![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#176
|
||||
|
||||
![]()
Kannattaa varmaan mittailla öljynpaine ainakin lohkon kyljestä ja turbon ja oljyletkun välistä ennen seuraavaa starttia. Jos ei ole omia TARKKOJA mittareita, lainaa jostain. Saatta säästää ison tukun rahaa. En usko et oisit mokannu mitään, mut kaveri mokas. Unohtu paperi tuppo turbon öljyn paluu kanavaan, pikkasen savus kottero. muutaman öljyn lisäys kerran jälkeen hoksas virheensä
![]() |
#177
|
||||
|
||||
![]()
Juu huomenna ois tarkotus hakea mekaaninen mittari ja letkut sun muut nipat niin näkee todellisuuden tuosta öljynpaineesta. Hankalaa rakentamista kelan rahoilla, aina saa kuukauden oottaa että saa jonku yhen pikkuasian kuntoon
![]()
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#178
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#179
|
||||
|
||||
![]()
Ainaki vanhassa koneessa, joka oli sitä uudempaa mallia, oli tuo öljyntulo turbolle juurikin tuosta samasta banjosta lohkon kyljestä ja hyvin toimi, en tiedä sitte oisko siinäkin jotain eroa ?
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#180
|
|||
|
|||
![]()
meinasin vaa ettei siin lohkossa ole mitää supistinta?? mut öp-merkkivalo on ainakin pääöljy kanavassa..
|
#181
|
||||
|
||||
![]()
Ja maalaisjärjellä ajateltuna ois tuo öljynpainekelloki pääkanavassa, taidan huvikseen koittaa huomenna hakea siihen sen mekaanisen mittarin liitännän lisäks haarotuksen turbon öljylle
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#182
|
||||
|
||||
![]()
Eihän ne paskakikkareet siä turbossa ole vaan kuminpaloja öljyletkun sisältä, ja letku turvonnut tukkoon?
|
#183
|
||||
|
||||
![]()
Ei oo letkukaan tukossa, se on koitettu kyllä. Ja ihan kovilta kökkälöiltä ne tuntu, tosin voihan tuo kumikin olla kovaa, mutta letkussa ilma kulkee ainaki tosi hyvin läpi
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#184
|
|||
|
|||
![]()
pakko kysyy, mut ei kai ole käynny sellanen lipsahdus että olet vahingossa liitäny ahtimen öljy letkun laturin paluu letkuun etkä paine letkuun??
|
#185
|
||||
|
||||
![]()
Ehtoota. Kokemuksella voin sanoa et tuon vanhemman mallin lohkon ali-paine pumpun liitännästä ei ahtimelle paine riitä. Virtaus kuristettu lohkolta a-p pumpulle mitoitetuksi. Öp anturilta vaan haaroitus.
|
#186
|
||||
|
||||
![]()
Ihanaa, kiitos. Tuo olikin suunnitteilla tehdä huomenna kunhan nuo kelan rahat ropiC tilille
![]() ![]()
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#187
|
||||
|
||||
![]()
Hei
Mulla olis tarve 60 malliin passelille turbolle. Semmonen että vakio pumppu piisaa. Asiallinen rojekti sulla. |
#188
|
||||
|
||||
![]()
Ois noita pariki sopivaa turboa tiesti kaverilla, holsetin h1 sarjaa kummatkin, toisessa imusiipi 37mm ja toisessa 42 tai 43mm ja kummankin pakosiipi on 55mm, pakopesät samanlaiset, elikkä holsetin ilmottamana numero 6. Ahtimet on laakeroitu ja tasapainotettu, elikkäs uusia periaatteessa. 380e/kpl
ahtimet on alunperin valmetista, toinen 3.3 litrasesta ja toinen 4.4 litrasesta jos kiinnostaa niin voin laittaa yksityisviestinä kaverin numeron sulle
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#189
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#190
|
||||
|
||||
![]()
Nonii, ohan siellä öljynpainetta, 4bar näytti kylmänä ja turbollekin tulee ölzää, kun otti sen sieltä painekellon luota haarottimella
![]()
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#191
|
|||
|
|||
![]()
kannattaa kerta on mittarit kiinni niin tarkistaa mitä lämpymänä näyttää paineita niin saa mielenrauhan siinäkin asiassa, lämpymänä tyhjäkäynnillä pitäs olla 0.3bar ja 3000rpm 2,5bar-6bar....
|
#192
|
||||
|
||||
![]()
Juu pitää se kahtoa huomenna kunhan vaihdan öljyt ja suodattimen (taas) ja pistän turbon takasi paikollensa, jospa pääsis jo kunnolliselle koeajolle
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#193
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#194
|
||||
|
||||
![]()
Hyvä et alkaa rottelot toimii
![]() |
#195
|
||||
|
||||
![]()
Juu, ihanaa
![]() ![]()
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#196
|
||||
|
||||
![]()
Noniiii, eka kunnon koeajo suoritettu, lykkää mustaa heti niin saatanasti, koko kierrosalueen läpi (4300rpm max) tulee putken täydeltä tummaa
![]() ![]()
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#197
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#198
|
||||
|
||||
![]()
Kahtotaas huomenna päivällä ku täällä ei oo ketään kotosalla ja naapuritki pois kotoa ettei tuu sanomista, oli taas jääny kamera kotia ku lähin tuonne kaverin tallille värkkään tota. Mukava ääni tuosta lähtee ku vähäsenkään painaa tasasesti kaasua, ei oo semmonen kimeä vihellys, vaan tuommonen munanpäähän tärinän aiheuttava ulina
![]()
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#199
|
||||
|
||||
![]()
musta savu on aina tervettä ja kilosta alkaa ilo mut kolmesta juhlat.
![]() |
#200
|
||||
|
||||
![]()
millon härdelli päästään juhlille???????????????
|
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|