Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.08.2009, 21:02
¤Offi-Osku¤:n Avatar
¤Offi-Osku¤ ¤Offi-Osku¤ ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 12.07.04
Sijainti: Ikaalinen, Finland.
Viestit: 4.316
Perusasetus

Kannattaa ne ylemmätkin tehdä uusiksi yhtä heikot nekin on.

Hyvät puslat sun muut kannattaa laittaa niin ei kolise ja nitise heti. Kokemuksesta

Riippuu varmasti täysin katsurista mutta laittomathan ne on kun ite tekee.. Itellä oli traktorin työntövarren päillä olevaa 5mm seinämäistä putkee ja leimallakin olivat.

__________________
¤Suzuki sj413 -87 Projekti¤ ¤Yamaha Grizzly 550 -11¤
http://www.teamdisaster.fi/

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.08.2009, 21:10
Dryse:n Avatar
Dryse Dryse ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.11.05
Sijainti: Jämsä/Halli,Finland.
Viestit: 137
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ¤Offi-Osku¤ Näytä viesti
Riippuu varmasti täysin katsurista mutta laittomathan ne on kun ite tekee..
Tuli vaan mieleen että mitä katsuri sanoo jos ei riko alkuperäistä rakennetta vaan vahvistaa sitä esim. hitsaamalla jonkun kulmaraudan siihen originaalin alapuolelle tukemaan alkuperäistä vartta? Silloinhan se ei ole omatekele, vaan vahvistettu alkuperäinen?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.08.2009, 21:14
¤Offi-Osku¤:n Avatar
¤Offi-Osku¤ ¤Offi-Osku¤ ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 12.07.04
Sijainti: Ikaalinen, Finland.
Viestit: 4.316
Perusasetus

Eikös hitsaaminen ole kiellettyä?
__________________
¤Suzuki sj413 -87 Projekti¤ ¤Yamaha Grizzly 550 -11¤
http://www.teamdisaster.fi/

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.08.2009, 22:06
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Lainaus AKEn sivuita

Lainaus:
Akseliston muutokset

Muutoskatsastuksessa voidaan hyväksyä auton akseliston tai akseliston osien vaihtaminen mallisarjaan kuuluvaan akselistoon tai mallisarjaan tarkoitettuihin akseliston osiin. Vaihtaminen on sallittua myös akselistotyypiltään muutoksen kohteena olevaa autoa vastaaviin autoihin tarkoitettuihin akselistorakenteen muutososiin.

Muutos voidaan hyväksyä seuraavin edellytyksin:
Lainaus:
Yleisessä tieliikenteessä käytettäviksi tarkoitettuina voidaan pitää myös rallikilpailukäyttöön tarkoitettuja osia. Rata- tai kiihdytyskilpailukäyttöön taikka ns. off-road -käyttöön ilmeisesti tarkoitettujen osien soveltuvuudesta yleiseen tieliikenteeseen on tarvittaessa esitettävä esim. osien valmistajan lausunto.
Lainaus:
f) muutoskatsastuksessa on tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys hitsauslisäaineista ja hitsaustyöstä sekä muutettujen rakenteiden ja omavalmisteisten kiinnikkeiden lujuudesta; hitsaussaumat on esitettävä viimeistelemättöminä, ellei katsastajan kanssa ole muuta sovittu.
Ajan takaa sitä että onko kuka katsurin kanssa joutunut törmäyslinjalle näistä ko. omavalmisteosista?
Vai pitääkö ottaa käyttöön katsastusvarret ja ajovarret?
Kyseessä ei kuitenkaan ole ohjauksen osista, niiden hitsaaminen on kiellettyä...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.08.2009, 12:57
PutKari PutKari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.08
Sijainti: Kemijärvi
Viestit: 748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
Lainaus AKEn sivuita






Ajan takaa sitä että onko kuka katsurin kanssa joutunut törmäyslinjalle näistä ko. omavalmisteosista?
Vai pitääkö ottaa käyttöön katsastusvarret ja ajovarret?
Kyseessä ei kuitenkaan ole ohjauksen osista, niiden hitsaaminen on kiellettyä...
Itse selvittelin kanssa tuota tukivarsi asiaa koko viikon ja loppu tulos oli että ainut keino on vahvistaa joko hitsaamalla kulma ym. rauta.
Taikka tilata joltakin tehtaalta lujuuslaskelmin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.08.2009, 18:03
liero:n Avatar
liero liero ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 01.01.05
Sijainti: jämsä finland
Viestit: 871
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PutKari Näytä viesti
Itse selvittelin kanssa tuota tukivarsi asiaa koko viikon ja loppu tulos oli että ainut keino on vahvistaa joko hitsaamalla kulma ym. rauta.
Taikka tilata joltakin tehtaalta lujuuslaskelmin.
jämsässä kysyin tuota kulmaraudan hitsausta nivan tukiivarsiin , näytin hitsiluokka paperit ja sanoin mitä meinasin , leimasetä olisi hyväksynyt jos olisin näyttänyt materiaalitodistuksen alkup tukivarren materiaalista ja käyttämsätäni lisäaineesta.... hitsilangan osalta helppoa mutta se tukivarsi!!! itte luovutin ja hommasin toiset tukivarret leimakäyttöön ja vahvistin toiset, nivaan käy muistaakkeni takapotkuladan tukivarret joten niitä löytyy käytettynä helposti, ja jos keksit toimittajan niin venäjältä saa jollain 40-60€ kaikki 5 tankoa puslineen
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.08.2009, 18:44
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PutKari Näytä viesti
Itse selvittelin kanssa tuota tukivarsi asiaa koko viikon ja loppu tulos oli että ainut keino on vahvistaa joko hitsaamalla kulma ym. rauta.
Taikka tilata joltakin tehtaalta lujuuslaskelmin.
No virkamiehien kanssa väittely on aika turhaa työtä eli pitää hankkia leimavarret venäjältä ja toiset varret mistä ei hyödynnetä muuta kuin kumipuslat ja holkit...

Kiinnostaa vielä näitten CUPkatsastus setien linja omavalmisteosiin, eli kelpaavatko takapään itse tehdyt osat?

Lisäys Lierolle: Olen itse hakenut nykyisin osat venäjältä, eli jos on jotain tarvetta niin mahdollisuuksien mukaan tuodaan...

Viimeksi muokannut Patu925 : 21.08.2009 18:47 Perustelu: Lisää juttua
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.08.2009, 08:48
IHKULAINEN:n Avatar
IHKULAINEN IHKULAINEN ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.08.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 148
Perusasetus

Kyllä noita takatukivarsia on vahvistettu ihan luvan kanssa. Hitsaa kulmaraudat tukivarsiin ja tekee siististi, niin tuskin leimasetä niihin puuttuu. Ottaa mukaan yhden vääntyneen tukivarren. http://www.ladakerho.fi/ladaboard/vi...arsien#p117466
__________________
Niva- ei tarvitse katua
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kuvan muokkausta Tomppa82 Chit-Chat 38 06.09.2012 20:33
Nivan rakentelua La tuskaa Maasturiprojektit 13 30.08.2008 21:29
Nivan renkaita jiihaa O/M/V Renkaat ja vanteet 1 02.05.2006 19:22
O: Nivan takaluukku vepele O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 20.01.2006 16:51
Profiilin muokkausta yms. jusssi Tekniikka & Jutustelu 4 20.10.2005 19:38


Sivu luotu: 01:04 (GMT +2).