![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Minä ajoin yli tuhat kilometriä ilman tuota ohjaus iskaria, ja silti toimi ihan normisti.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
ajelin kans 2vuotta ilman ohjaus iskaria, mutta sitten ostin tsl ja kylläpäs rupes woplaan eikä muuten uus iskari paljoo auttanu. vasta kun myi renkaat se auttoi.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Olen antanut itseni ymmärtää, et tuo ohjausiskari vähentäs ratin vemputusta kun on heittoja tiessä.
Tuo silloin tällöin ilmeneminen kummastuttaa, mut pitää vikaa etsiskellä viikonloppuna. Tuleepahan hyvä syy ottaa muutama asennusöljy ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ohjausiskari säästää kuskin peukaloita maastoajossa, maantiellä yleensä vain haitaksi.
Ohjausiskari ei aiheuta woblaamista, mutta kylläkin vaimentaa sitä. Jos samanmerkkiset renkaat toimivat jossain muussa autossa, ei se tarkoita sitä, etteikö sinun renkaasi voisi olla runkovikaisia. Voitko vaihtaa etu- ja takapyöriä keskenään? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Outo vika jos vaan jarruttaessa tulee silloin tällöin. Woblaaminen on kyllä kammo tauti joka yleisimmin esiintyy noin 60kmh kantturoilla. Mulla kun on kierrejouset niin ei varsinaista woblaamista aiheuta mutta veemäistä ravistusta kylläkin jos ohjausiskari puuttuu tai on löysällä. Ainoa mikä nyt aiheuttaa varsinaista woblausta on panhardin puslien väljyys. Eli joku asia mikä sallii akselin sivuttaisliikkeen ja se vankkurijousellisissa on yleisimmin väljät pallonivelet, väljät tai löysät laakerit, huonot tai liian löysät puslat. Keula ylös ja toinen vemputtaa rattia ja toinen kattoo mistä antaa klappia niin luulis löytyvän. Lehtijousien aikaan itselläni kammoimmat woblaukset tuli kun riippujen puslat oli loppu. Puslat saattoi näyttää hyviltä mutta olivatkin löysät paskat.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() Nimenomaan tuo kyseinen kirottu kapine hoitaa pois suurimman osan renkaista ym.kulumista johtuvat ravistukset. Alkaa olla Hj:n ikäisissä kaluissa olla jo vaihtamista vaille. Ja tietysti pitää kaikkien muidenkin perusasioiden olla kunnossa. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
kato ettei murrokset takertele napa lukoissa kuulin kyseisestä viasta eli jos napa ei irrota kunnolla niin rupeaa ravistamaan koska yrittää päälle tai pois mutta ei mene kankian vaseliinin tai jonkun muun vian takia
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mullakaan ei tota ohjausiskaria ole ja ei kyllä tunnu tarviivan sitä ees. Bokkereilla tiellä ajettaessa on välillä levotonta, mutta enemmän tielle tarkotetuilla renkailla ei oo kyllä tarvistakaan.
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Ei ole minullakaan ollut koskaan ohjausiskaria eikä ravistele tai woblaile.
Onkohan HJ:ssa alunperin ollut kaikissa ohjausiskari vai ei?
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
No jos nyt ei sitä itellä satu olemaan,ja kaikki paikat on välyksettömiä,ja renkaat hyvässä painossa ja sopivat kaikin puolin,ja olkatapin takakallistukset kohillaan,niin ei kai sitten.
Mutta jos semmonen on sinne tehtaalla laitettu,niin semmonen on siellä oltava.Ja mielellään kunnossa. Esim. oma bj ei tarvinu vaimenninta(oli vanha,ja loppu) 31-10,5 colwaylla,mutta nokialaisilla tarvi(sama koko)eri vanne,ja eri kuvio. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
suzuki ravistaa | jussukka85 | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 02.02.2007 15:39 |
Mikä vikana hilux ravistaa? | kumhan | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 08.01.2007 13:01 |
patrollin ohjaus ravistaa! | Siperianlutikka | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 24.11.2006 21:15 |
Nelivedolla ravistaa | dieselmoottori | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 25.09.2006 17:18 |
Ei nyt ihan offia, mutta Niva näkyy hetkittäin | eero | Linkit | 1 | 22.05.2006 20:40 |