Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Y-linkki alusta (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=61958)

Jii-Jii 09.08.2009 17:53

Y-linkki alusta
 
Koitin ettiä topikkeja noista, mut enhän mie niitä löytäny. Elikkä tarvittais tietoa kyseisestä ratkaisusta. Tai oikeestaan toteutus kuvia.

Eli tälläsestä alustasta.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=36775

jampeli 09.08.2009 18:16

Mun profiilissa on jotain kuvia omasta suzuki projektista. Joustoja saa ainakin helposti niin paljon kuin tykkää ,ittellä rajottaa y-linkin nivelet jotka on pienet raktorin vetovarrenpäät 10e/kpl makso pulttisalissa.
Akselit pysyy hyvin paikoillaan ja suojaa kardaaneja myös erinomaisesti.

Caddy 09.08.2009 18:22

Tuosta korikiinnikkeestä saisiko parempia kuvia? Tämähän vaikuttaapi perin mielenkiintoiselta

jampeli 09.08.2009 18:29

Mikä korikiinnike?

Caddy 09.08.2009 18:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jampeli (Viesti 581729)
Mikä korikiinnike?

Jollain kai tuokin käikäle kiinnitetään runkoon?

FROM 09.08.2009 18:43

1 Liiteet
hurrien spidereissa on tollain itellä on huomattavasti vahvemmin tehty (ei ollut koneella kuvaa)

jampeli 09.08.2009 18:49

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17057
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17063

Takana toi palkki on irrotettava että saa tiputettua jakiksen pois.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25382
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25383

Caddy 09.08.2009 18:50

kiitosta kuvatuksesta, tuo selventi. Mitä muita etuja tässä on 4linkkiin verraten kuin helppo tehdä ja saa joustoja paaljon?

panzer 09.08.2009 18:54

Ja mitä huonoja puolia nelilinkkiin verrattuna?

FROM 09.08.2009 18:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Caddy (Viesti 581737)
kiitosta kuvatuksesta, tuo selventi. Mitä muita etuja tässä on 4linkkiin verraten kuin helppo tehdä ja saa joustoja paaljon?

kardaani 100% suojassa

TimJus 09.08.2009 19:00

tuol on jotain kuvii lisää
http://www.g-69.tk/joomla/index.php?...=article&id=58

omassa noi panssarit oli parasta koko systeemissä, ei tarvinnu ikinä varoa kardaaneita.


hyvin tehty 4 linkki pesee mennen tullen ton syteemin kaikessa muussa paitsi kardaanin suojauksessa ja hinnassa.

Pauli 09.08.2009 19:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja FROM (Viesti 581740)
kardaani 100% suojassa

Vain Unimogin kardaanit on 100% suojassa.
http://static.petrisimolin.com/galle...auli-taka2.jpg

Jii-Jii 09.08.2009 20:11

Minkäs kokosia niveliä ootte yläpäässä käyttäny ja kuinkas paksusta tavarasta noi varret ootte tehny? Tarviikos akselin puolelle mitään puslia?

Repro 09.08.2009 20:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja panzer (Viesti 581738)
Ja mitä huonoja puolia nelilinkkiin verrattuna?

Suohon upotettuna toimii varmaan helvetin hyvänä ankkurina?

Olkku 09.08.2009 21:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 581779)
Suohon upotettuna toimii varmaan helvetin hyvänä ankkurina?

Itte olen ainakin huomannu kolmilinkissä missä on se levy panssarin virkaa hoitamassa.
Että kun survoo suossa välillä takarenkaat menettävät täysin pitonsa kun levy alkaa kantamaan...

härdelli 10.08.2009 08:21

Itse ratkaisin asian itse sorvatulla 60mm kuulalla johon sit yli jämäkkää palkkia perään asti ja sieltä sit hitsaten. Eli ei puslia ja puslia ei tarvii vaikka olis varret perästä esim. pulteilla.

härdelli 10.08.2009 14:30

1 Liiteet
Tässä kuula.

LaaLaa 10.08.2009 14:59

4-linkissä akselille tuleva voima käytetään eteenpäin menemiseen. 1-linkissä voimaa käytetään korin nostamiseen ja siten myös jousituksen geometria on mitä sattuu.

härdelli 10.08.2009 15:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa (Viesti 581923)
4-linkissä akselille tuleva voima käytetään eteenpäin menemiseen. 1-linkissä voimaa käytetään korin nostamiseen ja siten myös jousituksen geometria on mitä sattuu.

Siks ahdot nostetaankin 3 baariin:):). Eihän y-linkki mikään hyvä ole, mut omalta osalta vetoan nimenomaan yksinkertaisuuteen. Panhard tanko lienee ainut särkyvä osa minun versiossa.

Jii-Jii 10.08.2009 19:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jampeli (Viesti 581724)
ittellä rajottaa y-linkin nivelet jotka on pienet raktorin vetovarrenpäät 10e/kpl makso pulttisalissa.

Minkä kokonen reikä tossa nivelessä on? Eli kuinka paksu tappi/pultti? Minkä vahvusta putkee noi varret on?

jampeli 10.08.2009 19:27

Olikohan 24mm, kuitenkin siihen sopi pultti suoraan aika tiukasti. Varret on 60mm halkasija ja 4mm seinämällä, hitsattu suoraan akseliin kiinni.
Mun mielestä sitä levyä ei kannata laittaa ollenkaan ja jos kardaani vaatii lisäsuojaa niin pistää vaikka jonku putken siihen alapuolelle.

Joustaa sen 103cm renkaan alimmasta kohtaa maahan ,siihen loppuu nivelistä vara.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=27302

Jii-Jii 11.08.2009 18:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja G-69 (Viesti 581742)
tuol on jotain kuvii lisää
http://www.g-69.tk/joomla/index.php?...=article&id=58

omassa noi panssarit oli parasta koko systeemissä, ei tarvinnu ikinä varoa kardaaneita.


hyvin tehty 4 linkki pesee mennen tullen ton syteemin kaikessa muussa paitsi kardaanin suojauksessa ja hinnassa.

Mites olit ton akselinpään pultti kiinnityksen toteuttanu? Varmaan parempi toi pultti liitos, kun hitsata suoraan kiinni...

Jii-Jii 14.08.2009 18:38

Pitäskö tuon yläpään nivelen olla jakolaatikon kardaanin laipan kohdalla vai??? Oisko Jampelilla laittaa sivusuunnasta kuvaa?

motörhead 14.08.2009 21:10

Jampelin autossa on mun mielestä jousitusgeometria kohdallaan,lähes täydellinen.

jampeli 15.08.2009 14:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jii-Jii (Viesti 583050)
Pitäskö tuon yläpään nivelen olla jakolaatikon kardaanin laipan kohdalla vai??? Oisko Jampelilla laittaa sivusuunnasta kuvaa?

Mitä lähemmäksi kardaanin niveltä sen saa niin sen vähemmän kardaanit tarvitsevat liukua.
Mulla on n. 8cm kardaanin nivelestä alaspäin ja auton pituus suunnassa kohdakkain.
Suzukin omat kardaanin liut riittää hyvin.


Sivu luotu: 09:05 (GMT +2).