Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   LN110 jäykkä etuAKSELI - tractionbar kiinni - (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=59140)

Vilkutin 07.05.2009 19:09

LN110 jäykkä etuAKSELI - tractionbar kiinni -
 
Noniin,
Kaverin autoon ruvetaan moista rakentamaan, joten tänne ilmestyy kuvia ja mietteitä. Ja aivan varmasti myös kysymyksiä.
Cross4wd kautta tulee 2vk. sisällä 3"korottava IFS eliminator sarja.

Hilussa on tällä hetkellä rikkinäinen etuperä, n.3" korin korotus, OMEn korottavat takajouset, etujousia kiristetty, OMEn pumput, 33" / 12.5 kumit, turbo+cooleri.


Heti tulee mieleen, että mikä etuakseli? Onko se nyt sitten LN65en akseli vai läjän vai minkä? Ois tietty kiva jos välitykset ois samat kun hlx. taka-akselissa. Entäpä etukartaani, mikähän ois paras? LN65, LJ vai mikä? Vaatiikohan jotain jatkolaippoja?
Kelläään joutilaana myynnissä etuakselia?


Täällä muutama kuvat lähtökohdasta:
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2009/Teron+Hilux/

Arska 07.05.2009 20:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin (Viesti 558664)

Heti tulee mieleen, että mikä etuakseli? Onko se nyt sitten LN65en akseli vai läjän vai minkä? Ois tietty kiva jos välitykset ois samat kun hlx. taka-akselissa. Entäpä etukartaani, mikähän ois paras? LN65, LJ vai mikä? Vaatiikohan jotain jatkolaippoja?
Kelläään joutilaana myynnissä etuakselia?

LN46:n tai LN65:n akselilla varmaan helpoin tehdä, jos lehtijousilla aikoo toteuttaa. Etukardaaniksi pitäis käydä se LN110:n oma kardaani.

Mulla olis yks kokonainen LN65:n etuakseli ylimääräisenä. Välitys 4,56 ja taaksekin löytyy välitys, jos ei ole sama siinä alkuperäisessä takaperässä.

Vilkutin 07.05.2009 20:13

mitenkä takaperän välityksestä voi varmistua? Ainut VARMA konsti lienee tikut pihalle, ja murikka pöydälle? Vai onnistuisko aurinkopyörän hampaat laskemaan öljyntäyttö reijästä, jos merkkaan ensimmäisen?

Mitä pidät akselilla hintaa, missä kunnossa vetonivelet ja jarrut?

Arska 07.05.2009 20:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin (Viesti 558706)
mitenkä takaperän välityksestä voi varmistua? Ainut VARMA konsti lienee tikut pihalle, ja murikka pöydälle? Vai onnistuisko aurinkopyörän hampaat laskemaan öljyntäyttö reijästä, jos merkkaan ensimmäisen?

Mitä pidät akselilla hintaa, missä kunnossa vetonivelet ja jarrut?

Tyyppikilpi kertoo välityksen, jos periä ei ole vaihdettu. Alimmalla rivillä G-kirjaimen jälkeiset kolme numeroa kertovat välityksen ja tasauspyörästön tyypin.

Rak 07.05.2009 21:11

Perän välityksen saa selville pyörittelemällä kardaanista ja laskemalla suhde siihen kuin monta kertaa rengas pyörähtää.

Jeeper 07.05.2009 21:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin (Viesti 558664)
Heti tulee mieleen, että mikä etuakseli? Onko se nyt sitten LN65en akseli vai läjän vai minkä?

laita LN65:n akseli noilla IFS:n navoilla, niin saat siitä samanlevyisen kuin IFS Hiluxin taka-akseli.

toyota4x4 07.05.2009 21:24

ifs navat leventää noin 6 cm sitte olis taka ja etu akseli saman levysiä.

Vilkutin 12.05.2009 13:06

ahaaa, hyvä tieto !
Sen verran taka-akselia pyöritelty että ois kait 4.3 välitys, liekkö mahdollista?

Perjantaina ois palikat Suomessa, voipi venyä tosin ensiviikkoon ennenkuin pääsee hakemaan.

Sitten tarvis ruveta setvimään onko LN65 erivälityksiä? Ja löytyykö ylipäätänsä tuota 4.3.

Rekisteröimätön 12.05.2009 13:25

High pinion ois kovasana niin riittäää tupla nivelessäkin vara.

Tuossa jokunen kuva 110 kierrejousi keulasta. http://irc-galleria.net/view.php?nic...ge_id=97515339

lepoantti 12.05.2009 13:37

kuusvitosen välitys on 4,56 ja neljäkutosen 4,88, läjä 4,88 ja räjä 4,56, 110 4,3, takatuuppari 56 uudempikin tais olla 4,3. näistä ainakin suurin osa oikeeta tietoo

välitystä sen mukaan että millä renkaalla meinaat ajaa. läjä/räjä on siitä hyvät että niissä on edessä high pinion murikka, vaan kyllä 3" tg jousilla voi ajaa ilman haimurikkaa.

itselle kans tulossa sellanen ruohikkomaasturi jäykällä akselilla ja defeII:sen jakareilla ja kierrejousilla.......

Rekisteröimätön 12.05.2009 17:18

Onko toi kierrejousilla oleva hilu saatu myös leimaan?

Vilkutin 13.05.2009 08:25

Eli toisin sanoen vanhan hiluxin tai LJ murikat ois hitaimmat?
Käynee suoraan LN110? Kuis kartaanit?
Ja takamurikan joutunee käytännössä vaihtamaan kokonaan?

jv 13.05.2009 09:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin (Viesti 560070)
ahaaa, hyvä tieto !
Sen verran taka-akselia pyöritelty että ois kait 4.3 välitys, liekkö mahdollista?

Perjantaina ois palikat Suomessa, voipi venyä tosin ensiviikkoon ennenkuin pääsee hakemaan.

Sitten tarvis ruveta setvimään onko LN65 erivälityksiä? Ja löytyykö ylipäätänsä tuota 4.3.

takaveto hiluksissa on tota 4.3 välitystä, mut hi-pinioniin saattaa olla vaikeempi löytää. jos meinaa laittaa 35" tai isommat renkaat nii kannattas haalia jostain vähintään noi 4.56 välitykset, mieluummin 4.88. tosin tiuhempi pävitys on aina heikompi...


joo ja kaikki 8" murikat käy päikseen paitsi hi-pinionia ei voi laittaa taakse kun ei kestä siellä!

nii ja jos sekoittelee kuoria ja periä nii voi tulla ongelmaksi löytää oikeen kokoiset poskilaakerit. näissä on pieniä eroja noissa 8":ssa murkuloissa.

hiluman 13.05.2009 09:37

kyllähän ton kierrejousituksen saa leimaan. tossa mun auto http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=51468

Vilkutin 19.05.2009 18:03

noniiin.. perjantaina ois tarkotus mennä käymään cros4wd jos vaan työt sen sallii, sitten kuvia romuista.


Osat haettu, kauppaa väännetään LN65 ARB akseleista.

Vilkutin 04.06.2009 20:50

etuperä purettu, 4.88 välitys...

eli hakusessa LJ tai LN65 etuakseli, jolloin taka-akselille ei tarvis tehä mitään?

Onko mahollista onnistua?

Rekisteröimätön 05.06.2009 12:33

Vähän kyl ihmetyttää tuo 4.88.
tyyppikilvestä luettuna oli 4.30.
Eikös LN65:ssä ole 4.56 ja LN46:ssa 4.88? Tai sitten muistan väärin.
Tahtoo kyllä viel tarkistaa nuo välitykset kunnolla.

Juha

Vilkutin 06.08.2009 17:44

Noniiin Tero on saanut auton lähes nippuun, halusi antaa ison kiitoksen veljelleen Juhalle hitsauksista.

Tässä on muutama kuva,
kuvia en saannut näkyviin perkeleen, vempeleet


Seuraava ongelma onkin etukartaani, eipä tullut mieleen että hiluxin etukartaanin liuku on malli todella lyhyt.
Joten nyt on ongelma että mistä kartaani, jossa pituutta ja liukua piisaa. Toisessa päässä läjän aksilaan passaava laippa ja toisessa LN110 jakolaatikkoon.

lepoantti 06.08.2009 20:55

offipuodeista löytyy 10 ja 8" liulla varustettuja palikoita, ristikko on valmiina mutta pitää liittää putkeen jossa on toinen ristikko. itselle ja kaverille tein TG:n jousilla varustettuihin luxeihin kardaanit uusiksi, liukuna käytin traktorin ulosotossa kätyettyä ura-akselia. onhan siinä lähtökohtaisesti isompi välys kuin auto käyttöön tarkoitetussa liussa mutta toimii ihan ok, tarvittaessa voi jopa ajaa maantienopeutta nelikkopäällä.

Rekisteröimätön 07.08.2009 15:33

kans tahtoo kuvia!!!!

lepoantti 07.08.2009 20:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 581286)
kans tahtoo kuvia!!!!

tässä on ainakin ura-akselista tehdyn jortinaalin kuva jos sellanen käy, vai tarkoittiko edellinen kuvien kyselijä rakentelun kohteena olleen hiluxin kuvia?



http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=36648

Vilkutin 10.08.2009 06:33

koitan tänään taas pistää kuvia, jos ei onnistu ni tarvii olla yhteytessä palvelun tarjoajaan.

Vilkutin 11.08.2009 20:20

noniiin nyt ois pari kuvaa... la. ois tarkotus olla "kartaani" paikallaan ja otetaan testiä sitten kuvia toiminnasta.

http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2009/Teron+Hilux/

ZwA 12.08.2009 11:21

Hyvältä Näyttää!

Joske 12.08.2009 20:27

On kyllä nätti peli :)


Sivu luotu: 04:48 (GMT +2).