![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#201
|
||||
|
||||
![]()
Taas on käyty vähän rymyttelemässä
Perkule kun pyyhkijät kuoli. moottori kyllä pyörii mutta varret ei liiku onko kellään ollut samaa ongelmaan patrolleissa? Keksisi mikä helvetti niitä nyt riivaa, kun pyyhkijät muutenkin on ollut vähän omalaatuiset pyyhkii miten sattuu (liian vähän tuulilasista) onko se vaan purettava ja ruveta ihmettelmään? vai miten se nyt oli? |
#202
|
||||
|
||||
![]()
irronnut siitä nivelestä mikä on moottorissa jolla lähtee voima pyyhkijöille ja siihen m6 pultti lukitteeksi niin rupee pysymään kiinni.
|
#203
|
||||
|
||||
![]()
Jeps kävin tutkimassa asiaan niin näihän siellä oli käynyt, että varsi oli irronnut moottorista. Suhteellisen vittumainen saada takaisin. Pitää vissiin koettaa ottaa se ritilä pelti poies mikä on konepellin jälkeen, että se homma onnistuisi vähän paremmin.
|
#204
|
||||
|
||||
![]()
Jeps kohta puolin pitää vissiin aloittaa auton kausihuolto. Elikkäs tarkoitus olisi, laittaa pitkä patrollin takaperä kokonaisuudessaan taakse, ja sitten ottaa tuosta omasta perästä kitkalukollinen murikka ja vaihtaa se eteen. Vaihtaa taka jouset paremmin ryhdissä oleviin. Ilmeisesti kytkinkin pitää vaihtaa. Tehdä vielä kunnollinen katsastus huolto ja ottaa suuttimet irti ja käyttää niitä huollossa.
|
#205
|
|||
|
|||
![]()
Mistä tollaset puslat noihin riippuihin hommasit?!
Minkä mittaset jarruletkut teetätit noilla korotuksilla? |
#206
|
||||
|
||||
![]()
Eturiippukeiden puslat on itse tehdyt polyuretaanista. Jarru letkut on vakiot ei tarvinnut pidentää.
|
#207
|
||||
|
||||
![]()
Jeps eli kausi huolto on alkanut vihdoin ja viimein!
![]() Suuttimet lähtivät huoltoon, mutta siitä herääkin kysymys mistä saa patrolliin halvalla suutinkärkiä? Koska taantuma on myös vaikuttanut omiin tuloihin. Ja täten rahaa ei ole hirveitä summia käytettävissä. |
#208
|
||||
|
||||
![]()
no nii nyt on "uudet" jouset ja "uusi" perä saatu melkein auton alle, huomasin tuossa että tuo ns, kitkalukko mikä tuossa vanhassa perässä on niin sehän on ihan onnetton, verrattuna tähän uuteen. Eli se kannattaa kiristää ennekuin laittaa sen eteen, mietin että kannattaisko se kiristää ihan kunnolla silleen että se on joku 70% lukko?
Mutta nytten tuleekin, kun ei ole mitään havaintoa miten sen kiristys tapahtuu? Jotain shimmi levyä jonnekin päin mutta minne ja kuinka paksua shimmiä kannattaa käyttää? |
#209
|
||||
|
||||
![]()
Kansalle kuvia!
Tuttu näky jo auton rakentelu vaiheilta ![]() Eli siellä se makaa pitkä patrollin "uusi" perä. Aikas tosi paljon jykevämpää tekoa, kun tuo pätkä originelli perä. Kun nyt vielä sais itseänsä niskasta kiinni ja sais aikaseksi tehtyä tuon perä homman loppuun, niin vois keskittyä muuhun kausihuoltoon. Niin ja nyt ois myynissä pätkä patrollin perän banjo ja vetarit, ja ehkä jotain jarru hilpettä. |
#210
|
||||
|
||||
![]()
Eli eli ois nyt vähän huolia että mistä sais halvalla suutinkärkiä motonetilä on mutta ne 1983 mallista ylöspäin eli käykö ne tuohon 1982 malliin?
Ja jos ei käy niin mistä sais alle 30euron suutin kärkiä patrolliin? kun nuo on kuulemma kaikki vaihdettava. |
#211
|
||||
|
||||
![]()
Kyl ne suuttimet pitäs passata. Ihte laiton aikonaan Zekelin suuttimet, hintaa en kyllä muista.
|
#212
|
||||
|
||||
![]()
Niin eli ei oo väliä jos tilaan motonetistä ne 1983 vm suutinkärjet? Eli niiden pitäs käydä keskenään, jos näin on niin helevetin hyvä juttu!
|
#213
|
||||
|
||||
![]()
No niin nyt tänään oli pakko kokeilla paljonko se nyt sitten nousi "uusilla" jousilla yllätys oli kyllä enemän kuin positiivinen 10cm taka helmasta mitattuna noussut verrattuna edellisiin jousiin, eli ihan mukavasti. Eli oli ne entiset jouset vissiin jo ihan aikansa eläneet.
Suurta pään raapimista aiheutti takalaakereiden yllättävä väljyyden lisääntyminen.. laitoin molemmat vetarit kiinni ja kokeilin että ei helevetti voi olla näin paljon väljää tässä laakerissa ![]() Seuraavaksi ois vielä jarru putkien vetäminen ja perän panssarin teko. Sitten pääsisi etuperän kimppuun että saadaan sinnekin se etu lukko. |
#214
|
|||
|
|||
![]()
asiasta kolmanteen jos ei joku jo sulle oo sanonu nii se sun vanha takaperän murikka käy suoraan eteen. saat siitä vahvemman murikan ja kitkalukon eteen, on nääs neljällä pikkupyörällä... noit vakio kaks pyöräsiä on rikottu jo monta aikojen saatossa.
|
#215
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joo niin oli juuri tarkoitus, kiristän sen kitkalukon ennen kun laitan sen sinne eteen. Mitenköhän paljon muuttuu auton käyttäytyminen metsässä? rupeekohan jopa menemäänkin jo jonnekin ilman vinssiä? ![]() Eilen kävin melkein jokaisen jyväskylän varaosapuljut läpi, niin halvimmat suuttinkärjet oli 27,50euroo kappale kalliinmat mitä oon löytänyt niin 57 euroa kappale. Piru kun olisin nyt vaan ihan 100 % varma että nuo motonetin suutinkärjet käy noihin suutin runkoihin, on ne vaan niin paljon halvemmat. |
#216
|
||||
|
||||
![]()
Saa hyvin tiukattua ni puskee paremmin, talviliikenteessä voipi olla koppi täynnä käsiä välillä.
![]() |
#217
|
||||
|
||||
![]()
Saahan ne sit vaihdettua motonetissä josseivat sovikkaan.
|
#218
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
TODENNÄKÖISESTI alkaa DN0 SD xxx (xxx=numerosarja ja sen perässä saattaa olla vielä "jotakin"), saattaa olla jotta Motonet ei edes tunne sitten kärkiä (varsinkin jos sattuu olemaan NippoDensot), jolloin löytyy ainoastaan maahantuojalta (ATOY tuo ND:tä, Bosch Diesel-Kiki:ä) Lisäksi kun avaat suuttimen niin suutinkärjen ja rungon välissä on metallipala, katsoppas sen kunto varsinkin suuttimen "tapin" kohdalta. Jos on kolo niin pala uusiksi, jottei neula nouse liikaa ja kone savuttaa sen takia! Ja MITTAA tuo palan korkeus, koska niitäkin on 2 mahdollisuutta. Lisäksi kärkeen uusi tiiviste ja paluuputkeen, joten niistä kannattaa ottaa malli mukaan (ellet käytä postimyyntiä). #HUH#... zzhht ja olen ansainnut viileän juoman... Jos ei tavaraa tunnu löytyvän, DIESEL-OTEKO kyllä jeesaa hommassa (Vantaa Tikkurilassa pulju) ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#219
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=Rausku4x4;476139]Eli Eli jotain on taas saatu tehtyä
Jäähdytys ongelmat jäivät kun laitoin gti pösön tupla flektit. Kytkin vielä ne niin että ne ovat sarjassa joten ne ovat 24 volttiset. Minkäs gti pökötin flektit nuo oikein on? |
#220
|
||||
|
||||
![]()
Muistaakseni 205 gti pösön flektit. Imasevat kylläkin ihan kivasti virtaa, mutta kyllä ne sitten jäähdyttääkin sillä teholla.
|
#221
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Parhaista osista valkkasin ajoautoon kärjet ja laitoin paikalleen. Ei tullut siltikään mieleinen, vaan pitää Taas nöyrtyä ja ostaa vielä uudet kärjet. Sisukalut ja kärjet olivat ihan samanlaisia ja samoilla tyyppikoodeilla. Ainoa eroavaisuus suutinrungoissa on niillä paluuputkien kiinnitys -systeemeillä. Tampereen seudun dieselipajat pyytelivät 40 - 50€/kärki + vaihtotyöt irtokärkiin. Onneksi on testauspumppu itellä, niin voi itse kasata ja säätää avautumispaineet. Noita Motonetin kärkiä vois kokeilla, kunhan saan muut hommat ensin kuntoon... ![]() |
#222
|
||||
|
||||
![]()
Millaisia "paineprikkoja" on löytynyt suuttimen ja kannen välistä?
Onko ollut muita kuin niitä kuparitiivisteitä jollain? Odottais tuo omakin kansi kasausta pöydällä.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#223
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jeps eli käväsen ens viikolla motonetillä ja ostan nuo suuttin kärjet. Pitäs pikku hiljaa ruveta saamaan tuo auto jo ajoon. |
#224
|
||||
|
||||
![]()
No nii nyt ois suutinkärjet ostettuna. Eli ne on motonetistä ostetut zexelin suuttimet missä on tämmönen numero sarja 586 (väli) nd-dn0sd193
Eli nyt pitää vaan toivoo että noi on oikeat. Kumminkin 17,5 euroa peukalon pään kokosesta osasta, on ainakin mulle iso raha. Mistäs noita säätö prikkoja saa? Vai käykö siihen ihan kupari rikat? Oon ihan pihalla näistä asioista. |
#225
|
||||
|
||||
![]()
Jos nyt oon ihan oikeen käsittäny niin niillä säätöprikoilla eli shimmilevyillä säädetään sitä avautumispainetta ja sitä avautumispainettahan et pysty testaamaan ilman asiaankuuluvia laitteita.
Shimmilevyjä veikkaan, että kannattas tiedustella suutinhuoltoliikkeistä tai sitte ostat jotain käytettyjä patrolin suuttimia ja lainaat niistä jos tarvit. Kaverin BJ-40seen vaihettiin suutinkärjet ja mitattiin avautumispaineet niin ne oli ainaki kohillaan, eikä tarvinnu säätää.
__________________
JulmaJii, Tappaa talossa ja puutarhassa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty M: Maastokärry (uudet kuvat) | PL | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 31.03.2008 19:41 |
M: LJ-70 # uudet kuvat # | las-c | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 13.04.2007 17:18 |
M: Pätkä Patrolli -81 varaosiksi | O/M/V Ajoneuvot | 11 | 08.04.2006 18:56 | |
M:Patrolli pätkä paku | Humu | O/M/V Muut | 8 | 05.10.2004 18:36 |
M:Pätkä Paketti Patrolli | Rabarberg | O/M/V Muut | 0 | 12.04.2004 15:24 |