![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Hep! Kävin sitten pilaamassa päiväni penkityksessä...BJ:stä irtos huimat 68.2 horsea/4239rpm ja vavisuttavaa vääntöä 194nm/1663rpm!Nämä siis pyörätehoa.Mitäs mieltä olette?Osasyynä mahtavaan teho/vääntömäärään saattoi olla,et kääntelin syöttöä täyden kierroksen pienemmälle pumpusta.Olis taas pitäny olla ronkkimatta.Uus reissu täytynee tehdä, puhtaan ilmanputsarin ja isompien syöttöjen kera.Kommentoikaa,naurakaa tms.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Joo,ihan pelottaa! Jos sais ton ylikorkeuden anteeks tehonpuutteen vuoksi?Tosin rukkasin sitä pumppua.Käännettiin kaverin kanssa tänään myöhemmin "alkuperäiseen"asentoon ja kulkupuoli normalisoitui.Täytyy omaksi iloksi hakea uudet lukemat myöhemmin.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Joo eli se syöttöruuvi niin auki,eli täysille kuin saa ja sitten uudestaan.
Ja sitten se nippeli siellä kaasuläpän ylä puolella pitää olla niinpäin että se reikä on alaspäin eli just toisinpäin kuin alunperin.!! Muuten ahtojen noustessa pumppu säätää syöttöä pienemmälle. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Joo tarttee kävästä uudelleen,syötöt auki.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mitenkäs se nyt meneekään jotta saataisiin pienemmästä turbosta sama määrä ilmaa läpi(kun isommasta) pitää työntää sitä isommalla paineella, ja kun ilmaa puristetaan se kuumenee. Mitä enemmän sitä puristetaan sen kuumempaa se on, mitenkäs siinä käy hapelle?
Jos pakopaineet ois 3bar niin kyllä se maantieajossa jossain vaiheessa hajottaa joko turbon tai sitten moottorin. Ja coolerin melkein pakollinen ainakin näissä jälkiasennusturboissa. noita 3l orggis diesel turboja saa aika halvalla... Ei muuten mut sillä ainakin pääsis aika hyvin alkuun. esim kkk24, ta030 jne |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mielenkiintoisia vaiheita mun BJ projektista..Käväsin konttorilla,soa tosiaan liian korkea,ei mahdollisuuksia leimaan!ja sitten kun auto on Ahvenanmaalta niin täytyy rekisteröintikatsastaa suomeen.Auto on Ahvenanmaalla ollut 2+4 paikkainen, mutta sellaiseksi sitä ei suomeen kuulemma enää saa.Kuulemma huoltoauto tai täyden veron henkilöauto.Voiko tosiaan olla näin?Ahvenanmaa näköjään ei ole suomea..Sitten toi turbonleimaus!Pienempää tehoa kuin alkup.ei hyväksytä turbomuutokseen,eli täytyy kaivaa lisäheppoja jostain.Tekemistä siis riittää.Haaveissa olis saada kokoperhe,eli 3 ihmistä kyytiin vaan liekö onnistuu.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Sohvapenkki eteen.
Mites kantavuus? jos löytyy 700 kiloa niin sittenhän sen saisi uuden säännön pakettiautoksikin. Ja tosiaan jos ei sitä nippaa ole käännetty niin ei sieltä tehoakaan tule. Lehtiä pois pakoista niin laskeutuu,eikä myöskään kaadu niin helposti. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hihnapyörä 3B moottoriin??? | tumppu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 12.08.2009 11:19 |
Ostetaan 3 B moottoriin kulutusosia | BJ45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 03.11.2008 20:08 |
V: Yamaha 20 hv perämootori 6-15 hv moottoriin | Teppo2 | O/M/V Muut | 0 | 10.03.2008 22:58 |
Turbon hönkäputken koko | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 20.09.2005 13:48 |
O: V8 MOOTTORIIN RUUTTA | G-69 | O/M/V Muut | 0 | 15.12.2003 17:10 |