Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja valkkari
Mihnä on kaik diisel gurut hävinny???
|
Ahdonalaisen syötön "ruuvin" painaminen alas noilla kierroksilla ei vaikuta yhtään mitään, koska ko. tappi rajoittaa MAKSIMI syöttöä, joten saamasi "efekti" on ihan normitulos!!!!!!!!!
Ravistaminen tyhjäkäynnillä (jos IHAN KAIKKI on katottu ja säädety) tulee pumpun puolelta kahdesta (tai kolmesta) eri asiasta:
1. Ruiskutuspumpun "juntturien" alla on paluuvirtausventtiilit, joissa jouset, jotka tasaavat ruiskutusputkeen jäännöspaineet, jotka taas tasaavat tyhjäkäyntiä --> vuotavat venttiilit / kuoleentuneet jouset (ja tyhjäkäynti ravistaa)
2. Pumpun sisällä oleva nokkalevy (search:lla löytyy topiikki - safkis päällä, en etsi! - ) on kulahtanut, yleisesti saanut vettä ja rullat menneet pas.. eiku rikki. Määrät heittää pumpulla ja tyhjäkäynti ravistaa...
ERITTÄIN EPÄTODENNÄKÖISIN

3. Ruiskutusputket ovat "kuluneet" ja putken sisällä on kavitaatio syönyt reikää isommaksi, jolloin tilavuus kasvaa ja tyhjäkäynnillä oleva ruiskutusmäärä "katoaa" tuohon "onkaloon", koska paineaalto kuolee tilavuuden kasvaessa (muistakaa, jotta tyhjäkäynnin ruiskuutusmäärä on n. 1/4 PISARASTA!). Vian saa tarkastettua halkaisemalla putken...


Mahdollisempana vikana on tuo "teinitsejasäästinrahaa" ruiskutusputket, jolloin ruiskutusajat menee ihan perseelleen, koska putket on erimittaisia. Ruiskutusputkien pitää olla mitoitukseltaan 0,1mm sisälle, jottei aikaeroa synny putken takia!


Safkis loppu ja koneet taas seis...