Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #201  
Vanha 21.12.2008, 05:14
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

Taas on käyty vähän rymyttelemässä






Perkule kun pyyhkijät kuoli.
moottori kyllä pyörii mutta varret ei liiku onko kellään ollut samaa ongelmaan patrolleissa? Keksisi mikä helvetti niitä nyt riivaa, kun pyyhkijät muutenkin on ollut vähän omalaatuiset pyyhkii miten sattuu (liian vähän tuulilasista) onko se vaan purettava ja ruveta ihmettelmään? vai miten se nyt oli?
Vastaa lainaten
  #202  
Vanha 21.12.2008, 11:11
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.819
Perusasetus

irronnut siitä nivelestä mikä on moottorissa jolla lähtee voima pyyhkijöille ja siihen m6 pultti lukitteeksi niin rupee pysymään kiinni.
Vastaa lainaten
  #203  
Vanha 22.12.2008, 13:59
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

Jeps kävin tutkimassa asiaan niin näihän siellä oli käynyt, että varsi oli irronnut moottorista. Suhteellisen vittumainen saada takaisin. Pitää vissiin koettaa ottaa se ritilä pelti poies mikä on konepellin jälkeen, että se homma onnistuisi vähän paremmin.
Vastaa lainaten
  #204  
Vanha 18.02.2009, 18:14
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

Jeps kohta puolin pitää vissiin aloittaa auton kausihuolto. Elikkäs tarkoitus olisi, laittaa pitkä patrollin takaperä kokonaisuudessaan taakse, ja sitten ottaa tuosta omasta perästä kitkalukollinen murikka ja vaihtaa se eteen. Vaihtaa taka jouset paremmin ryhdissä oleviin. Ilmeisesti kytkinkin pitää vaihtaa. Tehdä vielä kunnollinen katsastus huolto ja ottaa suuttimet irti ja käyttää niitä huollossa.
Vastaa lainaten
  #205  
Vanha 19.03.2009, 21:23
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mistä tollaset puslat noihin riippuihin hommasit?!
Minkä mittaset jarruletkut teetätit noilla korotuksilla?
Vastaa lainaten
  #206  
Vanha 19.03.2009, 23:16
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

Eturiippukeiden puslat on itse tehdyt polyuretaanista. Jarru letkut on vakiot ei tarvinnut pidentää.
Vastaa lainaten
  #207  
Vanha 08.04.2009, 00:07
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

Jeps eli kausi huolto on alkanut vihdoin ja viimein! Eli vanha perä putosi eilen lattialle jousien kera. Nyt kun vielä saisi aikaiseksi ährätä ne "uudet" jouset, ja pitkän patrollin perän sinne paikalleen, ja saisin sen lukollisen murikan sinne eteen. Niin johan ruvettais olemaan hyvällä mallilla!

Suuttimet lähtivät huoltoon, mutta siitä herääkin kysymys mistä saa patrolliin halvalla suutinkärkiä? Koska taantuma on myös vaikuttanut omiin tuloihin. Ja täten rahaa ei ole hirveitä summia käytettävissä.
Vastaa lainaten
  #208  
Vanha 11.04.2009, 15:48
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

no nii nyt on "uudet" jouset ja "uusi" perä saatu melkein auton alle, huomasin tuossa että tuo ns, kitkalukko mikä tuossa vanhassa perässä on niin sehän on ihan onnetton, verrattuna tähän uuteen. Eli se kannattaa kiristää ennekuin laittaa sen eteen, mietin että kannattaisko se kiristää ihan kunnolla silleen että se on joku 70% lukko?

Mutta nytten tuleekin, kun ei ole mitään havaintoa miten sen kiristys tapahtuu? Jotain shimmi levyä jonnekin päin mutta minne ja kuinka paksua shimmiä kannattaa käyttää?
Vastaa lainaten
  #209  
Vanha 15.04.2009, 19:59
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

Kansalle kuvia!

Tuttu näky jo auton rakentelu vaiheilta


Eli siellä se makaa pitkä patrollin "uusi" perä. Aikas tosi paljon jykevämpää tekoa, kun tuo pätkä originelli perä.


Kun nyt vielä sais itseänsä niskasta kiinni ja sais aikaseksi tehtyä tuon perä homman loppuun, niin vois keskittyä muuhun kausihuoltoon.

Niin ja nyt ois myynissä pätkä patrollin perän banjo ja vetarit, ja ehkä jotain jarru hilpettä.
Vastaa lainaten
  #210  
Vanha 22.04.2009, 22:32
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

Eli eli ois nyt vähän huolia että mistä sais halvalla suutinkärkiä motonetilä on mutta ne 1983 mallista ylöspäin eli käykö ne tuohon 1982 malliin?

Ja jos ei käy niin mistä sais alle 30euron suutin kärkiä patrolliin? kun nuo on kuulemma kaikki vaihdettava.
Vastaa lainaten
  #211  
Vanha 23.04.2009, 18:45
swamber:n Avatar
swamber swamber ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.03
Sijainti: Vihanti, Finland.
Viestit: 680
Perusasetus

Kyl ne suuttimet pitäs passata. Ihte laiton aikonaan Zekelin suuttimet, hintaa en kyllä muista.
Vastaa lainaten
  #212  
Vanha 23.04.2009, 21:48
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

Niin eli ei oo väliä jos tilaan motonetistä ne 1983 vm suutinkärjet? Eli niiden pitäs käydä keskenään, jos näin on niin helevetin hyvä juttu!
Vastaa lainaten
  #213  
Vanha 24.04.2009, 18:49
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

No niin nyt tänään oli pakko kokeilla paljonko se nyt sitten nousi "uusilla" jousilla yllätys oli kyllä enemän kuin positiivinen 10cm taka helmasta mitattuna noussut verrattuna edellisiin jousiin, eli ihan mukavasti. Eli oli ne entiset jouset vissiin jo ihan aikansa eläneet.

Suurta pään raapimista aiheutti takalaakereiden yllättävä väljyyden lisääntyminen.. laitoin molemmat vetarit kiinni ja kokeilin että ei helevetti voi olla näin paljon väljää tässä laakerissa Otin yhden shimmin levyn siitä vetoakselin päästä pois niin kummasti hävisi väljyydet. En muuta selitystä keksi että nämä vanhat jarru kilvet täytyy olla pari milliä paksummat kuin ne alkuperäiset, mitä olivat tuossa perässä "uudessa" perässä.

Seuraavaksi ois vielä jarru putkien vetäminen ja perän panssarin teko. Sitten pääsisi etuperän kimppuun että saadaan sinnekin se etu lukko.
Vastaa lainaten
  #214  
Vanha 25.04.2009, 06:03
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

asiasta kolmanteen jos ei joku jo sulle oo sanonu nii se sun vanha takaperän murikka käy suoraan eteen. saat siitä vahvemman murikan ja kitkalukon eteen, on nääs neljällä pikkupyörällä... noit vakio kaks pyöräsiä on rikottu jo monta aikojen saatossa.
Vastaa lainaten
  #215  
Vanha 25.04.2009, 10:12
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jv Näytä viesti
asiasta kolmanteen jos ei joku jo sulle oo sanonu nii se sun vanha takaperän murikka käy suoraan eteen. saat siitä vahvemman murikan ja kitkalukon eteen, on nääs neljällä pikkupyörällä... noit vakio kaks pyöräsiä on rikottu jo monta aikojen saatossa.

Joo niin oli juuri tarkoitus, kiristän sen kitkalukon ennen kun laitan sen sinne eteen. Mitenköhän paljon muuttuu auton käyttäytyminen metsässä? rupeekohan jopa menemäänkin jo jonnekin ilman vinssiä?


Eilen kävin melkein jokaisen jyväskylän varaosapuljut läpi, niin halvimmat suuttinkärjet oli 27,50euroo kappale kalliinmat mitä oon löytänyt niin 57 euroa kappale. Piru kun olisin nyt vaan ihan 100 % varma että nuo motonetin suutinkärjet käy noihin suutin runkoihin, on ne vaan niin paljon halvemmat.
Vastaa lainaten
  #216  
Vanha 25.04.2009, 11:09
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Saa hyvin tiukattua ni puskee paremmin, talviliikenteessä voipi olla koppi täynnä käsiä välillä.
Vastaa lainaten
  #217  
Vanha 25.04.2009, 13:56
apiaani:n Avatar
apiaani apiaani ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 01.01.07
Sijainti: Panelia
Viestit: 940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rausku4x4 Näytä viesti
Piru kun olisin nyt vaan ihan 100 % varma että nuo motonetin suutinkärjet käy noihin suutin runkoihin, on ne vaan niin paljon halvemmat.
Saahan ne sit vaihdettua motonetissä josseivat sovikkaan.
Vastaa lainaten
  #218  
Vanha 25.04.2009, 20:36
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rausku4x4 Näytä viesti
Jeps eli kausi huolto on alkanut

Suuttimet lähtivät huoltoon, mutta siitä herääkin kysymys mistä saa patrolliin halvalla suutinkärkiä?
Otappa yksi suutin auki ja katso siitä numerosarja joka on itse suuttimenkäjen rungossa

TODENNÄKÖISESTI alkaa DN0 SD xxx (xxx=numerosarja ja sen perässä saattaa olla vielä "jotakin"), saattaa olla jotta Motonet ei edes tunne sitten kärkiä (varsinkin jos sattuu olemaan NippoDensot), jolloin löytyy ainoastaan maahantuojalta (ATOY tuo ND:tä, Bosch Diesel-Kiki:ä) Lisäksi kun avaat suuttimen niin suutinkärjen ja rungon välissä on metallipala, katsoppas sen kunto varsinkin suuttimen "tapin" kohdalta. Jos on kolo niin pala uusiksi, jottei neula nouse liikaa ja kone savuttaa sen takia! Ja MITTAA tuo palan korkeus, koska niitäkin on 2 mahdollisuutta. Lisäksi kärkeen uusi tiiviste ja paluuputkeen, joten niistä kannattaa ottaa malli mukaan (ellet käytä postimyyntiä). #HUH#... zzhht ja olen ansainnut viileän juoman...

Jos ei tavaraa tunnu löytyvän, DIESEL-OTEKO kyllä jeesaa hommassa (Vantaa Tikkurilassa pulju)
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #219  
Vanha 27.04.2009, 07:49
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

[QUOTE=Rausku4x4;476139]Eli Eli jotain on taas saatu tehtyä

Jäähdytys ongelmat jäivät kun laitoin gti pösön tupla flektit. Kytkin vielä ne niin että ne ovat sarjassa joten ne ovat 24 volttiset.



Minkäs gti pökötin flektit nuo oikein on?
Vastaa lainaten
  #220  
Vanha 27.04.2009, 14:03
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

Muistaakseni 205 gti pösön flektit. Imasevat kylläkin ihan kivasti virtaa, mutta kyllä ne sitten jäähdyttääkin sillä teholla.
Vastaa lainaten
  #221  
Vanha 30.04.2009, 10:18
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rausku4x4 Näytä viesti
Eli eli ois nyt vähän huolia että mistä sais halvalla suutinkärkiä motonetilä on mutta ne 1983 mallista ylöspäin eli käykö ne tuohon 1982 malliin?
Minulla oli syksyllä -82 pätkän ja -88TD pitkän suuttimet samaan aikaan levällään pöydällä.
Parhaista osista valkkasin ajoautoon kärjet ja laitoin paikalleen.
Ei tullut siltikään mieleinen, vaan pitää Taas nöyrtyä ja ostaa vielä uudet kärjet.

Sisukalut ja kärjet olivat ihan samanlaisia ja samoilla tyyppikoodeilla.

Ainoa eroavaisuus suutinrungoissa on niillä paluuputkien kiinnitys -systeemeillä.

Tampereen seudun dieselipajat pyytelivät 40 - 50€/kärki + vaihtotyöt irtokärkiin.
Onneksi on testauspumppu itellä, niin voi itse kasata ja säätää avautumispaineet.

Noita Motonetin kärkiä vois kokeilla, kunhan saan muut hommat ensin kuntoon...
Vastaa lainaten
  #222  
Vanha 30.04.2009, 10:45
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Millaisia "paineprikkoja" on löytynyt suuttimen ja kannen välistä?
Onko ollut muita kuin niitä kuparitiivisteitä jollain?
Odottais tuo omakin kansi kasausta pöydällä.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #223  
Vanha 30.04.2009, 10:46
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 Näytä viesti
Minulla oli syksyllä -82 pätkän ja -88TD pitkän suuttimet samaan aikaan levällään pöydällä.
Parhaista osista valkkasin ajoautoon kärjet ja laitoin paikalleen.
Ei tullut siltikään mieleinen, vaan pitää Taas nöyrtyä ja ostaa vielä uudet kärjet.

Sisukalut ja kärjet olivat ihan samanlaisia ja samoilla tyyppikoodeilla.

Ainoa eroavaisuus suutinrungoissa on niillä paluuputkien kiinnitys -systeemeillä.

Tampereen seudun dieselipajat pyytelivät 40 - 50€/kärki + vaihtotyöt irtokärkiin.
Onneksi on testauspumppu itellä, niin voi itse kasata ja säätää avautumispaineet.

Noita Motonetin kärkiä vois kokeilla, kunhan saan muut hommat ensin kuntoon...

Jeps eli käväsen ens viikolla motonetillä ja ostan nuo suuttin kärjet. Pitäs pikku hiljaa ruveta saamaan tuo auto jo ajoon.
Vastaa lainaten
  #224  
Vanha 05.05.2009, 23:21
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

No nii nyt ois suutinkärjet ostettuna. Eli ne on motonetistä ostetut zexelin suuttimet missä on tämmönen numero sarja 586 (väli) nd-dn0sd193

Eli nyt pitää vaan toivoo että noi on oikeat. Kumminkin 17,5 euroa peukalon pään kokosesta osasta, on ainakin mulle iso raha.

Mistäs noita säätö prikkoja saa? Vai käykö siihen ihan kupari rikat? Oon ihan pihalla näistä asioista.
Vastaa lainaten
  #225  
Vanha 07.05.2009, 11:43
JulmaJii:n Avatar
JulmaJii JulmaJii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.01.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 142
Perusasetus

Jos nyt oon ihan oikeen käsittäny niin niillä säätöprikoilla eli shimmilevyillä säädetään sitä avautumispainetta ja sitä avautumispainettahan et pysty testaamaan ilman asiaankuuluvia laitteita.

Shimmilevyjä veikkaan, että kannattas tiedustella suutinhuoltoliikkeistä tai sitte ostat jotain käytettyjä patrolin suuttimia ja lainaat niistä jos tarvit. Kaverin BJ-40seen vaihettiin suutinkärjet ja mitattiin avautumispaineet niin ne oli ainaki kohillaan, eikä tarvinnu säätää.
__________________
JulmaJii, Tappaa talossa ja puutarhassa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty M: Maastokärry (uudet kuvat) PL O/M/V Ajoneuvot 3 31.03.2008 19:41
M: LJ-70 # uudet kuvat # las-c O/M/V Ajoneuvot 10 13.04.2007 17:18
M: Pätkä Patrolli -81 varaosiksi O/M/V Ajoneuvot 11 08.04.2006 18:56
M:Patrolli pätkä paku Humu O/M/V Muut 8 05.10.2004 18:36
M:Pätkä Paketti Patrolli Rabarberg O/M/V Muut 0 12.04.2004 15:24


Sivu luotu: 07:20 (GMT +2).