![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() En tiiä yhtää mitä tuolla oli käytetty, mut turbo oli täynnä jotai paskakikkareita öljyn seasta, ite oon käyttäny aina tota mobilin delvaccia, onks toi nyt 10-40 ja tuo oli eka kerta ku ite tuohon koneeseen pistin öljyt
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
itekkin käytin alkuun tuota delvaccia mutta vaihappa ralli formulat koneeseen, tulee heti ihan erilainen peli... 5w-50 muistaakseni mitä tuossa itellä ollut ja sen kyllä kuulee käynnistä heti että kunnon öljyt koneessa...
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ja roodogsilta tiedustelun mukaan löytyy öljypumppu tohon, pitäs vaan nyt saada tietää tuon koneen tarkka ikä, sähköpostissa luki, että 10/85 moottori vaihtuu erilaiseen. Missäs tossa koneessa on jotai tarkempia numeroita, millä vois selvittää sen kuukauden vielä ?
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
edit: 10/85 jälkeen vaihtui ö-suodattimen jalka ja se kansi jossa lauhari sekä jalka on kiinni... |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Juu just kävin tuolla tojotalla ja sainki räjäytyskuvia niin selvis, että tuo moottori on sitä vanhempaa, missä oli toi öljyfiltterin jalka just tuota ~84 vuotista, 115e maksais sieltä noi 2 öljypumpun hammasratasta.
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
En ole oikeen minkään alan expertti. Eikö diesel kone leikkaa kiinni jos on niin huonot öljynpaineet ettei jaksa nostaa öljyä esim. 1M korkeuteen? Tarkoittaa alle 0.1bar. Yleensä laturissa jossa on alipainepumppu, löytyy jostain kohdin kuristin. Käsittääkseni se on sen alipainepumpun sisällä. Voisko kuristin olla jo ennen laturia, lohkossa, banjoliittimessä? Eihän öljypumppu remontti ikinä tee pahaa, mut onko todellinen syy tosiaan öljypumpussa?
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Niin, sitä tässä ihmettelenkin, kun ensimmäisellä startilla ei tullu huomattua, että öljynpainekello oli pois paikaltaan ja kyllähän sieltä suihkus aivan sikana sitä öljyä, kone ei kalkata yhtään. Jotain 5 minuuttia se oli putkeen käynnissä, eikä minkäänlaista kolinaa kuulu, turbon öljyletku on ehkä 10cm korkeammalla kuin venttiilikoppa on. Vanhassa moottorissa oli sama letku kiinni, samasta paikasta ja hyvin sieltä ruikki sillon mustaa ainesta
![]()
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |