Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.04.2009, 19:48
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 806
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killman Näytä viesti
Tästä sain ahaaelämyksen, paljonko imuilman lämpötila mahtaa vaikuttaa koneen käyntilämpöön? Siis toki tiedän mitä n. 70 asteinen imuilma tekee teholle, mutta mitä se tekee käyntilämmölle? Onko muilla raittiin ilman saatavuuden ja käyntilämmön suhteen kokemuksia?

En nyt ole ihan varma puhuuko Kari tässä omasta moottorista vai auton.. On tainnut nykyinen ilmanala vaikuttaa vanhemman herrasmiehen hapenottokykyyn siinä määrin, että apu olisi tarpeen. Suosittelen nauttimaan paikallista keppanaa sisäisesti lisääämään pumpun kierrosnopeutta, mutta en kuitenkaan suosittele ruiskuttamaan sitä imuilman sekaan vesiruiskun tapaan voi aiheuttaa pahaa yskimistä. Muutenkin suosittelen välttämään liikkumista kuumassa päiväsaikaan ja keskittymään öiseen seura-elämään. Paikalliset vastakkaisen sukupuolen edustajat tulisi kiertää turvallisen välimatkan päästä, voi aiheuttaa yllättävää kavitointia pumpussa. Sikäläisissä ambulansseissa ei välttämättä ole starttikaapeleita, joilla antaa pumpulle herätevirtaa. Toivon, että KO henkilö tämän luettuaan inhaloi ylimääräisiä palkokasveja, voi jäädä ainoaksi vaihtoehdoksi mekaaninen ilmanpaineen kasvattaminen, jotta jaksaa ylipäätään liikkua..

Meni nyt vähän OT.

__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.04.2009, 20:17
BÄLÄ BÄLÄ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.06.06
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 188
Perusasetus

Mulla on pösössä chevyn 305 kone ja jäähdytin takakontissa hyvin on pelannut. Vettä kierrättää chevyn oma vesipumppu keskikokoisella siivapyörällä. Tuo ilmaaminen vaan on hankalampi juttu: ylävesiletku irti ja kone täyteen, letku kiinni ja liruttaa syyläristä loppu. Kone käymään ja kaadella lisää sitä mukaa ku pinta laskee. Nesteen pinnalta kun loppuu vaahto on järjestelmä täynnä. Näin olen sen suorittanut usean kerran eikä ole enää ollu ongelmia. Alkuun täytin suoraan jäähdyttimestä, aina oli lämpeämisongelmia.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ:n vinssin siirto LukkoUaz Tekniikka & Jutustelu 11 20.11.2008 10:32
Jäähdyttimen paikkaus _Metal_ Tekniikka & Jutustelu 19 11.10.2007 09:40
Onko Rangessa öljynlauhdutin jäähdyttimen edessä Discovery Tekniikka & Jutustelu 2 06.04.2007 23:03
Jäähdyttimen korkki letkujen väliin?? valkkari Tekniikka & Jutustelu 2 18.04.2006 20:08
Jäähdyttimen kennolle oksasuoja pkarlstedt Tekniikka & Jutustelu 11 05.12.2005 10:59


Sivu luotu: 11:54 (GMT +2).