![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Ja noissa nostovälineissähän taitaa olla aika reilu varmuuskerroin.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
...rohkenen epäillä nostoa...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ymmärtääkseni auton vinssejä ei oo tehty nostokäyttöön.. kai ne tietysti jollain väkipyöräsysteemillä varmaan nostaakin, mutta jaksan epäillä että esim. 10k lbs vinssi nostais suoraan ylös 4600kg:n taakkaa..
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Proto-sisuissa on muistaakseni 5 ja 7 tonnin vinssejä. En ole aivan varma kumpi mun autossa on. Mutta miksi proton vinssissä on 16 mm vaijeri, ja kiinalaisessa 10 mm? Kummankin ilmoitettu vetoteho on samaa luokkaa. Onko kiinalainen vaijeri sen verran perempaa kuin suomalainen?
![]() Vetääkö tuo iso, mekaaninen sisun vinssi sen 5 tai 7 tonnia suoraan taivasta kohti? Tälläisessä uskossa olen ollut. Mutta mitä tekee pieni, mutta yritteliäs kiinalainen? Nouseeko proto sillä ilmaan? Tätä vahvasti epäilen. ![]() Lopuksi todettakoon, että kiinanpommi on menossa pajeroon. Siinä sen vetoteho riittää varmasti.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#5
|
|||
|
|||
![]() PASISSA onkin vaan 3.5 tonnin vinssi,muistaakseni. Alle en menis tupakoimaan jos jotakin vinssin varassa sattuskin roikkumaan. vinssinjarrua ei tainnu sen kummemmin ollakkaan, sen mitä hydraulimoottori jarruttaa. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Esitteen mukaan pasissa on 10 tonnin, masissa 8 tonnin, ja A-45:dessä 6.5 tonnin vinssi.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mites se koukku?
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
No joo, niimpä näkyy olevan
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin testaamani 12000lbs:n vinssit (n. 10 kpl) vetää vaaka-anturin mukaan suurinpiirtein 5500kg.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#11
|
||||
|
||||
![]()
TML, T-max, come-up
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Ok. Onko nuo samoja pelejä? Omassa virvelissä lukee Timbertech. Mielestäni jotenkin T-maxin näköinen...!?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Timbertechistä ei ole kokemusta.
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta siis, se mitä olen duunissa kattonut noita nostolaitteita (satamatyössä niitä näkee enemmän ja vähemmän, ja aika erikokoisia) niin aika eri kokoluokkaa on esim. 5000kg:n vinssit kuin mitä on autojen 10k lbs. vinssi. Toki varmuuskertoimet nostolaitteissa on ihan eri luokkaa, liekö kertoimena 4 tjsp.? Jotenkin epäilisin että ainakaan noi perus-halpis vinssit ei jaksaisi kiskoa ilmaan sitä ilmoittamaansa määrää. No joo.. en ala spekuloimaan enempää koska ei ole tullut testattua suoraa nostotehoa. |