![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Vituttaa nyt vaa ku ei tuu öljyä sinne turbolle asti, tiiä mitä sieltä saa ruveta remontteeraan, ei kait noista oo pahemmin öljypumppuja menny. Jännä ku laturille tulee öljyä ja siitä letkusta haarotettu turbolle, käytin sitä banjoa auki ku kone oli käynnissä ja rupes heti lorisemaan, mutta siittä ylemmäs ei jaksa nousta ![]()
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
mitä öljyä siellä on? itte oon kättänyt 15W-40 diesel öljyä kesät talvet
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
En tiiä yhtää mitä tuolla oli käytetty, mut turbo oli täynnä jotai paskakikkareita öljyn seasta, ite oon käyttäny aina tota mobilin delvaccia, onks toi nyt 10-40 ja tuo oli eka kerta ku ite tuohon koneeseen pistin öljyt
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
itekkin käytin alkuun tuota delvaccia mutta vaihappa ralli formulat koneeseen, tulee heti ihan erilainen peli... 5w-50 muistaakseni mitä tuossa itellä ollut ja sen kyllä kuulee käynnistä heti että kunnon öljyt koneessa...
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ja roodogsilta tiedustelun mukaan löytyy öljypumppu tohon, pitäs vaan nyt saada tietää tuon koneen tarkka ikä, sähköpostissa luki, että 10/85 moottori vaihtuu erilaiseen. Missäs tossa koneessa on jotai tarkempia numeroita, millä vois selvittää sen kuukauden vielä ?
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
edit: 10/85 jälkeen vaihtui ö-suodattimen jalka ja se kansi jossa lauhari sekä jalka on kiinni... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Juu just kävin tuolla tojotalla ja sainki räjäytyskuvia niin selvis, että tuo moottori on sitä vanhempaa, missä oli toi öljyfiltterin jalka just tuota ~84 vuotista, 115e maksais sieltä noi 2 öljypumpun hammasratasta.
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ainaki vanhassa koneessa, joka oli sitä uudempaa mallia, oli tuo öljyntulo turbolle juurikin tuosta samasta banjosta lohkon kyljestä ja hyvin toimi, en tiedä sitte oisko siinäkin jotain eroa ?
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
meinasin vaa ettei siin lohkossa ole mitää supistinta?? mut öp-merkkivalo on ainakin pääöljy kanavassa..
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ja maalaisjärjellä ajateltuna ois tuo öljynpainekelloki pääkanavassa, taidan huvikseen koittaa huomenna hakea siihen sen mekaanisen mittarin liitännän lisäks haarotuksen turbon öljylle
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Eihän ne paskakikkareet siä turbossa ole vaan kuminpaloja öljyletkun sisältä, ja letku turvonnut tukkoon?
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Ei oo letkukaan tukossa, se on koitettu kyllä. Ja ihan kovilta kökkälöiltä ne tuntu, tosin voihan tuo kumikin olla kovaa, mutta letkussa ilma kulkee ainaki tosi hyvin läpi
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |