![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Mulla on n. 8cm kardaanin nivelestä alaspäin ja auton pituus suunnassa kohdakkain. Suzukin omat kardaanin liut riittää hyvin.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Palautetaanpas vanhaa keskustelua pinnalle. Kardaaninsuojauksen takia tämä systeemi kiinnostaisi mutta muokattuna seuraavasti: Y-varsi kiinnitettäisiin rungon päästä kuten aikaisemminkin uniball nivelellä, akseliin putken alalaitaan kumipuslin. Pusla per reuna, eli jäisi joustavaksi toisin kuin topicin aiemmissa rakennelmissa. Tämän lisäksi akselia tuettaisiin nelilinkkityyppillä ylävarsilla. Näihin runkoon uniballit ja akselin päähän kumipuslat. Panhardin voisi näin jättää pois ja akseli pysyisi keskellä joustoissa? Onko rakenteessa joku perustava vika kun ei ole vielä tullut ainakaan palstalla vastaan samantyyppistä systeemiä?
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Söhräsin tommosen hätäisen havainnekuvankin jos siitä joku jotain ymmärtää
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Eikös toi käännä akselia joustossa? Paha sanoo vasta näin ekan kahvikupillisen jälkeen
![]() Kaiva vanhat tekniikka leegot esiin ja tee pienoismalli.. ![]()
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Tuon mallisen tuennan luulisi toimivan perinteistä Y-linkkiä (panhardilla) paremmin kun pääsee mitoittamaan antisquatin sopivaksi.
__________________
Ruoste on ystävä. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Miksi kumipuslat?
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lähinnä koska niitä olisi hyllyssä
Jotenkin miellyttää myös ajatus siitä että jossain välissä olisi hieman joustavuutta eikä pelkkiä kovia niveliä. Tekisitkö pelkillä uniballeilla vai meinasitko flexjointteja tällaiseen systeemiin?
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]()
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
En ainakaan kumipuslia tuohon laittaisi kun ymmärtääkseni tuo ratkaisu toimii ilman että puslan tarvitsee elää. Turhaa klappia vain tuo.
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Toimii noinkin, mutta tulee aikamoiset rasitukset ristiriipunnassa.
Laita nuo tukivarret keskelle akselia, tarpeeksi korkealle, niin sitten ei vääntäis akselia/kiinnikkeitä niin paljon ristiinjoustossa. (siis vastaavasti kuin rangen ylätukivarsi) Tuon jäykän Y-tukivarsiakselin panhardin vois korvata semmoisella kahden tukivarren ja akseliin laakeroidun välikappaleen avulla (en muista nimeä...) Siis molemmat tukivarret/panhardit toisesta päästä kiinni rungossa, ja toisesta päästä tuossa akseliin laakeroidussa kappaleessa, toinen alapuolella, ja toinen yläpuolella |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| bj-alusta | bj-hj bertta | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 11.02.2009 10:20 |
| W-linkki?! | Nipa | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 24.01.2008 16:24 |
| O: HJ 60 alusta srj | TOJOHJ60 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 15.10.2007 13:55 |
| M: hj:n vakio alusta! mitsu L200 vakio alusta + | ALPO | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 07.02.2007 10:38 |
| 4X4 linkki | Bruno | Linkit | 0 | 03.02.2006 21:39 |