![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Vaikea ja pitkä tie on rekisteröinti! Vanhan traktorin aihion ja paperit vaatisi, siitä sitten "muuttamalla" kun ei ole prosenttisääntöjä tietääkseni.. Voi olla ettei onnistu sekään!! Tein parivuotta sitten ajettavan ruohonleikkurin tyhjästä ja otin selvää silloin rekisteröinnistä. Leikkuri: http://www.pottupellossa.fi/gallery/...pos=6&uid=4515 ( olettaisin että on samat vaatimuksen tässä) Menin tieliikennelakikirja kourassa, joka oli em. kohdilta opeteltu ulkoa, konttorille. Piensarjatyyppihyväksyntä käsittelee laitetta aina UUTENA, tämä on suoritettava rekisteröinnin mahdollistamiseksi, näin sanoi katsastaja! Lähdettiin konttorin johtajan kanssa purkamaan asiaa takahuoneessa, paino: täytyy mitata, n.700kg - OK jarrut: taunuksesta - tod. näk. OK moottorin koko: 3.6L - häh? - OK polttoaine: bensa - häh? - OK Moottorin melu: öö, tarvis varmaan vaimentaa ja mitata - OK Moottorin vuosimalli: öö, 1958 - setä pisti kirjat kiinni ja sano että se siittä. Hemmetin hyvää palvelua kun konttoreista aina ulvotaan, ton jälkeen oon ollu kanta-asiakas ![]() Eli jos tulevassa pihavekkulissa on jokumikä euro4 moottori ja muutama muu nykyjuttu ni sitte on mahiksia... Uudessa laitteessa on uuden vaatimukset vaikka veistäisit puusta koko koneen.. Täytynee keksiä runkonumero ja hakee siirtolaput ![]() Niin ja laittaisin pumpun koneen kylkeen ja hihnalla veto. Teet vielä niin että pystyy hihnan löysäämään jos ei tarvi hydrauliikkaa ni ei turhaa pyöri.. Tsemppiä rakennelmiin!
Viimeksi muokannut Hotmower : 18.04.2009 09:30 Perustelu: linkit päin p**** & lisäys.. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tee se nostolaite sähkövinssillä, pääset niin paljon helpommalla ja halvemmalla ja lisäksi siitä on apuja vaikka niiden tukkien kyytiin vetämiseen ja yhdistelmän irroittamiseen. Ei tarttis muuta kuin yhdellä nivelellä aisa tai mitä semmoiseksi nostolaitteeksi suunnittelitkin.
Erittäin suositeltava projekti, mutta jätä koppi isoksi, voit ottaa tyttöjä kyytiin polun varrelta! Ja hommaa vain joku vakuutus siihen, niinkuin mönkkäreissä jos tien ylityksiä tulee. Ja pykälistä, kun mönkkäreitäkin on rattoreina ja niissä ei ole jäykkä akseli... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Heippa!
Aika on huikea peli tuo Hotmover. Itse ajattelin kyllä käyttää Suskan omaa moottoria ja muitakin palikoita niin pitkälle kuin mahdollista. Tuo kopin kavennus taitaa kyllä olla melkein must kahdesta syystä. Ensinnäkin kavennus + lisäikkunat alalaitoihin antaa traktorimaisen näkyvyyden lähelle vehjettä ja toiseksi ei tuo vaimo taida antaa ottaa niitä tyttöjä tuolta polun varrelta kyytiin ;o) Hyvinkin saattaa olla että vehkeen rekisteröinti käy ylipääsemättömän vaikeaksi mutta ainahan sitä voi yrittää. Jos ei onnistu niin toinen vaihtoehto on sitten rekisteröidä tukkikärry ja hoitaa maantiesiirto muulla vetovehkeellä. T:Ruxu |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Niin vakuutuksenhan saa melkeen mihin vaan, tutulla on joku 4x4 mönkijä mutta ei tieliikenne malli ja otti siihen vakuutuksen joka on hinnaltaan kai samaa luokkaa moottorikelkan kanssa jos jotain sattuu. Ajelee mönkijäyhdistyksen vuokraamilla ja appiukon mailla.. Kait tohon sunki peliin vakuutuksen saa kun vaan ehdot selvittää.
Ajattelin leikkuriin kans vakuutusta mutta kaikki mitä voi sattua ni saa varmaan katettua koti, tapaturma jne vakuutuksilla. Eihän kellään oo 12hp murrayssakaan vakuutusta ja tuohan ei siitä eroa kuin että kulkee 45km/h... Shh Ei se mitään maksa jos ottaa selvää rekisteroinnistä, kokeile kepillä.. ![]() Juu kannattaa harkita halpaa vinssiä nostolaitteeseen, on hemmetisti helpompi ja halvempi kuin hydrauliikka. Tosin kiinalaisesten ~60-70e vissien jarrut (tai niiden puute) on aika leluja. Päästää siis kun on punttia päässä! Jep, lisää näitä ![]() Niin ja kuulapään kohellusta puolivalmisteella kun jarruputketkin oli vielä pöydällä ( joku on sitä mieltä riemurasiassa että motoori on vaan v6 ja sehän on skeidaa!): http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=21672 ) Huomasin että kohtuullisesti lähtee mutkasta kaasulla. Ps. kyllä vaimot on vaikeita, ei voi edes tyttöjä kyytiin poimia, ja tähän ei vaikuta kuinka JÄYKKÄ AKSELI on ![]() Viimeksi muokannut Hotmower : 18.04.2009 21:10 Perustelu: too drunk to write.. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Pihatraktori
Tässä teille malliksi pihatraktori. Ihan oma tekemä.Kaikki tarvittava, paitsi ei rekisterissä.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
"""Lainkohdan soveltaminen edellyttää eristämis- ja käyttötarkoituksen täyttymistä samanaikaisesti. Liikenteestä eristetyksi alue katsotaan silloin, kun se on suljettu aitauksella tai muutoin konkreettisesti sekä kun muun liikenteen ja ulkopuolisten pääsyn alueelle estää jatkuva aukoton vartiointi. Käytännössä esimerkiksi motocross-radat harvoin ovat liikennevakuutuslain tarkoittamalla tavalla eristettyjä alueita edes kilpailun aikana puhumattakaan harjoitusten aikana. Samoin useat moottori- ja kartingradat eivät täytä liikennevakuutuslain tarkoittamia eristämiskriteereitä. Myös varikkoalueet ovat yleensä vailla eristystä. Motocross- ja ratamoottoripyörien yms. käyttäminen edellä kerrotuissa tilanteissa on liikennevakuutuslaissa tarkoitettua ajoneuvon liikenteeseen käyttämistä, minkä vuoksi niitä varten on otettava liikennevakuutus. Käytännössä kilpailu-, harjoitus- tai kokeilutarkoituksessa käytettävä ajoneuvo voi olla vailla liikennevakuutusta vain silloin, kun käyttö rajoittuu edellä kerrotulla tavalla eristetylle ja vartioidulle alueelle, josta ajoneuvo siirretään lastina pois.""" Tommoseen omatekeleeseen voi kuitenkin olla aika hankala saada tommosta, varsinkin kun ruohonleikkuuta ei harrasteta kilpailumielessä, ainakaan kovin yleisesti ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
- Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 - Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan |
#7
|
|||
|
|||
![]() ![]() Mä voisin kyllä kilpamielessäkin leikata nurmea, tuntuu ettei tukehdu kovillakaan ajonopeuksillaan. Sopivat kierrokset ja vaihteen kun valitsee.. Reilu metrin heinät sormen vahvuisten pajujen ja koivujen kanssa menee huomaamaatta.. Kierrokset maltillinen 800rpm koneessa ![]() Motojussi: lissää kuvia, yksityiskohtia.. Kiitosh Viimeksi muokannut Hotmower : 18.04.2009 22:02 Perustelu: too drunk to anything... |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Heippa Motojussi,
Olisi tosi kivaa jos sinulla olisi mahdollisuutta heittää muutamilla detaljikuvilla ja kertoa hieman teknisestä toteutuksesta. On nimittäin sen verran hienon näköinen toi sun rakentama pihatraktori, että varmaan olisi ensirakentajalla jotain opittavaa. Terveisin Ruxu |
#9
|
||||
|
||||
![]() Senator
Moikka.
Pyysitte kuvia luomuksesta.Tässä muutama. Ja vähän tekniikkaa. Moottori ja loota FSO poloneesi 1.5 jatkona joku paketti Mersun loota Fiat pikkukuormurin perä ja Scanian pyörät. Vaihteita 21 eteen 9 taakse. Etunavat Skoda. Kuplan vanteeet. Istuin 100A. Huippunopeus riittävä (yli 200 ei kokeiltu) Keulii. Hydrauliikka UkkoSampo lohko ja säiliö + pumppu (hihna veto) Varusteet Vetokoukku, takalana hydr, turvakaari Rakennus vuosi 1995. Harmi vaan kun ei ole parempia kuvia. Tuli pölhöyksissääm vaihdettua ajettavaan leikkuriin. Palvelee tiettävästi nykyään hevostilalla heinän ajossa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O:maasturi | REBEL | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 31.05.2012 22:13 |
O:Maasturi | REBEL | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 08.07.2007 16:48 |
O: 38,5 x15 tai isommat piha-autoon | jimmy | O/M/V Renkaat ja vanteet | 2 | 28.02.2007 23:09 |
O: "piha auto" | wannabee | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 09.10.2006 18:36 |
O: Maasturi | Raajärvi_Rules | O/M/V Muut | 1 | 30.05.2005 16:23 |