![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jos paistaa ja haluaa kestävän, niin olis se hyvä hioo kankaaseen asti. Siihen liimaa, kumia ja paistoon.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Nostetaas pari vuotta vanhaa aihetta vähän ylöspäin
![]() Mulla on yhdessä renkaassa aiemmin paikattu reikä, joka nyt ilmeisesti vuotaa. Suhisee siltä kohtaa yli yhen baarin paineilla. Tutkiskelin sitä paikkaa vähän tarkemmin, ja siinä on sisäpuolelta vedetty pyöreä oranssireunanen paikka, joka näyttäis yhdestä reunasta pikkasen revenneen ja siitä se taitaa vuotaa. Ulkopuolella sillä kohtaa on nappuloiden välissä arviolta 0,5cm halkeama. Ensinnäkin, se vanha paikka kannattanee varmaankin hioa pois, vai? Toiseksi, mitäs nämä raskaan kaluston kudospaikat ovat? Vedetäänkö niissä jotain renkaan läpi, vai vulkanoidaanko vaan sisäpuolelta lätkä päälle? Kolmanneksi, saako jostain valmiin paketin, jossa olis tarvittavat ja yhteensopivat mömmöt ja paikat kaikki samassa? |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tubeless renkaassa käytetään sini reunaisia paikkoja ja mitä isompi reikä sen isompi talla. Tuossa tapauksessa olisi varmaan joku 120 TL sopiva paikka on ainakin tarpeeksi suuri , voisi mennä normaalilla henkilöauton pyöreällä tallalla joku Nro 02. Ja vulkanointi aineena aina sinistä (special cement) ,kun on kyseessä sininen talla . Käyt vaikka rengasliikkeestä ostamassa pienen purkin special cement , ja pari tallaa 120 TL rasvan voi poistaa rasvanpoisto aineella ,ei tarvi erikseen ostaa karhennusnestettä .
__________________
Älä rääkkää sitä ! No enhä minä rääkkääkkään! |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onkos tällaset setit ihan susia? Etiketin perusteella taitaa olla sisärenkaan paikkoja nuokin... Paljonkos tollasen 120 TL paikan halkaisija on? (arvaus 120mm ? ![]() Laittakaa linkkiä jos tiedätte että jokin nettikauppa noita tarvikkeita myisi... Koitin jo vähän etsiskellä, mutten oikein löytänyt. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Helsingissä voit mennä Offivarusteeseen, sieltä löytyy kaikki mitä tarviit, voit myös viedä renkaan sinne paikattavaks jos epäilet omia taitojas. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tässä on muutama millä me ollaan tultu toimeen jo aika kauan ja ovat luotettavia oikein asennettuna ! Lisäksi koko taulukko paikan ,reiän sekä paikattavan renkaan mukaan !
__________________
Älä rääkkää sitä ! No enhä minä rääkkääkkään! |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tuli hommattua projektikuntoisia renkaita ja kyselin tarjouksia kudoksellisen paikan laittamisesta renkaan kylkeen Imatralaisilta rengasliikkeiltä. Hinnat olisi olleet 40€ ja 20€.
Netissä törmäsin Eurovulk nimisen firman sivuihin, tiedustelin sieltä Preman paikkaustarvikkeita, Karhennusneste PPC-32, liima PFC-8 ja paketti paikkoja (10 kpl PB-6) noin 114€ toimitettuna. Ja harrastustoiminnasta kun on kyse niin, tottakai itse tehtynä ja viisinkertaisella hinnalla ![]() ![]() ![]() http://eurovulk.fi/tuotteet/rengaspa...lrehvi-paigad/ Paikkapaketin mukana tuli kuvallinen ohje ja mukaan oli lisäksi laitettu iso, värivalokuvin esitetty toimintaohje renkaiden paikkauksesta, kun mainitsin ettei hirveästi ole kokemusta renkaiden kunnostamisesta. Erinomaista asiakaspalvelua! Harjoituksen aihiona oli kylkivaurioinen rengas jonka kudokset tai suurin osa niistä olivat vaurioituneet patin alueelta. Ehkä noin 50x80mm alueelta puuttui kudokset kokonaan. Painetta 1.7 bar. Hioin porakoneen tukkalaikalla sisäpinnan sileäksi, imuroin puhtaaksi pölystä ja levittelin pintaan karhennusainetta jonka kuivuttua levitin liiman paikan alueelle. Hiottaessa kankaan reunoja tuli esille, olivat todella lähellä pintaa. Niille kohdille levitin kahteen otteeseen, ohjeen mukaan ”cementtiä” Liiman kuivuttua paikan suoja kalvo irti ja painoin paikan kiinni renkaaseen ja puu kapulalla painelemaan ilmoja pois paikan alta keskeltä reunoille. Paikka tuntui alusta asti tarttuvan todella voimakkaasti renkaaseen mutta laitoin sen varmuuden vuoksi vielä ruuvipuristimien kanssa puristukseen puoleksi vuorokaudeksi. Kun sain renkaan vanteelle se olikin ihan käytettävän oloinen vauriokohta ei enää erotu kovinkaan selvästi Painetta on noin 2bar Viimeksi muokannut Fruehauf-CJ : 18.05.2016 21:29 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mistä 16" x 10"/12" teräsvanteita? 8x6,5" jaolla. | veijon-esso | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 14.03.2009 16:48 |
Ostettu 8"-10" x 15" (beadlock/ilman) vanteet - 6x5,5" jaolla | Räjä | O/M/V Renkaat ja vanteet | 7 | 26.02.2009 18:29 |
Ostetaan Tojotan "lantikan" 2henk. penkki "OSTETTU" | Cam1lla | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.11.2008 19:28 |
Myydään 14" nastat, 18"kitkat, 20" kesät ja 16" insat | Zamppa | O/M/V Renkaat ja vanteet | 11 | 25.09.2008 13:43 |
Myyty Jeep TML vateet 15".lev10" -44et, jako 5x4,5" UUDET | Kimpsu | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 23.09.2008 11:18 |