman yläpuolelta löytyi lemmikki, PIIKKISIKA!



Uutta peltiä ja helmapalkkia

__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.09.2009, 23:00
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.052
Perusasetus

Sillä aikaa toisaalla...

Takakontti oli aika täyden oloinen akun, tankin ja takavinssin kanssa.

Katon poiston suhteen tuli tehtyä tarkat suunnitelmat ja merkinnät ettei mikään menisi pieleen.

Melkein kuin lasermiekalla käsivaralta leikattuna.

Tuollaisella Bilteman sahalla, töistä lainassa.


Tuulilasin kehys tuli tosiaan poistettua ja vaihdettua ehjään, olisi ollut mahdoton korjata läpimätä ja katolleen ajettu tuulilasin kehys (mikä oli jo kerran vaihdettu)
Jos ihmiset tuskailee että Suzukista on vaikea purkaa lämppäri pois niin se on ihan pies of cake, senkuin poistaa tuulilasin kehyksen niin lämppäri on ihan hollilla!

Tarkoitus oli Suzukia keventää ja totta tosiaan, tässähän näyttää onnistuneen.
205R16 renkailla, ilman kattoa, tuulilasin kehystä ja ulkopuolisia turvakaaria näyttää jo paljon kevyemmältä.

Sillä aikaa toisaalla...
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.09.2009, 23:17
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.052
Perusasetus

Takakontin ihmettelyä

Vähän jo leikelty

No, poistetaan loputkin ruosteet.

Ruosteet korjattuna, välillä piti fiilistellä ja sovitella boggereita vähän alle.

Tarkoitus oli tehdä (Suomen ensimmäinen offroad käyttöön rakennettu?) maasturi jota on madallettu alkuperäisestä korkeudestaan.
Lopullinen ajokorkeus?

Ei pysty, ottaa panhard jakariin kiinni.

Eli lyhensin panhard tornia jotta autoa pystyy madaltamaan riittävästi.
Aluperin ilmapussit oli runkopalkin alla, nyt oli tarkoitus tuoda pussin yläpää runkopalkin yläpuolen tasolle.

Panhard torni lyhennettynä, jousien paikka muutettuna, alkaa kasaaminen

Tuollainen on muuten se Discovery II ilmajousi kun sen torppaa vapaana täyteen ilmaa.

Alkuperäisessä öljypohjassa oli patti etupäässä jolloin se osui etuakselin kohdalle -> mahdoton madaltaa.
Vaihdoin etuvetoisen öljypohjan jolloin ei tarvi enää niiin paljon modata, vähän kuitenkin.

P.S jos jollain sattuu olemaan etuvetoisen Opelin OHC lohkosta öljyn imusihti/putkea niin olisin innokas ostamaan.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.09.2009, 23:20
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.052
Perusasetus

Ja Pauli sanoi että korkea ja painava maasturi on helppo tehdä mut TEEPPÄS MATALA JA KEVYT!!
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.09.2009, 07:28
romurauta:n Avatar
romurauta romurauta ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: kokkola
Viestit: 236
Perusasetus

siellähän on pikkuisen puuhailtu tosi hauskan näköinen projekti
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.09.2009, 07:54
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Ja Pauli sanoi että korkea ja painava maasturi on helppo tehdä mut TEEPPÄS MATALA JA KEVYT!!

Laita porttaalit väärinpäin, saat koria vielä alemmas
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.09.2009, 02:24
make-lj:n Avatar
make-lj make-lj ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.05.06
Sijainti: lappeenranta, Finland.
Viestit: 1.865
Perusasetus

Katoskatos, oothan sie jotain jaksanu käyä tekemässä..
Sie tollei sivus vähän raotit tuota miunkii suzukia ..pitäsköhän siitäkin tehä jo projekti?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.09.2009, 21:39
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.052
Perusasetus

Tuli takayläjousilautaset kevennettyä. Ai että...
Miltei koko päivän sain tussattua, plasmalla tein yhden reiän, tuli rumaa jälkeä.
Porakoneella loput 12,5 reikää, pari sataa grammaa sai painoa pois ja kaks porakonetta siihen sit meni.
Tuollaisia nättejä reikiä.

Lopulliset savut part I

Lopulliset savut part II

Kaiken lisäks jäi yks reikä kesken!
Keventäminen on halpaa tosiaan vain tiettyyn pisteeseen saakka.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.09.2009, 07:37
jussi83:n Avatar
jussi83 jussi83 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.05
Sijainti: Kalakukko kaupunki, Finland.
Viestit: 519
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja make-lj Näytä viesti
Katoskatos, oothan sie jotain jaksanu käyä tekemässä..
Sie tollei sivus vähän raotit tuota miunkii suzukia ..pitäsköhän siitäkin tehä jo projekti?
Alahan esittelemään jo!!!!
__________________
Little boys drive big toys
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.12.2013, 17:15
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.547
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Tuollainen on muuten se Discovery II ilmajousi kun sen torppaa vapaana täyteen ilmaa.
Onks tosta mittoja, niinku max ja min pituudet, halkaisijaa ja ilmeisesti noissa ei oo sisäistä pohjaanlyöntikumesta?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 22.12.2013, 20:13
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.052
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Onks tosta mittoja, niinku max ja min pituudet, halkaisijaa ja ilmeisesti noissa ei oo sisäistä pohjaanlyöntikumesta?
Ylälautasen halkaisija 15,5 cm.

Alalautasen halkaisija 9,5 cm.

Pohjaanlyöntikumeista en tiedä, tässä on erilliset varmuuden vuoksi.
Minimitta on 17,5 cm kun auto on niiden pohjaanlyöntikumien varassa.

Maksimimitta 36 cm 5 bar paineella.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 26.12.2013, 00:10
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.547
Perusasetus

Meinas jäädä vastaus kysymykseeni huomaamatta, mutta KIITOS erittäin informatiivisesta vastauksesta!
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 26.12.2013, 18:30
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.052
Cool

Jostain syystä etu Arbin magneettiventtiili vuotaa paineet pihalle vaikka se on samoinpäin kuin taka Arbinkin?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 COWBOY O/M/V Ajoneuvot 4 19.10.2007 06:48


Sivu luotu: 20:20 (GMT +2).