![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Nyt jos karkuutetaan aihe, niin jollain kuormautovalmistajalla systeemi jossa turbosta on pelkkä pakopuoli ja se on yhteydessä vaihdelaatikkoon. En ollu uskoa koko tarinaa, mut kuullu siitä jo monesta paikkaa ja joitain kuviakin tullu eteen.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
http://www.scania.fi/trucks/main-com...und/index.aspx
Tuolta se löytyy, eli scanian turbocompound on kyseessä. Normaalin pakokaasuahtimen jälkeen on kaasuissa vielä liike-energiaa. Tuo "vispilä" ottaa energian talteen, ja pyörittää kampiakselia. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! Viimeksi muokannut sisua45 : 17.08.2009 18:23 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Eli muistelin väärin. Kampuraanhan tuo tosiaan vetää eikä askiin.
Onkos tuolla tekniikka jutusteluissa yleistä turbo osastoo? Jos kasailis kaikki turbotus prjektit saman otsikon alle. Ehkä mainita turbo, kuva kone huoneesta ja kenties teho/ vääntö. jos sellaiset tiedot on vaan saatavilla. Vai meneekö se jo vaikeeksi? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Välillä asiaakin. Jos tänään yrittäs saada taka aksulan jousilleen ja lopullisen panhard tangon valmiiksi. Illemalla kuveja.
Riittääköhän toi hiluxin vesipumppu jos syylärin värkkäis taakse? Ajattelin perälautaan naplata jonkun syylärin ja ilman otton vaikka lavan pohjasta, tai sit ihan lavan kylestä. Hyd. pumpun meinasin ruukata suoraan kampiakselin päähän ja jättää hihna viritykset pois. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Vähä rennoksi jäi taka pää. Lokarin ja renkaan väli 20cm, mut ulos joustoissa löytyy. Tunkilla nostin 25cm (loppu tunkista pituus) rengasta ylös, niin meni sisään 4cm ja loput ulosjoustoo toisella puolen. Kori pysy suorassa, ku etu pää pönkätty.
Iso osa ajasta meni perinteisesti ruostevautioiden korjailuun, runko poikki jne. Suoraa joustoa (akseli suorassa) on 40-50cm. Eli jos etu pää kellus samaan tapaan, niin pitäs päästä risti riipunnassa toiselle metrille. Tottahan hydrauisesti avitettuna vieläkin enemmän. Pitänee keskittyä etupään ripustuksiin seuraavaksi.
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: Hiluxi | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 11.02.2007 13:34 | |
m:Hiluxi -89 ln 110 peltiosaa | Hharri | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 10.08.2006 19:59 |
vanha hiluxi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 10.07.2006 10:26 | |
Budjetti akkuvesi? | Eskimo | Chit-Chat | 23 | 15.03.2006 10:27 |
M/V: 4x4 Hiluxi -83 | akke | O/M/V Muut | 14 | 11.04.2005 10:14 |