Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.09.2009, 18:41
Setä Setä ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.12.04
Sijainti: Janakkala
Viestit: 538
Talking

Hep!
Kävin sitten pilaamassa päiväni penkityksessä...BJ:stä irtos huimat 68.2 horsea/4239rpm ja vavisuttavaa vääntöä 194nm/1663rpm!Nämä siis pyörätehoa.Mitäs mieltä olette?Osasyynä mahtavaan teho/vääntömäärään saattoi olla,et kääntelin syöttöä täyden kierroksen pienemmälle pumpusta.Olis taas pitäny olla ronkkimatta.Uus reissu täytynee tehdä, puhtaan ilmanputsarin ja isompien syöttöjen kera.Kommentoikaa,naurakaa tms.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.09.2009, 18:56
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Setä Näytä viesti
Hep!
Kävin sitten pilaamassa päiväni penkityksessä...BJ:stä irtos huimat 68.2 horsea/4239rpm ja vavisuttavaa vääntöä 194nm/1663rpm!Nämä siis pyörätehoa.Mitäs mieltä olette?Osasyynä mahtavaan teho/vääntömäärään saattoi olla,et kääntelin syöttöä täyden kierroksen pienemmälle pumpusta.Olis taas pitäny olla ronkkimatta.Uus reissu täytynee tehdä, puhtaan ilmanputsarin ja isompien syöttöjen kera.Kommentoikaa,naurakaa tms.
hahaaa sullahan nyt varsinainen tehohirviö on


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Mulla oli 1.8 bensasubarun turbo (joku IHI) B koneessa vissiin viis vuotta ahdot 0.7 - 1.1. Hyvin pöhels alhaalta mut mitään maximi tehoja se ei kai tarjoillut mutta itse olin todella tyytyväinen. 37" renkailla maantieajossa ei vaihteita tarvinnu ropata sillä vetoja oli hyvin.


Nyt 3Bssä vanhan turbo patrolin puhallin ja penkistä sillä on jarrutettu 114hv takapyörältä ja max. vääntö 376Nm. On eriluokan puhallin kun pikku IHI. Melkein kahta vaihdetta isommalla voi lähtee pikkupuolelta paikaltaan syöttään vanhaan B pataa verrattuna. Ahdot noin 0.7-0.9. Mitenkään tätä ei oo muuten säädetty kun syöttö maksimiin.
Kuinka paljon "raskas rengastus" lisää vääntöä, vai vaikuttaako se penkityksessä kuinkakin paljon ?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.09.2009, 19:05
Setä Setä ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.12.04
Sijainti: Janakkala
Viestit: 538
Perusasetus

Joo,ihan pelottaa! Jos sais ton ylikorkeuden anteeks tehonpuutteen vuoksi?Tosin rukkasin sitä pumppua.Käännettiin kaverin kanssa tänään myöhemmin "alkuperäiseen"asentoon ja kulkupuoli normalisoitui.Täytyy omaksi iloksi hakea uudet lukemat myöhemmin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.09.2009, 19:55
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Joo eli se syöttöruuvi niin auki,eli täysille kuin saa ja sitten uudestaan.

Ja sitten se nippeli siellä kaasuläpän ylä puolella pitää olla niinpäin että se reikä on alaspäin eli just toisinpäin kuin alunperin.!!

Muuten ahtojen noustessa pumppu säätää syöttöä pienemmälle.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.09.2009, 20:14
Setä Setä ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.12.04
Sijainti: Janakkala
Viestit: 538
Perusasetus

Joo tarttee kävästä uudelleen,syötöt auki.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.09.2009, 20:22
Tumi:n Avatar
Tumi Tumi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.03
Sijainti: Joensuu
Viestit: 1.502
Perusasetus

Mitenkäs se nyt meneekään jotta saataisiin pienemmästä turbosta sama määrä ilmaa läpi(kun isommasta) pitää työntää sitä isommalla paineella, ja kun ilmaa puristetaan se kuumenee. Mitä enemmän sitä puristetaan sen kuumempaa se on, mitenkäs siinä käy hapelle?

Jos pakopaineet ois 3bar niin kyllä se maantieajossa jossain vaiheessa hajottaa joko turbon tai sitten moottorin.
Ja coolerin melkein pakollinen ainakin näissä jälkiasennusturboissa.

noita 3l orggis diesel turboja saa aika halvalla... Ei muuten mut sillä ainakin pääsis aika hyvin alkuun. esim kkk24, ta030 jne
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.09.2009, 11:59
Setä Setä ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.12.04
Sijainti: Janakkala
Viestit: 538
Unhappy

Mielenkiintoisia vaiheita mun BJ projektista..Käväsin konttorilla,soa tosiaan liian korkea,ei mahdollisuuksia leimaan!ja sitten kun auto on Ahvenanmaalta niin täytyy rekisteröintikatsastaa suomeen.Auto on Ahvenanmaalla ollut 2+4 paikkainen, mutta sellaiseksi sitä ei suomeen kuulemma enää saa.Kuulemma huoltoauto tai täyden veron henkilöauto.Voiko tosiaan olla näin?Ahvenanmaa näköjään ei ole suomea..Sitten toi turbonleimaus!Pienempää tehoa kuin alkup.ei hyväksytä turbomuutokseen,eli täytyy kaivaa lisäheppoja jostain.Tekemistä siis riittää.Haaveissa olis saada kokoperhe,eli 3 ihmistä kyytiin vaan liekö onnistuu.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.09.2009, 12:07
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Sohvapenkki eteen.

Mites kantavuus? jos löytyy 700 kiloa niin sittenhän sen saisi uuden säännön pakettiautoksikin.

Ja tosiaan jos ei sitä nippaa ole käännetty niin ei sieltä tehoakaan tule.

Lehtiä pois pakoista niin laskeutuu,eikä myöskään kaadu niin helposti.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hihnapyörä 3B moottoriin??? tumppu Tekniikka & Jutustelu 3 12.08.2009 11:19
Ostetaan 3 B moottoriin kulutusosia BJ45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 03.11.2008 20:08
V: Yamaha 20 hv perämootori 6-15 hv moottoriin Teppo2 O/M/V Muut 0 10.03.2008 22:58
Turbon hönkäputken koko SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 3 20.09.2005 13:48
O: V8 MOOTTORIIN RUUTTA G-69 O/M/V Muut 0 15.12.2003 17:10


Sivu luotu: 21:09 (GMT +2).