Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.06.2009, 21:09
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.250
Perusasetus

Lainaus:
Onko toi toyotan kone kuinka varma, ja onko toivoa että se vielä tuosta avaamatta elpyisi, kone siis pyörii käsin pyörittämällä ja vedet ei ole jäätyneet ja oljy on ihan pikimustaa eli vettä ei ole seassa?
Kokeilemalla selviää.

Lainaus:
Entäs tuo ohjaustehostinjuttu, onko mahdollista sovittaa sinne pajeron ohjaushilppeitä kun olisi pihassa pajero josta runko poikki ja kone + laatikko myyty?
Hj 60 tehostin menee sinne helpohkosti,bolt on meiningillä eli ei tarvi säveltää,ja siis runkero runkerona,ja toyota toyotana.

Lainaus:
Sitten turbotus kiinnostaa siinä mielessä että olisi itsellä valmiina hyväkuntoinen 900 turbosaapin ahdin, riittääkö beejiihin, ja kuinka paljon auttaa kulkuun?
Lienee aika sopiva,ja kun sen asentaa niin syöttöpumpun säätökalvo menee todennäköisesti riekaleiksi.Eli se kannattaa vaihtaa jo etukäteen.

Lainaus:
Entäs alusta ja renkaat, järkeilin että soa ja traction baarit, taakse varmaan aika helppo mutta entäs eteen? Ja miten pahasti kardaanikulmat muuttuu, tartteeko niille tehdä jotain? Pyöriksi kaavailin 35 tuumasia.
Jos korttiin on vielä aikaa,niin se kannattaa käyttää peltitöihin.Nuo SOA:t ym jutut joutaa tehdä sitten paremmalla ajalla,Maksimi rengaskoko on 33* 12.5(tai 34 mutta ei löydy paljon tarjontaa) joten isompia ei kannata kaavailla,ja siinä vaiheessa kun on renkaita ostamassa niin suoritteleepi hieman vertailua millä rengasmerkillä saa eniten vastinetta.Ja koirkea auto kaatuu helpommin kuin matala.

Tosin jokaisella on oikeus tehdä autolleen mitä haluaa,mutta Bj on etenkin hauska ajopeli,joten mielestäni ainakaan alkuun sitä ei kannata räjäyttää atomeiksi vain sen takia,että joillain"tosi offareilla" on soa ym.pelejä.Vaan elvyttää se semmoiseen kuosiin että sillä on kiva ajella sekä on/offroadia.
Ja kun aika on kypsä ja taitoa alkaa karttua niin sitten sitä kyllä voi muokata enemmin mieleiseksi.

Varoitus:Tämä on mielipide!!

T:Bj andy Fj:llä vuodesta 93 Bj;llä vuodesta 95

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.06.2009, 21:25
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Hj 60 tehostin menee sinne helpohkosti,bolt on meiningillä eli ei tarvi säveltää
Yhteen Berttaan rakensin HJ:n tehostimen, eikä se nyt ihan bolt on-juttu ollut. Kyllä sitä simpukan paikkaa joutui tovin miettimään ja peltejä leikkelemään että oikea paikka löytyi. Samaten pumpun kiinnityksen joutui värkkäämään.

Ei kuitenkaan mahdoton homma, ja toisella kertaa menis paljon nopeemmin.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.06.2009, 21:36
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.250
Perusasetus

Lainaus:
Yhteen Berttaan rakensin HJ:n tehostimen, eikä se nyt ihan bolt on-juttu ollut. Kyllä sitä simpukan paikkaa joutui tovin miettimään ja peltejä leikkelemään että oikea paikka löytyi. Samaten pumpun kiinnityksen joutui värkkäämään.
Haa!!! Vasen käsi ylös virheen merkiksi,eli meikäläisen.

Oikea termi oisi ollut no welding,eli ohjaus osien mitä EI saa hitsata tottakai joutuu poraamaan,ja etsimään sen simpukan paikan,ja pumpun kohdalla hieman hitsoittamaankin.ym.:confused
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.06.2009, 22:09
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

terve ! miulla on kanssa vuos vielä korttiin ja tuo bj pojekti meneillään mukavaa puuhaa aina kun on rahaa millä laittaa..
voin auttaa parhaanimukaan jos tulee kysyttävää!
itellä tulee tuolla hj 61 tekniikalla ja akseleilla, ohjaksen tehostajat on ja soa ja tractionbar takana.

se saabin ahdin To3? on kai aika passeli mitä joskus luin aika alhaalta heräilee.
eikai niis 3litan koneissa paljoa vikoja ole öljypumput tuppaa vaa väljistyy jos on ollu vähillä öljyillä pyöriny kuivana ?
itteeni kans kiinnostais mitä porukat on noille kardaani kulmille tehny jää itellä takana aika lyhkäseks kardaanin pituus ja mitä nyt mallailin niin ei riitä ristikossa varat sellaseen kulmaan
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.06.2009, 07:15
-Sakke-:n Avatar
-Sakke- -Sakke- ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: Heinijärvi
Viestit: 897
Perusasetus

Kartaanikulmista sen verran , että kardaanin molemmissa päissä tulisi olla yhtä suuri kulma (tästä on helppo vähän lipsua). Jos jakolaatikon päässä on jyrkkä kulma ja perän kääntää niin että kardaanin siinä päässä ei ole kulmaa juuri lainkaan niin voi toimia metsässä, mutta tiellä juristaa varmasti. Joten perää ei kannata hillittömästi kääntää, PAITSI jos laittaa vakionopeusnivelen (tuplanivel) jakolaatikon päähän. Tällöin tuplanivelen ristikot kumoaa toistensa pyörimisnopeus vaihtelut (juristukset).
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.06.2009, 08:36
jka jka ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.01.09
Sijainti: kankaanpää
Viestit: 20
Perusasetus

Juu eli unohtui mainita että tulossa ihan täysin metsäkäyttöön eli 35 tulee sen puolesta alle ja soa. Toi pajeron ohjausvermeet vaan jäi nurkkiin, kun siitä otettiin kone sedän veneeseen ja siinä oli ostaessa tojotan mekaaninen vinssi joka sekin tulee jonkun maastoauton nokalle. Entäs noi kardaanit kestääkö metsäkäytössä niillä kulmilla mitkä soan tehdessä tulee, kun tielle ei autolla mennä.
__________________
"Kyllä se tosta menee!"
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.06.2009, 21:30
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Sakke- Näytä viesti
Kartaanikulmista sen verran , että kardaanin molemmissa päissä tulisi olla yhtä suuri kulma (tästä on helppo vähän lipsua). Jos jakolaatikon päässä on jyrkkä kulma ja perän kääntää niin että kardaanin siinä päässä ei ole kulmaa juuri lainkaan niin voi toimia metsässä, mutta tiellä juristaa varmasti. Joten perää ei kannata hillittömästi kääntää, PAITSI jos laittaa vakionopeusnivelen (tuplanivel) jakolaatikon päähän. Tällöin tuplanivelen ristikot kumoaa toistensa pyörimisnopeus vaihtelut (juristukset).
Ei se voi 100% varmasti juristaa, koska Range Roverissa esim kulmat ei ole samat perän päässä ja laatikon päässä, eikä myöskään ole tuplaniveliä kardaaneissa Sitä en sitte tiedä, miten britti insenjäärit on tuon laskenu todennu, että ei jurise, mutta käytännössä tuntuu kuitenki toimivan
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.06.2009, 21:54
GENOBI:n Avatar
GENOBI GENOBI ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.07.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 498
Perusasetus

malli


tässä ei paras mut toimiva ratkaisu ja saa kopioida ja muokata mut jotain osviittaa metsä rymyttimeen.http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=57271
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HDJ80 kysymyksiä.. LöpöLassi Tekniikka & Jutustelu 2 12.06.2009 22:02
Kysymyksiä HJ-45:stä burton Tekniikka & Jutustelu 19 16.05.2009 16:04
Patrolli kysymyksiä Eissä Tekniikka & Jutustelu 2 27.08.2007 23:45
2LT-II kysymyksiä Samppa79 Tekniikka & Jutustelu 15 14.08.2006 13:15
Kysymyksiä 86:sta Vuosimallit 1984-1996 0 15.10.2002 09:02


Sivu luotu: 00:46 (GMT +2).