![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Tarkoitus oli suorittaa pientä huoltoa mm. tuulilasin kehyksen vaihdon merkeissä, kattokin oli tarkoitus poistaa. 35" boggerit raapi kivasti sisäänjoustoissa kiinni joten uuden pyöränkaaren suunnittelua "siinä sivussa" Takanakin oli pyöränkaaret jo päässeet vähän huonoiksi, ilmankos olikin kontti täynnä kuraa Ravijoella. Noh, ei muutakuin etulokari irti ja hommiin. Helmapalkkikin lähti siinä samalla, siirto ylöspäin tiedossa. Helman yläpuolelta löytyi lemmikki, PIIKKISIKA! Uutta peltiä ja helmapalkkia
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Sillä aikaa toisaalla...
Takakontti oli aika täyden oloinen akun, tankin ja takavinssin kanssa. Katon poiston suhteen tuli tehtyä tarkat suunnitelmat ja merkinnät ettei mikään menisi pieleen. Melkein kuin lasermiekalla käsivaralta leikattuna. Tuollaisella Bilteman sahalla, töistä lainassa. Tuulilasin kehys tuli tosiaan poistettua ja vaihdettua ehjään, olisi ollut mahdoton korjata läpimätä ja katolleen ajettu tuulilasin kehys (mikä oli jo kerran vaihdettu) Jos ihmiset tuskailee että Suzukista on vaikea purkaa lämppäri pois niin se on ihan pies of cake, senkuin poistaa tuulilasin kehyksen niin lämppäri on ihan hollilla! Tarkoitus oli Suzukia keventää ja totta tosiaan, tässähän näyttää onnistuneen. 205R16 renkailla, ilman kattoa, tuulilasin kehystä ja ulkopuolisia turvakaaria näyttää jo paljon kevyemmältä. Sillä aikaa toisaalla... |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Takakontin ihmettelyä
Vähän jo leikelty No, poistetaan loputkin ruosteet. Ruosteet korjattuna, välillä piti fiilistellä ja sovitella boggereita vähän alle. Tarkoitus oli tehdä (Suomen ensimmäinen offroad käyttöön rakennettu?) maasturi jota on madallettu alkuperäisestä korkeudestaan. Lopullinen ajokorkeus? Ei pysty, ottaa panhard jakariin kiinni. Eli lyhensin panhard tornia jotta autoa pystyy madaltamaan riittävästi. Aluperin ilmapussit oli runkopalkin alla, nyt oli tarkoitus tuoda pussin yläpää runkopalkin yläpuolen tasolle. Panhard torni lyhennettynä, jousien paikka muutettuna, alkaa kasaaminen Tuollainen on muuten se Discovery II ilmajousi kun sen torppaa vapaana täyteen ilmaa. ![]() Alkuperäisessä öljypohjassa oli patti etupäässä jolloin se osui etuakselin kohdalle -> mahdoton madaltaa. Vaihdoin etuvetoisen öljypohjan jolloin ei tarvi enää niiin paljon modata, vähän kuitenkin. P.S jos jollain sattuu olemaan etuvetoisen Opelin OHC lohkosta öljyn imusihti/putkea niin olisin innokas ostamaan. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Ja Pauli sanoi että korkea ja painava maasturi on helppo tehdä mut TEEPPÄS MATALA JA KEVYT!!
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
siellähän on pikkuisen puuhailtu
tosi hauskan näköinen projekti
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Laita porttaalit väärinpäin, saat koria vielä alemmas
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Katoskatos, oothan sie jotain jaksanu käyä tekemässä..
Sie tollei sivus vähän raotit tuota miunkii suzukia ..pitäsköhän siitäkin tehä jo projekti?
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Tuli takayläjousilautaset kevennettyä.
Ai että...Miltei koko päivän sain tussattua, plasmalla tein yhden reiän, tuli rumaa jälkeä. Porakoneella loput 12,5 reikää, pari sataa grammaa sai painoa pois ja kaks porakonetta siihen sit meni. ![]() Tuollaisia nättejä reikiä. Lopulliset savut part I Lopulliset savut part II Kaiken lisäks jäi yks reikä kesken! Keventäminen on halpaa tosiaan vain tiettyyn pisteeseen saakka.
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Alahan esittelemään jo!!!!
__________________
Little boys drive big toys |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Onks tosta mittoja, niinku max ja min pituudet, halkaisijaa ja ilmeisesti noissa ei oo sisäistä pohjaanlyöntikumesta?
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Alalautasen halkaisija 9,5 cm. Pohjaanlyöntikumeista en tiedä, tässä on erilliset varmuuden vuoksi. Minimitta on 17,5 cm kun auto on niiden pohjaanlyöntikumien varassa. Maksimimitta 36 cm 5 bar paineella. |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Meinas jäädä vastaus kysymykseeni huomaamatta, mutta KIITOS erittäin informatiivisesta vastauksesta!
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
Jostain syystä etu Arbin magneettiventtiili vuotaa paineet pihalle vaikka se on samoinpäin kuin taka Arbinkin?
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |