Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.04.2009, 17:19
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Öljynpaine ja vedenlämpö mittarit kytketty tänään ja tais ilmanputsarikin löytää tilapäispysyvän paikan. Vinssin testailut jäi vaiheeseen laturi ongelmien takia. Yllättävän nätisti kelautuu vaijeri rummulle, ihan ku elokuvissa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.04.2009, 06:42
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Tänään olis vuorossa murikoiden vaihto edestä taakse, tai ainakin aloitan tänään ja huomenna sit voidaan ripustaa tausta peiliin 100%KEMPPI. Etuvalot ei pysyny enää matkassa. Jos katolle laittas jotkut popat. Jotain osia on tulossa matkahuoltoon tällä viikolla, mm. orbitrooli. Eli olisi hyd.pumpun asennustakin tiedossa, samaten pari sylinteriä pitäs etu aksulaan sijoittaa. Melkein kyllästyny tohon tehostamattomaan ruoriin... Kuvia varmaankin huomenna.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.04.2009, 06:51
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

katoppas nyt miten päin se vinssin vaijeri sinne kelalle rullautuu kun oli siitä taakse päin vinssaamisestä puhetta
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.04.2009, 15:37
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

No joo, kylla se ylhaalta eteen pain menee. Puskurin lapi jokatapauksessa jotuu sinkki menemaan taakse vinsatessa, tai sit vaijeri kulkee aika mutkalla. Kemppi takana ja toimimaton kitka edessa. Sen verran tanaan puuhasteltu.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.04.2009, 19:11
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Taas jotain. Vetopisteet hitsailtu eteen ja haettu putkea turvakaarien tekoon. Pienenä vastoinkäymisenä mainittakoon kannentiiviste, se on kai menehtynyt. Voi olla kansikin... Jospa noista ongelmista pääsis ennen viikonloppua.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.04.2009, 21:19
MotorPsycho:n Avatar
MotorPsycho MotorPsycho ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.06
Sijainti: NURMES/KUOPIO Finland.
Viestit: 411
Perusasetus

misteen kävit putket kun pitäisi itselle käydä noihin ulkopuolisiin hakemassa jokunen metri jamuutakin rautaa??
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.04.2009, 06:39
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Romunvälitys räsäsestä, ajoalueen vierestä. galvanoitua 48mm vesijohtoputkee. 60senttiä kilo, hinta tippu kyllä ku hiluxilla kävin hakemassa. Käyriä siellä ei ollu.

Viimeksi muokannut härdelli : 16.04.2009 11:46
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.08.2009, 18:48
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Terve, ihan mielenkiintoinen tuo turbosysteemisi, voisitko vähän selventää toimintaperiaatetta kun en täysin hoksaa sen toimintaa. Yhdistyykö kompurapuolet vapaasti toisiinsa vai onko siellä jonkinlainen vastaventtiililäppäsysteemi? Eikös tuossa muuten käy niin että ensin pikkuturbon paineet karkaa ison kompurankautta ja sitten ison ylitettyä pienen paineet alkaa käydä toisinpäin.

Vuoto voi tietysi olla merkityksettömän pieni moottoriin menevään ilmamäärään verrattuna mutta olisi hyvä tietää paljonko pakopaineita täytyy nostaa että hukka voitetaan.

Ajettelin siis laittaa molemmille kompuroille oman läpän jolloin alemmanpaineenpuoli sulkeutuisi.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.08.2009, 22:36
hj:n Avatar
hj hj ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 879
Perusasetus

http://www.nettikone.com/viewMachine...hine=757468&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=2371615@tb=tmp_find_agent&PN[1]=search_results&PL[1]=listAdvSearchFindAgent.php?id=2371615@tb=tmp_find _agent

laita tommoset navat kestää eikä kivet kolise banjoon miinuksena tosin hinta
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.08.2009, 05:10
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Aloitetaan pakopuolelta. Pakokaasu menee ensteks pienen turbon läpi ja jatkaa siitä isolle. Tietyn ahtopaineen jälkeen aukiaa isohko hukkaportti, joka ohittaa pienen turbon.

Ahtopuoli. Kompurapesät on peräkkäin. Aloitetetaan ilmanputsarista. Ilman suodatin ison kompuran imussa, ison kompuran paineesta pienen kompuran imuun ja pienen kompuran paine edelleen coolerille. Olikohan riittävän vaikeesti selostettu

Ongelma tuossa asettelussa, iso määrä ilmaa menee pienen kompuran läpi. on se tähän asti toiminu.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.08.2009, 05:43
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hj Näytä viesti
http://www.nettikone.com/viewMachine...hine=757468&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=2371615@tb=tmp_find_agent&PN[1]=search_results&PL[1]=listAdvSearchFindAgent.php?id=2371615@tb=tmp_find _agent

laita tommoset navat kestää eikä kivet kolise banjoon miinuksena tosin hinta
Töissä käsitelty tuollaisia vinssin moottorina. Nosto 6000kg, muistaakseni 22mm vaijerilla. Kertoimet kohdallaan

ja vähä netistä kopioitua:
Sisäisillä virtauskanavilla varustettu radiaalimoottori on varsin hidaskäyntinen, sillä
niiden kierrosnopeudet ovat korkeintaan 500 kierr/min. Koska moottorin syrjäytyselimet
ovat melko suuret ja kierrostilavuus on iso, moottoria käytetään pienillä
kierrosnopeuksilla. Tämä mahdollistaa sen, että moottori voi tuottaa jopa yli
100000 Nm väännön. Kyseistä moottorityyppiä käytetäänkin paljon työkoneissa
napamoottoreina. Säätötilavuuksinen radiaalimäntämoottori soveltuu erittäin hyvin
napamoottoriksi, koska siihen on helppo liittää mekaaninen jarru.

Pikaseen etitty kuvatus
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	MCR03-Schnitt-web[1].gif‎
Views:	409
Size:	11,6 Kt
ID:	7113  
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Hiluxi O/M/V Ajoneuvot 2 11.02.2007 13:34
m:Hiluxi -89 ln 110 peltiosaa Hharri O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 10.08.2006 19:59
vanha hiluxi Tekniikka & Jutustelu 2 10.07.2006 10:26
Budjetti akkuvesi? Eskimo Chit-Chat 23 15.03.2006 10:27
M/V: 4x4 Hiluxi -83 akke O/M/V Muut 14 11.04.2005 10:14


Sivu luotu: 04:37 (GMT +2).