![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() kylä se öljy oli dex 3 sta mutta täytynee varmaan vaihtaa viä se kaasuläpänanturi ku se on niin pirun tarkka polokimen asennosta viäki ja vähä kummallinen ku painaa lisää kaasua ni se vaihtaa isomman ja ku hölläät ni se pienentää siis ku painaa ihan vähä kaasua ja höllää ihan vähä, muuten kyllä kikdauni toimii normaalisti ja muutkin. onkos mitään hajua laatikon max lämmöistä ku olsin menos vähän mettään ja peltoon ajelee ni voisin mittailla välis lämpöjä tiätäs kattella isomman lauhduttimen jos tarttee (vai laitanko heti ilimastoinnilauhduttimen laatikolle he!)
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Miten se lisää laatikon kestoikää, jos esiintyy luistoa ja kuumenemista tosipaikan tullen kuten ainakin miun autossa dexron kakkosta ja kolmosta käytettäessä? Laitoin just Castrolin Transmax Z -öljyt laatikkoon, ja ainakin ensimmäiset koeajot oli positiivinen yllätys. Tähän mennessä kaikilla muilla testaamillani öljyillä, paitsi merkkiliikkeen taulukosta katsotulla Mopar 4+ öljyllä, laatikko on luistanut hieman painettaessa kaasu kerralla pohjaan vaihteiston ollessa kuuma. Normi ajossa muutkin öljyt on toiminut ihan jees. Lauantaina on tarkoitus kuormittaa vaihteistoa enemmässä määrin ja sen jälkeen tietää paremmin miten tää kirkas litku toimittaa automaattivaihteistoöljyn virkaa.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vaan tiedä sitten, kuten sanoin niin ei ole omakohtaista kokemusta tästä asiasta. Mutta kyllä minä aika pitkälle luottaisin valmistajan suosituksiin mitä öljyä kannattaa käyttää, ja että varoitukset väärän öljyn aiheuttamista mahdollisista vaurioista on todellisia. Niinhän Grand Cherokeidenkin automaattilaatikoiden tietyt versiot leipoo melkoisen äkkiä jos ajaa väärillä öljyillä. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tehdas on vuoden 1993-94 autoissaan käytettäväksi omissa ohjeissaan suositellut AW-4:n käytettäväksi Mopar Mercon -öljyä ja tarvittaessa voi laittaa ATF II tai III. Tuota Moparin 4+:a siihen ei suositella ollenkaan.
Samaan aikaan opastetaan käyttämään RE42/RH46(Grand Cherokee) laatikoissa 4+ ja niihin voi tarvittaessa vaihtaa ATF III remontin yhteydessä, tai huuhtelun kanssa. Eli ei pidä sekoittaa keskenään...
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Toi ylempänä mainitsemani Castrolin öljy toimii hienosti XJ:n laatikossa. Kuusi tuntia kiusasin ja kertaakaan en saanut laatikkoa luistamaan, eikä öljyt tummuneet yhtään.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Patrolin vaihteistosta,4 lovinen.Kuva lisätty. | Bruno | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 19.01.2008 10:17 |
Patrolin ,vaihteistosta tulee oljyä,(LandRover) | Bruno | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.06.2007 08:24 |
Kokemusta Gaz-66 Vaihteistosta? | Erppa | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 11.04.2007 20:56 |
Lisää Suikan vaihteistosta | Hopo | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 28.01.2004 14:16 |
Suzukin vaihteistosta | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.01.2004 08:38 |