![]() |
Y-linkki alusta
Koitin ettiä topikkeja noista, mut enhän mie niitä löytäny. Elikkä tarvittais tietoa kyseisestä ratkaisusta. Tai oikeestaan toteutus kuvia.
Eli tälläsestä alustasta. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=36775 |
Mun profiilissa on jotain kuvia omasta suzuki projektista. Joustoja saa ainakin helposti niin paljon kuin tykkää ,ittellä rajottaa y-linkin nivelet jotka on pienet raktorin vetovarrenpäät 10e/kpl makso pulttisalissa.
Akselit pysyy hyvin paikoillaan ja suojaa kardaaneja myös erinomaisesti. |
Tuosta korikiinnikkeestä saisiko parempia kuvia? Tämähän vaikuttaapi perin mielenkiintoiselta
|
Mikä korikiinnike?
|
Lainaus:
|
1 Liiteet
hurrien spidereissa on tollain itellä on huomattavasti vahvemmin tehty (ei ollut koneella kuvaa)
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17057
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17063 Takana toi palkki on irrotettava että saa tiputettua jakiksen pois. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25382 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25383 |
kiitosta kuvatuksesta, tuo selventi. Mitä muita etuja tässä on 4linkkiin verraten kuin helppo tehdä ja saa joustoja paaljon?
|
Ja mitä huonoja puolia nelilinkkiin verrattuna?
|
Lainaus:
|
tuol on jotain kuvii lisää
http://www.g-69.tk/joomla/index.php?...=article&id=58 omassa noi panssarit oli parasta koko systeemissä, ei tarvinnu ikinä varoa kardaaneita. hyvin tehty 4 linkki pesee mennen tullen ton syteemin kaikessa muussa paitsi kardaanin suojauksessa ja hinnassa. |
Lainaus:
http://static.petrisimolin.com/galle...auli-taka2.jpg |
Minkäs kokosia niveliä ootte yläpäässä käyttäny ja kuinkas paksusta tavarasta noi varret ootte tehny? Tarviikos akselin puolelle mitään puslia?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Että kun survoo suossa välillä takarenkaat menettävät täysin pitonsa kun levy alkaa kantamaan... |
Itse ratkaisin asian itse sorvatulla 60mm kuulalla johon sit yli jämäkkää palkkia perään asti ja sieltä sit hitsaten. Eli ei puslia ja puslia ei tarvii vaikka olis varret perästä esim. pulteilla.
|
1 Liiteet
Tässä kuula.
|
4-linkissä akselille tuleva voima käytetään eteenpäin menemiseen. 1-linkissä voimaa käytetään korin nostamiseen ja siten myös jousituksen geometria on mitä sattuu.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Olikohan 24mm, kuitenkin siihen sopi pultti suoraan aika tiukasti. Varret on 60mm halkasija ja 4mm seinämällä, hitsattu suoraan akseliin kiinni.
Mun mielestä sitä levyä ei kannata laittaa ollenkaan ja jos kardaani vaatii lisäsuojaa niin pistää vaikka jonku putken siihen alapuolelle. Joustaa sen 103cm renkaan alimmasta kohtaa maahan ,siihen loppuu nivelistä vara. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=27302 |
Lainaus:
|
Pitäskö tuon yläpään nivelen olla jakolaatikon kardaanin laipan kohdalla vai??? Oisko Jampelilla laittaa sivusuunnasta kuvaa?
|
Jampelin autossa on mun mielestä jousitusgeometria kohdallaan,lähes täydellinen.
|
Lainaus:
Mulla on n. 8cm kardaanin nivelestä alaspäin ja auton pituus suunnassa kohdakkain. Suzukin omat kardaanin liut riittää hyvin. |
Sivu luotu: 09:05 (GMT +2). |