![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
__________________
PERKELE! Pääsponsori---> Joki-Pub
Lahjattomat lukottaa |
#2
|
|||
|
|||
![]()
tuo ravistaminen saattaa johtua venttiilien välyksistä tai liian alhasesta tyhjäkäynnistä....
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Rikkinäisiä kumeja moottori-laatikkopaketin alla?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
On ehjä, just vaihdettu lohko, ku tuosta kyseisestä akselista oli laakerit menny, ja laakeri pesä...
![]() Lainaus:
Ehjiä on, tulee ihan selkeesti koneesta se tärinä, eli ei oo kumeista johtuva ![]() Lainaus:
Viimeksi muokannut valkkari : 30.07.2009 18:45 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mihnä on kaik diisel gurut hävinny???
|
#6
|
||||
|
||||
![]() töissä ja ajelemassa
Ahdonalaisen syötön "ruuvin" painaminen alas noilla kierroksilla ei vaikuta yhtään mitään, koska ko. tappi rajoittaa MAKSIMI syöttöä, joten saamasi "efekti" on ihan normitulos!!!!!!!!!
![]() Ravistaminen tyhjäkäynnillä (jos IHAN KAIKKI on katottu ja säädety) tulee pumpun puolelta kahdesta (tai kolmesta) eri asiasta: 1. Ruiskutuspumpun "juntturien" alla on paluuvirtausventtiilit, joissa jouset, jotka tasaavat ruiskutusputkeen jäännöspaineet, jotka taas tasaavat tyhjäkäyntiä --> vuotavat venttiilit / kuoleentuneet jouset (ja tyhjäkäynti ravistaa) ![]() 2. Pumpun sisällä oleva nokkalevy (search:lla löytyy topiikki - safkis päällä, en etsi! - ) on kulahtanut, yleisesti saanut vettä ja rullat menneet pas.. eiku rikki. Määrät heittää pumpulla ja tyhjäkäynti ravistaa... ![]() ERITTÄIN EPÄTODENNÄKÖISIN ![]() 3. Ruiskutusputket ovat "kuluneet" ja putken sisällä on kavitaatio syönyt reikää isommaksi, jolloin tilavuus kasvaa ja tyhjäkäynnillä oleva ruiskutusmäärä "katoaa" tuohon "onkaloon", koska paineaalto kuolee tilavuuden kasvaessa (muistakaa, jotta tyhjäkäynnin ruiskuutusmäärä on n. 1/4 PISARASTA!). Vian saa tarkastettua halkaisemalla putken... ![]() ![]() Mahdollisempana vikana on tuo "teinitsejasäästinrahaa" ruiskutusputket, jolloin ruiskutusajat menee ihan perseelleen, koska putket on erimittaisia. Ruiskutusputkien pitää olla mitoitukseltaan 0,1mm sisälle, jottei aikaeroa synny putken takia! ![]() ![]() ![]() Safkis loppu ja koneet taas seis... ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Patrollin osat | aapi | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 28.05.2007 14:15 |
M: blazerin osat | Nutti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 12.10.2006 21:55 |
Daihatsun osat | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 09.03.2006 20:04 | |
O: bj:n osat | O/M/V Muut | 2 | 29.04.2005 09:44 | |
Osat jenkist? | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 24.03.2004 23:37 |