Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.05.2009, 19:09
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

LN110 jäykkä etuAKSELI - tractionbar kiinni -


Noniin,
Kaverin autoon ruvetaan moista rakentamaan, joten tänne ilmestyy kuvia ja mietteitä. Ja aivan varmasti myös kysymyksiä.
Cross4wd kautta tulee 2vk. sisällä 3"korottava IFS eliminator sarja.

Hilussa on tällä hetkellä rikkinäinen etuperä, n.3" korin korotus, OMEn korottavat takajouset, etujousia kiristetty, OMEn pumput, 33" / 12.5 kumit, turbo+cooleri.


Heti tulee mieleen, että mikä etuakseli? Onko se nyt sitten LN65en akseli vai läjän vai minkä? Ois tietty kiva jos välitykset ois samat kun hlx. taka-akselissa. Entäpä etukartaani, mikähän ois paras? LN65, LJ vai mikä? Vaatiikohan jotain jatkolaippoja?
Kelläään joutilaana myynnissä etuakselia?


Täällä muutama kuvat lähtökohdasta:
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2009/Teron+Hilux/


Viimeksi muokannut Vilkutin : 08.11.2009 17:20
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.05.2009, 20:05
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti

Heti tulee mieleen, että mikä etuakseli? Onko se nyt sitten LN65en akseli vai läjän vai minkä? Ois tietty kiva jos välitykset ois samat kun hlx. taka-akselissa. Entäpä etukartaani, mikähän ois paras? LN65, LJ vai mikä? Vaatiikohan jotain jatkolaippoja?
Kelläään joutilaana myynnissä etuakselia?
LN46:n tai LN65:n akselilla varmaan helpoin tehdä, jos lehtijousilla aikoo toteuttaa. Etukardaaniksi pitäis käydä se LN110:n oma kardaani.

Mulla olis yks kokonainen LN65:n etuakseli ylimääräisenä. Välitys 4,56 ja taaksekin löytyy välitys, jos ei ole sama siinä alkuperäisessä takaperässä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.05.2009, 20:13
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

mitenkä takaperän välityksestä voi varmistua? Ainut VARMA konsti lienee tikut pihalle, ja murikka pöydälle? Vai onnistuisko aurinkopyörän hampaat laskemaan öljyntäyttö reijästä, jos merkkaan ensimmäisen?

Mitä pidät akselilla hintaa, missä kunnossa vetonivelet ja jarrut?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.05.2009, 20:24
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
mitenkä takaperän välityksestä voi varmistua? Ainut VARMA konsti lienee tikut pihalle, ja murikka pöydälle? Vai onnistuisko aurinkopyörän hampaat laskemaan öljyntäyttö reijästä, jos merkkaan ensimmäisen?

Mitä pidät akselilla hintaa, missä kunnossa vetonivelet ja jarrut?
Tyyppikilpi kertoo välityksen, jos periä ei ole vaihdettu. Alimmalla rivillä G-kirjaimen jälkeiset kolme numeroa kertovat välityksen ja tasauspyörästön tyypin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.05.2009, 21:11
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Perän välityksen saa selville pyörittelemällä kardaanista ja laskemalla suhde siihen kuin monta kertaa rengas pyörähtää.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.05.2009, 21:22
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Heti tulee mieleen, että mikä etuakseli? Onko se nyt sitten LN65en akseli vai läjän vai minkä?
laita LN65:n akseli noilla IFS:n navoilla, niin saat siitä samanlevyisen kuin IFS Hiluxin taka-akseli.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.05.2009, 21:24
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

ifs navat leventää noin 6 cm sitte olis taka ja etu akseli saman levysiä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.05.2009, 13:06
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

ahaaa, hyvä tieto !
Sen verran taka-akselia pyöritelty että ois kait 4.3 välitys, liekkö mahdollista?

Perjantaina ois palikat Suomessa, voipi venyä tosin ensiviikkoon ennenkuin pääsee hakemaan.

Sitten tarvis ruveta setvimään onko LN65 erivälityksiä? Ja löytyykö ylipäätänsä tuota 4.3.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.05.2009, 13:25
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

High pinion ois kovasana niin riittäää tupla nivelessäkin vara.

Tuossa jokunen kuva 110 kierrejousi keulasta. http://irc-galleria.net/view.php?nic...ge_id=97515339
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.05.2009, 13:37
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

kuusvitosen välitys on 4,56 ja neljäkutosen 4,88, läjä 4,88 ja räjä 4,56, 110 4,3, takatuuppari 56 uudempikin tais olla 4,3. näistä ainakin suurin osa oikeeta tietoo

välitystä sen mukaan että millä renkaalla meinaat ajaa. läjä/räjä on siitä hyvät että niissä on edessä high pinion murikka, vaan kyllä 3" tg jousilla voi ajaa ilman haimurikkaa.

itselle kans tulossa sellanen ruohikkomaasturi jäykällä akselilla ja defeII:sen jakareilla ja kierrejousilla.......
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 12.05.2009, 17:18
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Onko toi kierrejousilla oleva hilu saatu myös leimaan?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 13.05.2009, 09:24
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
ahaaa, hyvä tieto !
Sen verran taka-akselia pyöritelty että ois kait 4.3 välitys, liekkö mahdollista?

Perjantaina ois palikat Suomessa, voipi venyä tosin ensiviikkoon ennenkuin pääsee hakemaan.

Sitten tarvis ruveta setvimään onko LN65 erivälityksiä? Ja löytyykö ylipäätänsä tuota 4.3.
takaveto hiluksissa on tota 4.3 välitystä, mut hi-pinioniin saattaa olla vaikeempi löytää. jos meinaa laittaa 35" tai isommat renkaat nii kannattas haalia jostain vähintään noi 4.56 välitykset, mieluummin 4.88. tosin tiuhempi pävitys on aina heikompi...


joo ja kaikki 8" murikat käy päikseen paitsi hi-pinionia ei voi laittaa taakse kun ei kestä siellä!

nii ja jos sekoittelee kuoria ja periä nii voi tulla ongelmaksi löytää oikeen kokoiset poskilaakerit. näissä on pieniä eroja noissa 8":ssa murkuloissa.

Viimeksi muokannut jv : 13.05.2009 09:28
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 13.05.2009, 09:37
hiluman hiluman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.10.05
Sijainti: rovaniemi
Viestit: 316
Perusasetus

kyllähän ton kierrejousituksen saa leimaan. tossa mun auto http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=51468
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux ln110 ja jäykkä etuakseli (SAS) j1s Tekniikka & Jutustelu 39 18.01.2013 19:55
Pajeroon jäykkä etuakseli jusshako Tekniikka & Jutustelu 12 24.01.2009 10:50
Myydään Broncon jäykkä etuakseli Leo N. Berger O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 08.08.2008 12:01
Runneriin jäykkä etuakseli?? Tekniikka & Jutustelu 3 20.08.2007 10:31
Pajeroon jäykkä etuakseli panda Tekniikka & Jutustelu 1 16.01.2007 21:19


Sivu luotu: 20:28 (GMT +2).