![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Kuulin yhdestä 2LT koneen kampiakselin katkeamisesta. Syy oli kyllä riittävän hyvä, moottori hukutettu. Eli imupuolelta vettä männän päälle ja sit ei mäntä mahtunu töitä tekemäänkään. Ite olen pari L moottoria rikkonu ihan omaa tyhmyyttäni. Mm. ylikierroksia, lunta jakohihnan väliin, jakoremmi katkes omia aikojaan ja tai yks laakeri vauriokin olla, tähän syynä vääränlaiset laakerit. Tietysti kansipahvi pari kertaa menny. Noista noin puolet omia mokia. "Eihän RACE moottorissa mitään jakopään koppia tarvita"
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin. |
|
#2
|
|||
|
|||
Ajoitukset
Vihdoin huomenna turbo kiinni
![]() Nyt ois pien kyssäri noist ajoituksista, nyt ajoitus 12.5. Kattelin autocad.llä et 2lt 2.4L ajoitus 10,5. ja omassa 2.2L tuo kyseinen 12.5 Eli kun pistän turbon niin kummanko laitan, (vai kunhan on jossain päin) |
|
#3
|
|||
|
|||
Paikallaan
Vihdoinkin turbo paikallaan ja hyvin pelittää, ei hyydy mäkiin ja kiihtyykin mukavasti.
Ahtopaineet aisoissa n.1bar.ja pakopaineetkin heiluu alle n0.7bar. Täyttyypi kakkua lisäillä huomenissa ja napsia kuvia. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Rupee hirret liikkuu??
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Kyl vaan ja muutkin rakennus tarvikkeet
|
|
#6
|
|||
|
|||
Ja nyt niitä pakollisia kuvia
Kierrettiin putsari ja voipi viel putsarin vaihdella yläkautta.
Pakoputken lähtö 60mm tavaraa. Ja turbolle menevä putki 48 mm . Mondeon cooleri nakattiin paikalleen, syylärin pulttien alle laitoin 40mm kumipuslat ni mahtu hyvin, jäi vielä 20mm siipien ja syylärin väliin tilaa. Siin turbolle öljyvä. porattiin panjopulttiin 8mm reikä ja juotetti pultin päähän pätkä kupari putkea josta sit letku turbolle. Ja paluu pistettiin öljypohjaan, sinne hitsattiin pätkä putkea, saman kokoinen mikä turbolta lähtee. siitä lähtee pakopainemittarille tietova, pääle metrin kieputin jarruputkea ni kerkiää ees vähän jäähtyä ni ei sula letkut. Viitys kellolle, täytyy paremmin laittaa ku kerkiää. Mut toimii noinkin ![]() Akku täytyy siirtää vähän viisaammalle paikalle ja pistää ilmanputsari paikalleen Nyt kun on konetta piristetty niin täytyypä ruveta suunnittelemaan et mitä seuraavaks rupee laittelemaan. Kiitoksia neuvoista ja eritoten Härdellille suurkiitokset Viimeksi muokannut pesix : 08.11.2009 15:35 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Tuohan on onnistunu hienosti. Nyt vaan kovaa ajoa ja paljo savua
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| hilux ln 110 turbotus. | hiluix | Tekniikka & Jutustelu | 115 | 13.04.2015 19:11 |
| hj-60 turbotus | Toni.k | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 12.10.2009 08:16 |
| bj:n turbotus | lazze1 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.08.2008 21:06 |
| 3B turbotus | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.09.2006 10:28 | |
| Turbotus | jansku | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 07.12.2003 19:28 |