![]() |
Dieselpumpun hajoovat osat?
Oikeestaa kysymys, onko niitä? Noita vanhoja jenkki pumppuja tietääkseni meni, mut onko japsi pumpuissa oikeestaa hajoovii osii? Pajerossa vaa alkaa kovasti ihmetyttämään toi pumppu, esim. ahdonalaisen syötön toiminta... Eli kun mä otin sen kannen auki, ja painoin käsin sitä karaa alaspäin, ni mun mielest ei tapahtunu mitään - ei kierroksissa, eikä missään... No sit koitin uudestaan sillee et kierroksia oli vähän (varmaa pikkusen reipas parituhatta) ja taas sama... Ei mitään vaikutusta...
Eli laitetaan nyt sit viel, et ku toi kone täristää tyhjäkäynnil. Oon yrittäny selvitellä mist perhanast se johtuu, ja koht alkaa olee ainoot paikat mitä ei oo käyty läpi, ni suuttimet ja pumppu... Ja joku kuitenki ehdottaa et tasapaino-akseli on pieles, ni sanotaan ny jo valmiiks et ei oo... |
Lainaus:
|
tuo ravistaminen saattaa johtua venttiilien välyksistä tai liian alhasesta tyhjäkäynnistä....
|
Rikkinäisiä kumeja moottori-laatikkopaketin alla?
|
sytkä?
Lainaus:
|
Itteeni koskien kysymys... jos pajeron pumpusta hajoo tasapaino-akseli niin lopettaako silloin kokonaan ahdonalaset syötöt? Onko paha todeta näkemällä vai viekö erikoispajalle suoraan?
|
Lainaus:
Ahtopainekellon kalvo(siinä ruiskutuspumpun päällä) sekä sille tulevat putket/letkut kannattaa tarkistaa. |
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
|
Mihnä on kaik diisel gurut hävinny???
|
Lainaus:
Jotkut hurjat ovat ottaneet koko karan skutsiin sieltä -> savuttaa alakierroksilta lähtien. Eli ton toiminta on sitä ettei se mistään lisää sitä syöttöä taio sinne koneeseen perussyöttöä enempää vaan vähentää sitä kun koneessa ei ole ahtoja. |
Lainaus:
Mut toi oli sit uutta kyl et ne perus syötöt on toi ihan ratkaseva, ja et toi ahdon alainen vaa rajottaa niit sillon ku ei oo ahtoja :) Kiitoksia tästä tiedost, taas ymmärtää tota pumppua vähän paremmin :) |
töissä ja ajelemassa
Lainaus:
Ravistaminen tyhjäkäynnillä (jos IHAN KAIKKI on katottu ja säädety) tulee pumpun puolelta kahdesta (tai kolmesta) eri asiasta: 1. Ruiskutuspumpun "juntturien" alla on paluuvirtausventtiilit, joissa jouset, jotka tasaavat ruiskutusputkeen jäännöspaineet, jotka taas tasaavat tyhjäkäyntiä --> vuotavat venttiilit / kuoleentuneet jouset (ja tyhjäkäynti ravistaa):mad: 2. Pumpun sisällä oleva nokkalevy (search:lla löytyy topiikki - safkis päällä, en etsi! - ) on kulahtanut, yleisesti saanut vettä ja rullat menneet pas.. eiku rikki. Määrät heittää pumpulla ja tyhjäkäynti ravistaa...:mad: ERITTÄIN EPÄTODENNÄKÖISIN :p 3. Ruiskutusputket ovat "kuluneet" ja putken sisällä on kavitaatio syönyt reikää isommaksi, jolloin tilavuus kasvaa ja tyhjäkäynnillä oleva ruiskutusmäärä "katoaa" tuohon "onkaloon", koska paineaalto kuolee tilavuuden kasvaessa (muistakaa, jotta tyhjäkäynnin ruiskuutusmäärä on n. 1/4 PISARASTA!). Vian saa tarkastettua halkaisemalla putken...;);) Mahdollisempana vikana on tuo "teinitsejasäästinrahaa" ruiskutusputket, jolloin ruiskutusajat menee ihan perseelleen, koska putket on erimittaisia. Ruiskutusputkien pitää olla mitoitukseltaan 0,1mm sisälle, jottei aikaeroa synny putken takia!:eek::eek::eek: Safkis loppu ja koneet taas seis...:mad: |
Sivu luotu: 06:04 (GMT +2). |