![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ole Hjuva... Lainaus:
![]() ![]() ![]() "Pora taskuun" --> putsaa jengat sillä ja kierretapilla! ![]() ____________________________________________ ![]() ![]() ____________________________________________
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jenkhat oli oikein hyvät, jokainen pultti tuli sormin pyörittämällä jahka oli ekan kiekan löysänny.
Pari muuta kuvatusta aiheesta: Hyvin näkyy hoonausjäljet, eihän koneella tosin ole ajettu vasta kuin 200 tkm. ![]() Esikammion halkeama: ![]() Entäs nuo suuttimet... kannattaisikos avautumispaineita lisätä ja pumppua nytkäyttää hivenen aikaisemmalle? Suurempi vääntö ja kevyempi kulku/polttoainetalous mielessä. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
MaTTi muistaa sitten myös puhallella ne kierteet, jottei jää vesiä / öljyjä pulttiena alle...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itse uskaltaisin tuon näköiset kammiot laittaa paikalleen. Tietysti jos jotain oireita on, niin tutkiahan se pitää. Eihän vesi tullu männän päälle kantta irrottaessa? kaikki vesihän ei tule pois kannesta ihan helpolla, ennen ku tiiviste on irti- Suuttimet kuntoon ohjearvoilla. Kai ne tehtaalla on funtsinu nuo avautumispaineet kohdilleen, Kestääkö esim. syöttöpumppu kovempia paineita. Vertaan nyt vähä väärillä asioilla, mut pensan ruisku suuttimen sumu menee ihan v##ux aika pienellä paineen nostolla ja särkyy ku painetta nostaa lisää. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
En kyl usko että suuttimissa olis mitään vikaa tai edes juuri säädettävää, mutta käytän ne nyt kuitenkin pajalla. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Säätää ei kuulemma kannata jos ei kärkiä vaihda samalla, vaikka niissä ei varsinaista vikaa olisikaan. Kai se niin menee kun ukko 30 vuoden kokemuksella sanoo. Taidanpa viedä takaisin ja pyytää uusimaan kärjet ja säätämään paineet tonne 156 bar kieppeille. Reilut parisataa maksais osineen. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mulle sanoi diisselipajalla ettei karkia kannata vaihtaa jos niissa ei ole mitaan vikaa, etta vain pelkka saato kannattaa.. No sen pelkan saatamisen jalkeen ei lahtenyt koko kottero enaan kayntiin..
Ostin sitten uudet karjet ja kaytin toisella pajalla saadoissa, niin johan rupes kaynnistymaan |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Vanhat väljät suuttimet aikaistaa ruiskutusta, joten savun määrä vain tihenee, eikä havaittavaa muutosta tehoissa. KONE kyllä "kuulostaa" terävältä, mutta paineennousu sylinterissä tulee liian aikaisin ja terminen kuorma nousee (siis kupit halkeilee!!!) ja tehot laskee!!! ![]() Kun paikat on kunnossa ja säätö kohillaan, niin kylläpäs ne tehot ja kulutuksetkin on kohdallaan! Muista jotta esikammiomoottorissa hyötysuhde vain 30-35% kun suorasuihkuissa yli 60%! ![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Nythän on hyvä samalla laittaa pakolämpömittarin anturi ennen turboa, saattaa tulla yllätys lämpöjen suhteen.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Enpä kehtaa vaivaantua, valurautaan kierteen teko kun on meikäläisen työkaluilla sitäsuntätä. Lämmöt on kuitenkin mitä on, tuskin mahottomia kun ei oikein tuu savuakaan.
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tällasen bongasin Holysmoken sivuilta: ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: hojon etuovi...reiät paikattu..ei ostella enää | kristian | O/M/V Muut | 5 | 10.05.2006 20:02 |